МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Об’єкт і предмет дослідження.Формулювання проблемної ситуації, проблеми, мети та завдання дослідження. Розробка програми соціологічного дослідження Програма соціологічного дослідження – це документ, де відображені методологія та методи дослідження, визначаються проблема, мета та завдання дослідження, його предмет та об’єкт, висуваються вихідні гіпотези, проводиться логічний аналіз предмету дослідження, уточнення основних теоретичних понять, складається організаційно – технічний план робіт. Проблемною ситуацією може бути наявність протиріччя та конфліктів у соціальній групі, невідповідність її параметрів завданням подальшого розвитку, пошук більш ефективних форм роботи і взаємодії тощо. Потім формулюється проблема – обгрунтування необхідності вирішення проблемної ситуації за допомогою соціологічного дослідження, розробки в ході дослідження конкретного управлінського рішення. Мета дослідження – це модель очікуємого вирішення проблеми. Наприклад, метою може бути: · отримання нового теоретичного знання; · розробка нової методики дослідження; · прогноз розвитку об’єкта дослідження; · програма дій з удосконалення об’єкту, що вивчається; · практичні рекомендації з окремих управлінських рішень. Для вирішення окресленої мети в ході дослідження необхідно вирішити низку завдань. Наприклад, «вивчити причини плинності кадрів, в тому числі за професіями, статтю, стажем роботи»; «проаналізувати щільність зв’язку між рівнем заробітної плати та задоволеністю працівника працею» тощо.
Об’єкт дослідження – це носій проблемної ситуації. Об’єкт дослідження повинен відповідати таким вимогам: · бути чітко визначеним (мати професійну, галузеву, територіальну приналежність); · мати функціональну визначеність (що вивчається? Міжособистісні зв’язки, чи виробничі зв’язки або спілкування під час дозвілля); · бути обмеженим у часовому вимірі (об’єкт вивчається у статиці або в динаміці, з яким інтервалом); · бути кількісно визначеним (вивчається вся сукупність або вибіркова сукупність). У межах об’єкту встановлюють одиниці обстеження, тобто елементи, по відношенню до яких проводиться збирання інформації. Вони виокремлюються за кількісними ознаками (стаж, вік) або за якісними (стать, професія, освіта). Наступним елементом програми є предмет дослідження – це ті грані об’єкту, або його функціонування, які підлягають дослідженню. Об’єктом може бути колектив цеху №5; предметом можуть бути: взаємовідносини в колективі, плинність кадрів, стиль та методи керівництва, відношення до нових форм матеріального стимулювання тощо. Предмет дослідження може мати складну структуру. Так, плинність кадрів може вивчатися з точки зору її чинників, мотивів, причин, наслідків, спрямованості та ін.
Читайте також:
|
||||||||
|