Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

1.Чому, попри обмеженості економічної реформи 1965р., темпи розвитку промисловості в 1966-1970рр.були порівняно високими?

2.Які чинники забезпечили позитивні зміни у розвитку сільського господаоства в другій половині 60-х років?

3.У чому проявлявся застій у промисловості в 70-80-ті років?

4.У чому проявлявся застій в духовному житті?

5.Яку роль відігравав імпорт товарів повсякденного вжитку для задоволення елементарних потреб населення ? Які фінансові джерела дозволили здійснювати закордонні закупівлі ?

6.Охарактеризуйте побут керівної верхівки УРСР в 70-80-х роках. Чи можна вважати справедливим порядок розподілу матеріальних благ і послуг, який склався в країні в 70-80-х роках?

7.Охарактеризуйте умови розвитку літератури і мистецтва. Яку тематику влада вважала особливо актуальною? Чому саме її?

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Бойко О.Д. Історія України,-К.: Видавничий центр “ Академія” 2001, с.529-544

2. Світлична В.В.Історія України.-К.:Каравела; Львів: Новий Світ –2000,2002,с.”221-225

3. Турченко Ф.Г.,Панченко П.П., Тимченко С.М. Новітня історія України-К.: “Генеза”, 2003,с.168-190.

Тести

 

1. Жовтневий (1964р.) Пленум ЦК КПРС:

а) усунув з посади П. Шелеста;

б) усунув а посади М.Хрущова;

в) призначив першим секретарем ЦК Компартії України В. Щербицького.

2. 20 квітня 1978 р.:

а) затверджено нову Конституцію СРСР;

б) затверджено нову Конституцію УРСР;

в) реабілітовано З. Тулуб.

3. П.Шелест перебував на посаді першого секретаря ЦК Компартії України:

а) 1956р. по 1964.;

б) з 1963 р. по 1972 р.;

в) з 1968 р. по 1974 р.

4. П.Шелест був підданий критиці за свою книгу;

а) "Україна наша Радянська"

б) "Наша Радянська Україна"

в) "Радянська Україна - наш рідшій край"'.

5. В. Щербицький перебував на посаді першого секретаря ЦК Компартії України:

а) з 1964 р. по 1972;

б) з 1968р. по 1974р.;

в) з 1972 р. по 1989 р.

6. Якщо на початку 60-х років Комуністична партія України налічувала у своїх рядах 1,2 млн. осіб, то наприкінці 70-х років:

а) 2,7 млн.;

б) З млн.,

в) 3,4 млн.,

7 Радгоспи було ліквідовано:

а) у 1963 р.;

б) у 1964 р.;

в) у 1965 р.,

г) у 1966 р..

8. Хто яку посаду обіймав після того, як В.Щербицький став першим секретарем ЦК Компартії України;

а) В. Маланчук; а) Голова Рада Міністрів УРСР;

б) О. Ляшко; б) Голови Президії Верховної Ради УРСР;

в) М. Грушевський. в) Секретар ЦК КП України з питань ідеології.

9. Характерними рисами розвитку політичної сфери у 1965 - 1985 рр. були:

а) утвердження культу особи (Л.Брежнєва);

б) розширення прав союзних республік;

в) підміна справжнього народовладдя формальним представництвом трудящих

у Радах:

г) зростання бюрократичного апарату;

г)послаблення ідеологічного диктату;

д) зведення нанівець самостійності суспільних організацій;

е) пом'якшення цензури;

є) висування гасла про "Розвинутий соціалізм"

ж) розширення гласності.

10. Яку модель розвитку України обстоювали її партійні

лідери?

а) П. Шелест; а) автономізаційну,

б) В.Щербицький. б) централістську.

Експрес-тести

1.Які питання включала економічна дискусія початку 60-х років?

2.Як змінилися умови та пріоритети розвитку світової економіки в умовах науково-технічної революції?

3.Розкрийте суть господарської реформи середини 60-х рр.

4.Поясніть причини незавершеності господарської реформи середини 60-х рр.

5.Які чинники зумовили позитивні зміни у розвитку сільського господарства в другій половині 60-х років?

6.Перелічіть основні галузі промисловості України , розвитку яких сприяв центр у 70-80-х роках? Чому саме ці галузі мали всебічну підтримку союзних відомств?

7.Яке твердження правильне? У часи Брежнева в СРСР:

· продовжувалася робота по десталінізації суспільно-політичного життя;

· продовжувалося згортання хрущовських демократичних починань, була спроба реабілітації Сталіна;

· питання про продовження розпочатої в часи Хрущова десталінізації не ставилися.

