Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психотехніка саморегуляції психолога-лектора.

У підготовці до уроку важливе значення, з позиції його ефективності, відіграє те, що називають «налаштованістю на урок», інакше кажучи, - психологічною самоорганізацією.

Стан, який виникає внаслідок правильної психологічної самоорганізації вчителя чи психолога, містить декілька компонентів:

Позитивне ставлення до дітей узагалі, відчуття задоволення від роботи з дітьми.

Психологічна готовність працювати з дітьми певного віку. Для цього: по-перше, необхідно знати вікові психологічні особливості учнів;

по-друге, що надзвичайно ефективно, – не тільки знати, а й відчувати, розуміти проблеми дітей, як свої. Володіти ЕМПАТІЄЮ.

Психологічна готовність до спілкування і співпраці з певним класом. Для цього треба:

по-перше, уміти бачити в певному класі «психологічну індивідуальність;

по-друге, знати індивідуальні психологічні особливості учнів цього класу.

Психологічна готовність до емоційної включеності в діяльність,

зацікавленість у досягненні поставлених цілей, впевненість у собі та

учнях. За законами психологічної заразливості ця установка дорослої

людини, вчителя, психолога передається учням і вони також емоційно

включаються у діяльність на уроці, починають розглядати її як вагому

і цікаву для себе.

Алгоритм педагогічної діяльності:

Чіткі норми вимог – максимальна допомога учням у їх досягненнях – справедливе оцінювання кінцевого результату – вся діяльність відбувається на фоні позитивного ставлення до дітей.

ПСИХОТЕХНІКИ:

Як перебороти хвилювання та страх під час читання лекцій перед слухачами?

Перший крок – крок самопізнання:

Спробуйте визначити основну причину свого хвилювання:

недостатній досвід читання публічних лекцій:

ваші індивідуальні властивості: сором’язливість, підвищена тривожність, невпевненість в собі;

невіра в те, що слухачам буде цікаво;

наявність у власному досвіді факту провалу лекції;

надмірне поглиблення в свої переживання; і таке інше.

Конкретні поради:

Якщо ваші хвилювання переважно пов’язані зі слухачами:

Під час читання лекції виберіть доброзичливого слухача і говоріть немов би тільки для нього (головне – навчитися дивитися йому в очі).

Як тільки відчуєте, що між вами і вашим доброзичливим слухачем виник контакт, переведіть очі на його сусіда, установіть зоровий контакт з ним.

Намагайтеся навчитися дивитися на слухачів відкрито та доброзичливо, бачити їх живі очі.

Навчіться також відкрито посміхатися аудиторії і отримувати посмішки у відповідь.

Якщо ваші хвилювання пов’язані з самим собою:

«Напрацьовуйте» досвід читання лекцій: більше і частіше виступайте, задавайте питання, вступайте в колективні дискусії.

Шляхом «проб та помилок» знайдіть свій «оптимум» – ваш внутрішній стан, при якому ви досягаєте успіху. Такий стан у всіх людей дуже різний: хтось відчуває радість польоту; хтось – зосередженості, концентрацію та волю; а хтось – повинен трішки хвилюватися, не допускаючи зверххвилювання.

Визначте, що ви хочете зробити в процесі психологічної лекції, який емоційний заряд послати аудиторії: прочитати «строгу, розумну лекцію», «зробити так, щоб всім було добре та влаштувати маленький інтелектуальне та емоційне свято», «організувати змістовний діалог з аудиторією».

Уявіть себе актором, яку роль ви хочете зіграти.

Перед читанням лекції «розігрійтеся» – поспілкуйтеся з кимось із слухачів, походіть повільним кроком по аудиторії.

ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ:

Приблизно за день до лекції в аудиторії, якій ви будете читати лекцію, влаштуйте собі «генеральну репетицію».

За декілька годин до лекції, дома, сидячи у кріслі з заплющеними очима, про себе програйте весь процес вашого виступу. При цьому намагайтеся відчути радість від того, що лекція пройде успішно.

Другий крок – як подати себе на психологічній лекції.

«ОБРАЗ-СЕБЕ» складається із наступних деталей вашої поведінки:

Зовнішнього вигляду (одежа – в чому ви будете одягнені перед вчителями, підлітками, адміністрацією, батьками, в звичайній школі або елітній; вираз обличчя, тональність голосу, манери поводити себе);

Демонстрації психологічної ролі перед аудиторією з передачею емоційності цієї ролі; (роль – оптимістичної людини, ваша лекція – це свято, задоволення – така роль ефективна перед молодшими школярами та підлітками; роль – нейтральний інформатор, пропонує знання, а слухачі самі вирішать, що їм робити – для батьків; Роль – «життєвий філософ» – для інтелектуальних батьків та старшокласників;

Основною ціннісною спрямованістю виступу (що вас хвилює та проти чого ви боретеся, на прикладах);

Перших фраз-роздумів, з яких ви починаєте свій виступ.


Читайте також:

  1. Методи саморегуляції емоційного стану під час спілкування.
  2. Поняття про саморегуляцію, її види. Психотехніки і прийоми саморегуляції. Місце та роль релаксації в системі релаксації.
  3. Принцип взаємозв'язку об'єктивної соціальної саморегуляції і цілеспрямованої діяльності у здійсненні соціальної політики.
  4. Чинники саморегуляції особистості




Переглядів: 729

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості уроків психології. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.