Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні питання контролю навчальних досягнень учнів початковоїшколи

ЛЕКЦІЯ 7

ТЕМА№7: КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

 

ПЛАН

1. Загальні питання контролю навчальних досягнень учнів початкової школи.

2. Функції і принципи контролю.

3. Перевірка та оцінювання знань, умінь та навичок учнів з математики (методи і прийоми контролю, критерії оцінювання і рівні навчальних досягнень)

4. Вимоги до усного і писемного мовлення учнів з математики.

Література А:

1. Богданович М., Козак М., Король Я. Методика викладання математики в початкових класах. - Тернопіль.: Навчальна книга - Богдан, 2001. - С.46-65, 313-117.

2. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи. К.: Абрис, 1997. - С.108-122.

Б:

1. Система контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. Методичні рекомендації (математика). - К., 2001 (див. кафедра).

 

В спеціальній літературі, в курсах педагогіки і дидактики, а також в педагогічній практиці ще не до кінця розкриті і зрозумілі такі важливі поняття як "контроль", "перевірка", "оцінка", "оцінювання", "облік". Часто вони ототожнюються один з одним, застосовуються без попереднього розкриття їхньої сутності. Особливо це стосується понять "оцінка" і "відмітка" (бал). В існуючий системі навчання вони трактуються, як правило, однозначно, як ідентичні терміни. Характерно, наприклад, що в українській мові взагалі застосовується один термін "оцінка знань", яким охоплюється і поняття "бал" (цифровий показник).

Контроль здійснюється вчителем з метою визначення рівня успішності учнів з програмних предметів, що дозволяє аналізувати і порівнювати результати навчання кожного з них. Його структурними компонентами є перевірка, оцінювання та облік.

Об 'єктами контролю у процесі навчання є знання, вміння та навички, досвід творчої діяльності учнів, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу.

Перевірка і оцінювання знань - завершальний етап навчального процесу. Та це не означає, що він останній етап, який наступає десь у кінці довготривалого періоду навчання. Перевірка і оцінка знань - завершальний етап у навчальному процесі, який може здійснюватися кожного дня, багаторазово повторюватися на протязі усього періоду навчання з даного предмета.На цей етап процесу навчання відводиться досить багато навчального часу - близько 20 %.

Перевірка знань, умінь і навичок студентів - це процес виявлення досягнутого рівня, ступеня сформованості знань, умінь і навичок у відповідності з цілями і задачами навчання навчальному предмету.

Оцінювання - це процес, розумовий акт, діяльність, або оцінна дія, здійснювана людиною, основне призначення якого у фіксуванні результатів навчально-пізнавальної діяльності. Оцінювання повинне спиратися на строго об'єктивні критерії і норми, науково обґрунтовані педагогікою, обов'язкові для усіх вчителів і передбачає виявлення причин неуспішності, сприяє організації навчальної діяльності.

Облік - документальна фіксація балів у журнал успішності.

Бал (від франц. Ьап - м'яч, куля) - умовна одиниця для кількісної та якісної характеристик певних явищ; оцінка успішності навчання й поведінки в навчальних закладах.

Бальна система оцінок - це компонент системи навчання, у якому кількісна характеристика носить умовний характер рангового вимірювання, де кожному степеню послідовного якісного стану приписується відповідне число, яке виражає цей стан.


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  4. IV. Питання самоконтролю.
  5. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  6. V. Питання для самоконтолю
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  9. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  10. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  11. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  12. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони




Переглядів: 1099

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типологія уроків математики в початковій школі | Функції і принципи контролю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.