8.Які обставини спричинили усунення П.Шелеста з посади першого секретаря ЦК КП України?

9.Коли була прийнята Конституція Української РСР?

10. Визначте, чому, незважаючи на декларований суверенітет союзних республік конституцією СРСР (1977р.) і Конституцією УРСР (1978р.), правового механізму їхнього виходу із СРСР вироблено так і не було.

11. Ваше розуміння поняття “рівень життя”. Які компоненти, на ваш погляд , воно включає?

12. Охарактеризуйте життєвий рівень основної маси населення України в ці роки.

13. Охарактеризуйте побут керівної верхівки УРСР у 70-80-х роках. Чи можна вважати справедливим порядок розподілу матеріальних благ і послуг , що склався в країні в 70-80-х роках?

14. Охарактеризуйте умови розвитку літератури і мистецтва. Яку тематику влада вважала особливо актуальною? Чому саме її?

15. Які приклади “адміністративних” переслідувань за обстоювання українства ви можете назвати?

 

 

Аналітичні тести

1. У чому полягала ідеологічна криза режиму? Чи можна було, на вашу думку, подолали цю кризу в рамках політичного ладу, закріпленого Конституцією УРСР 1978р.?

2. Проаналізуйте механізм реалізації ст.в Конституції щодо “керівної і спрямовуючої” ролі КПРС. В чому це виражалося і які наслідки таке “єдиновладдя” мало для України?

3. Спробуйте обгрунтувати чи заперечити тезу істориків про те, що в кінці 60-х –на початку 70-х років в українському керівництві існували дві течії –автономістська та централізаторська.

4. Який термін найточніше характеризує стан економіки України в 70-х –першій половині 80-х років?

5. Серед частини мешканців України існує переконання, що в 60-80-х роках було досягнуто досить високого життєвого рівня, який задовольняв переважну більшість населення. Дайте оцінку цим настроям.

6. Як ви розумієте термін “системна криза” суспільства? Чи можна було вийти з цієї кризи без кардинальних змін економічного, політичного ладу, без ліквідації СРСР ? Обгрунтуйте свою думку.

7. Оцініть описану ситуацію. У брежнівський період політичне життя в СРСР в цілому і в республіці зокрема дедалі більше набуває закритого характеру, посилюється ідеологічний диктат. У самій партії поглиблюється прірва, що відділяє партійну верхівку від основної маси комуністів. На думку поета та політичного діяча Б.Олійника, існувало дві партії. “одна-в особі її верхніх ешелонів, які самочинно привласнили собі право глаголити від імені партії. І друга-по суті, вся партія , що добуває хліб насущий, вугілля, метал і про яку згадували верхи лише тоді, коли наступав час сплати внесків або коли треба було йти в смертельну атаку: “ Комуністи, три кроки вперед!”

· Чому політичне життя в Україні набувало закритого характеру? У чому ще виявилося?

· Що таке ідеологічний диктат?

· Чому саме у брежнівський період партійна верхівка найбільш віддалилася від основної маси комуністів?

· Цей процес-результат недалекоглядності партійних лідерів чи байдужості рядових комуністів?

· Чи погоджувались ви з оцінкою Б.Олійника?

Т Е М А 16. РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ І ВІДРОДЖЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ

План

1. Формування передумов перебудови.

2. Пошуки шляхів виходу з кризи.

· етапи перебудови;

· напрями перебудови.

3. Проведення економічних реформ.

4. Реформи в політичній системі.

5. Наростання національно-визвольного руху.

6. Розпад СРСР

Ключові терміни та поняття

1.Науково-технічний прогрес, революція «згори», перебудова, політичний плюралізм, гласність, чорнобильська катастрофа, Українська Гельсінська спілка, Товариство української мови ім. Т. Г. Шевченка, екологічна організація «Зелений світ», товариство «Меморіал», реформаторські сили, консервативні сили, Декларація про державний суверенітет, Акт проголошення незалежності, людський фактор, консерватизм.

 

Опорний конспект.


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. Бесіда за запитаннями.
  3. Відповісти на запитання письмово.
  4. Відповісти на запитання письмово.
  5. Відповісти на запитання письмово.
  6. Відповісти на запитання письмово.
  7. Відповісти на запитання письмово.
  8. Грошові кошти — готівка, кошти на рахунках у банку та депозити до запитання.
  9. Закриті запитання
  10. Запитання
  11. ЗАПИТАННЯ
  12. Запитання




Переглядів: 1383

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Посилення кризових явищ | Формування передумов перебудови

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.