Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Об’єкт і предмет дослідження.

Формулювання проблемної ситуації, проблеми, мети та завдання дослідження.

Розробка програми соціологічного дослідження

Програма соціологічного дослідження – це документ, де відображені методологія та методи дослідження, визначаються проблема, мета та завдання дослідження, його предмет та об’єкт, висуваються вихідні гіпотези, проводиться логічний аналіз предмету дослідження, уточнення основних теоретичних понять, складається організаційно – технічний план робіт.

Проблемною ситуацією може бути наявність протиріччя та конфліктів у соціальній групі, невідповідність її параметрів завданням подальшого розвитку, пошук більш ефективних форм роботи і взаємодії тощо. Потім формулюється проблема – обгрунтування необхідності вирішення проблемної ситуації за допомогою соціологічного дослідження, розробки в ході дослідження конкретного управлінського рішення.

Мета дослідження – це модель очікуємого вирішення проблеми.

Наприклад, метою може бути:

· отримання нового теоретичного знання;

· розробка нової методики дослідження;

· прогноз розвитку об’єкта дослідження;

· програма дій з удосконалення об’єкту, що вивчається;

· практичні рекомендації з окремих управлінських рішень.

Для вирішення окресленої мети в ході дослідження необхідно вирішити низку завдань. Наприклад, «вивчити причини плинності кадрів, в тому числі за професіями, статтю, стажем роботи»; «проаналізувати щільність зв’язку між рівнем заробітної плати та задоволеністю працівника працею» тощо.

 

Об’єкт дослідження – це носій проблемної ситуації. Об’єкт дослідження повинен відповідати таким вимогам:

· бути чітко визначеним (мати професійну, галузеву, територіальну приналежність);

· мати функціональну визначеність (що вивчається? Міжособистісні зв’язки, чи виробничі зв’язки або спілкування під час дозвілля);

· бути обмеженим у часовому вимірі (об’єкт вивчається у статиці або в динаміці, з яким інтервалом);

· бути кількісно визначеним (вивчається вся сукупність або вибіркова сукупність).

У межах об’єкту встановлюють одиниці обстеження, тобто елементи, по відношенню до яких проводиться збирання інформації. Вони виокремлюються за кількісними ознаками (стаж, вік) або за якісними (стать, професія, освіта).

Наступним елементом програми є предмет дослідження – це ті грані об’єкту, або його функціонування, які підлягають дослідженню. Об’єктом може бути колектив цеху №5; предметом можуть бути: взаємовідносини в колективі, плинність кадрів, стиль та методи керівництва, відношення до нових форм матеріального стимулювання тощо. Предмет дослідження може мати складну структуру. Так, плинність кадрів може вивчатися з точки зору її чинників, мотивів, причин, наслідків, спрямованості та ін.

 


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  3. Абетково-предметний покажчик
  4. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  5. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  6. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  9. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  10. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  11. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  12. Аналіз документів як метод соціологічного дослідження.




Переглядів: 1214

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методологія та методика соціологічного дослідження | Полтава 2004

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.