Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Якість транспортного обслуговування пасажирів і основні принципи роботи з її підвищення

Якість і вартість транспортного обслуговування виробництва і населення в ринкових умовах визначають положення і ефективність роботи кожного виду транспорта на транспортному ринку в умовах конкуренції різних видів транспорту. По критерію якості, як правило, здійснюється вибір виду транспорту. Якість перевезень характеризує ступінь суспільної корисності продукції і послуг транспорту.

Кожний вид транспорту має свої особливості і загальні показники якості транспортного обслуговування населення.

Найважливішими загальними показниками якості пасажирських перевезень на транспорті є наступні:

- безпека проїзду пасажирів;

- регулярність перевезень і зручність розкладу руху транспортних засобів;

- швидкість перевезень пасажирів;

- умови перевезень пасажирів, культура їх обслуговування на вокзалах і в портах.

Для більш детального аналізу якості транспортного обслуговування населення використовується більш широке коло:

1- показники транспортного забезпечення;

2- показники якості транспортного обслуговування населення держави і її регіонів;

3- показники якості продукції транспорта;

4- показники якості транспортної роботи.

Перша група показників якості транспортного забезпечення населення держави і її регіонів характеризує відношення загальної експлуатаційної довжини мережі пасажирських шляхів сполучення до площі території S, численності жителів і добутку [7]:

 

(2.2)

Але довжина мережі не дає вичерпної інформації про різних видів транспорту при однаковій довжині мережі може різко відрізнятися. Тому з метою більшої співставленності наведених показників пропонується визначати такі показники [7]:

 

(2.3)

 

(2.4)

 

де - фактична або максимально можлива річна кількість відповідно відправлених (перевезених) пасажирів і виконаних пасажиро-кілометрів.

Різні види пасажирського транспорту перевозять різну кількість пасажирів з різною оплатою перевезень по тарифу, що визначає різку величину питомих транспортних витрат населення (або доходів транспорта від пасажирських перевезень). Тому рекомендується приміняти наступні відносні показники [7]:

 

(2.5)

де - транспортні витрати населення (доходи транспорта) при пасажирських перевезеннях.

Друга група показників якості транспортного обслуговування населення держави і її регіонів представляє рівень задоволення попиту пасажирів на перевезення, який визначається відношенням фактичних виконаних обсягів перевезень або пасажирообороту до реально виявленого або планового їх обсягу (,або , ) [7]:

 

(2.6)

 

Третя група показників якості продукції транспорта (одночасно характеризує і якість транспортного обслуговування) складає наступні показники [7]:

- маршрутна швидкість або час переміщення пасажирів;

- рівень комфорту і зручностей, які надаються під час переміщення;

- дальність переміщення пасажирів;

- ступінь рівномірності, регулярності і ритмічності переміщення пасажирів по районах і напрямам мережі шляхів сполучення і в часі, що вимірюються ступенем виконання графіків і розкладів руху транспортних одиниць.

Четверта група показників якості транспортної роботи передбачає наступні три групи показників [7]:

- показники якості використання перевізних можливостей пасажирсь-кого рухомого складу: населеність транспортної одиниці, коефіцієнт використання місткості транспортного засобу; середній склад пасажирського поїзда та інші;

- показники використання рухомого складу в часі: тривалість обороту транспортного засобу, середньодобовий його пробіг;

- узагальнений показник якості використання рухомого складу – його продуктивність.

Інтегральним (комплексним) показником якості пасажирських перевезень необхідно визначати за формулою [7]:

 

(2.7)

де - сумарний економічний ефект (+) або збиток (-) від зміни (покращення або погіршення) включених в розрахунок показників якості пасажирського транспорту;

- сумарні витрати на фактично виконані або задані обсяги пасажирських перевезень або роботи (пасажирообороту);

і=1;2;3;...;n - кількість прийнятих до розрахунку показників якості па-сажирського транспорта.

Використання цього методологічного підходу визначення інтегрального (комплексного) показника якості

пасажирських перевезень справедливе для всіх видів транспорту.

Основними принципами в роботі транспорту щодо підвищення якості транспортного обслуговування пасажирів є наступні [6]:

- робота з підвищення якості обслуговування пасажирів повинна про-водитися постійно всіма працівниками транспортного комплексу;

- робота полягає не лише в контролі за якістю перевезень, а повинна з удосконалення тих елементів транспортного процесу, від яких залежить якість;

- виробники рухомого складу і транспортних технічних засобів повинні розвивати партнерські відносини з транспортом у справі забезпечення якості перевезень;

- робота з поліпшення якості транспортних послуг повинна проводитися у всіх транспортних підрозділах і на всіх рівнях;

- за неякісні перевезення відповідальність повинні нести всі працівники, причетні до таких перевезень.

 

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  10. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.




Переглядів: 3051

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Роль транспортного сектора в економіці України. | Особливості динаміки пасажирських перевезень в Україні протягом трансформаційного періоду.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.