Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Об’єкт і предмет дослідження.

Формулювання проблемної ситуації, проблеми, мети та завдання дослідження.

Розробка програми соціологічного дослідження

Програма соціологічного дослідження – це документ, де відображені методологія та методи дослідження, визначаються проблема, мета та завдання дослідження, його предмет та об’єкт, висуваються вихідні гіпотези, проводиться логічний аналіз предмету дослідження, уточнення основних теоретичних понять, складається організаційно – технічний план робіт.

Проблемною ситуацією може бути наявність протиріччя та конфліктів у соціальній групі, невідповідність її параметрів завданням подальшого розвитку, пошук більш ефективних форм роботи і взаємодії тощо. Потім формулюється проблема – обгрунтування необхідності вирішення проблемної ситуації за допомогою соціологічного дослідження, розробки в ході дослідження конкретного управлінського рішення.

Мета дослідження – це модель очікуємого вирішення проблеми.

Наприклад, метою може бути:

· отримання нового теоретичного знання;

· розробка нової методики дослідження;

· прогноз розвитку об’єкта дослідження;

· програма дій з удосконалення об’єкту, що вивчається;

· практичні рекомендації з окремих управлінських рішень.

Для вирішення окресленої мети в ході дослідження необхідно вирішити низку завдань. Наприклад, «вивчити причини плинності кадрів, в тому числі за професіями, статтю, стажем роботи»; «проаналізувати щільність зв’язку між рівнем заробітної плати та задоволеністю працівника працею» тощо.

 

Об’єкт дослідження – це носій проблемної ситуації. Об’єкт дослідження повинен відповідати таким вимогам:

· бути чітко визначеним (мати професійну, галузеву, територіальну приналежність);

· мати функціональну визначеність (що вивчається? Міжособистісні зв’язки, чи виробничі зв’язки або спілкування під час дозвілля);

· бути обмеженим у часовому вимірі (об’єкт вивчається у статиці або в динаміці, з яким інтервалом);

· бути кількісно визначеним (вивчається вся сукупність або вибіркова сукупність).

У межах об’єкту встановлюють одиниці обстеження, тобто елементи, по відношенню до яких проводиться збирання інформації. Вони виокремлюються за кількісними ознаками (стаж, вік) або за якісними (стать, професія, освіта).

Наступним елементом програми є предмет дослідження – це ті грані об’єкту, або його функціонування, які підлягають дослідженню. Об’єктом може бути колектив цеху №5; предметом можуть бути: взаємовідносини в колективі, плинність кадрів, стиль та методи керівництва, відношення до нових форм матеріального стимулювання тощо. Предмет дослідження може мати складну структуру. Так, плинність кадрів може вивчатися з точки зору її чинників, мотивів, причин, наслідків, спрямованості та ін.

 


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  3. Абетково-предметний покажчик
  4. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  5. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  6. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  9. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  10. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  11. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  12. Аналіз документів як метод соціологічного дослідження.




Переглядів: 1272

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методологія та методика соціологічного дослідження | Полтава 2004

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.