МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Методологія та методика соціологічного дослідженняПрофесійне ставлення (соціолога) дослідника до свого ремесла полягає у тому, що він повинен отримати нове знання відповідно до інтелектуальних, технологічних та етичних норм. Інакше висновки соціологічного дослідження не будуть коректними. Методологія озброює дослідження загальними принципами пізнання суспільства і являє собою реалізацію світогляду соціолога в практиці його дослідницької діяльності. Методологія – система принципів та способів побудови теоретичної і практичної діяльності, це загальна стратегія наукового пошуку, яка дозволяє визначити найбільш загальні підходи до вивчення об’єкту. Методологія – це навчання про принципи побудови, форми і методи наукового пізнання й перетворення дійсності. Можна використовувати діалектичний метод пізнання, який базується на таких законах: поєднання історичного та логічного; перехід від кількісних змін до якісних; аналіз від цілого до його частини й навпаки та ін. Докорінна проблема методологічного плану, яку вирішують у кожному окремому дослідженні, полягає у розмежуванні вже пізнаного і відомого знання від ще непізнаного, проблемного, ймовірного. Тому слід передусім вивчити стан дослідження тієї чи іншої проблеми, використавши різні теоретичні і практичні джерела. Від методології слід відрізняти метод дослідження. Метод дослідження – в широкому розумінні – це спосіб побудови та обґрунтування системи знань. Методи проведення соцдослідження охоплюють методи збирання соціологічної інформації та методи її обробки. До методів збирання відносяться: · аналіз документів; · опитування, у вигляді анкетування або інтерв’ю; · спостереження; · соціометричні методи; · соціальній експеримент. Методи обробкиподіляються на статистичні, математико – аналітичні, економіко – математичні, графічні та ін. Взагалі, метод – це спосіб дії, який використовують в практичній діяльності. Він опосередковує мету і результат. Слугує поєднанню окресленої мети із засобами її досягнення. Під час соціологічного дослідження можуть використовуватись один або декілька методів. Сукупність окремих методів дослідження, які застосовуються для окремої ситуації, називають методикою дослідження. Основним змістом методу є процедура. Процедура – це строго визначена послідовність дій, які призначені для збирання або обробки соціологічної інформації. Дослідник повинен вміло управляти своїми діями та діями інших осіб: виконавцями дослідження, або осіб, які виступають об’єктами даної процедури. Є досить прості процедури: реєстрація певних подій в ході спостереження. Наприклад, Ви вивчаєте соціально–психологічний клімат у колективі методом спостережень й реєструєте факти сварок та непорозумінь в колективі. Також є складні процедури, наприклад, проектування анкети, або виконання ролі ведучого у фокус – групі, метою якої є генерація ідей для вирішення певної проблеми. Оволодіння методом передбачає: · здатність орієнтуватися в його предметно – нормативному змісті; · оволодіння відповідними процедурами метода; · вміння правильно застосовувати метод у вирішенні поставленої задачі й оцінити результат такого використання.
З точки зору організаційно – методологічного змісту соціологічне дослідження – це система логічно послідовних методологічних, методичних та організаційно–технічних процедур, пов’язаних між собою єдиною метою для отримання нового, вірогідного знання про об’єкт, що досліджується, для вирішення конкретних теоретичних і практичних соціальних проблем. Соціологічне дослідження включає низку послідовних організаційно – автономних і між тим змістовно пов’язаних етапів: 1) підготовка дослідження; 2) збирання первинної інформації, неузагальнених відомостей, які підлягають подальшій обробці; 3)підготовка зібраної інформації до обробки та її обробка; 4)аналіз обробленої інформації; 5)написання за результатами дослідження звіту з висновками та рекомендаціями. Модель соціологічного дослідження наведена на рис. 4. Одним з найбільш важливих етапів організації соціологічних досліджень є перший етап – підготовка дослідження. На цьому етапі складається програма соціологічного дослідження, визначаються методи збору інформації, проводиться пробне (пілотажне) дослідження. Програма дослідження утримує загальний контур дослідження.
Рис. 4. Модель соціологічного дослідження
Читайте також:
|
|||||||||
|