МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Психотехніка саморегуляції психолога-лектора.У підготовці до уроку важливе значення, з позиції його ефективності, відіграє те, що називають «налаштованістю на урок», інакше кажучи, - психологічною самоорганізацією. Стан, який виникає внаслідок правильної психологічної самоорганізації вчителя чи психолога, містить декілька компонентів: Позитивне ставлення до дітей узагалі, відчуття задоволення від роботи з дітьми. Психологічна готовність працювати з дітьми певного віку. Для цього: по-перше, необхідно знати вікові психологічні особливості учнів; по-друге, що надзвичайно ефективно, – не тільки знати, а й відчувати, розуміти проблеми дітей, як свої. Володіти ЕМПАТІЄЮ. Психологічна готовність до спілкування і співпраці з певним класом. Для цього треба: по-перше, уміти бачити в певному класі «психологічну індивідуальність; по-друге, знати індивідуальні психологічні особливості учнів цього класу. Психологічна готовність до емоційної включеності в діяльність, зацікавленість у досягненні поставлених цілей, впевненість у собі та учнях. За законами психологічної заразливості ця установка дорослої людини, вчителя, психолога передається учням і вони також емоційно включаються у діяльність на уроці, починають розглядати її як вагому і цікаву для себе. Алгоритм педагогічної діяльності: Чіткі норми вимог – максимальна допомога учням у їх досягненнях – справедливе оцінювання кінцевого результату – вся діяльність відбувається на фоні позитивного ставлення до дітей. ПСИХОТЕХНІКИ: Як перебороти хвилювання та страх під час читання лекцій перед слухачами? Перший крок – крок самопізнання: Спробуйте визначити основну причину свого хвилювання: недостатній досвід читання публічних лекцій: ваші індивідуальні властивості: сором’язливість, підвищена тривожність, невпевненість в собі; невіра в те, що слухачам буде цікаво; наявність у власному досвіді факту провалу лекції; надмірне поглиблення в свої переживання; і таке інше. Конкретні поради: Якщо ваші хвилювання переважно пов’язані зі слухачами: Під час читання лекції виберіть доброзичливого слухача і говоріть немов би тільки для нього (головне – навчитися дивитися йому в очі). Як тільки відчуєте, що між вами і вашим доброзичливим слухачем виник контакт, переведіть очі на його сусіда, установіть зоровий контакт з ним. Намагайтеся навчитися дивитися на слухачів відкрито та доброзичливо, бачити їх живі очі. Навчіться також відкрито посміхатися аудиторії і отримувати посмішки у відповідь. Якщо ваші хвилювання пов’язані з самим собою: «Напрацьовуйте» досвід читання лекцій: більше і частіше виступайте, задавайте питання, вступайте в колективні дискусії. Шляхом «проб та помилок» знайдіть свій «оптимум» – ваш внутрішній стан, при якому ви досягаєте успіху. Такий стан у всіх людей дуже різний: хтось відчуває радість польоту; хтось – зосередженості, концентрацію та волю; а хтось – повинен трішки хвилюватися, не допускаючи зверххвилювання. Визначте, що ви хочете зробити в процесі психологічної лекції, який емоційний заряд послати аудиторії: прочитати «строгу, розумну лекцію», «зробити так, щоб всім було добре та влаштувати маленький інтелектуальне та емоційне свято», «організувати змістовний діалог з аудиторією». Уявіть себе актором, яку роль ви хочете зіграти. Перед читанням лекції «розігрійтеся» – поспілкуйтеся з кимось із слухачів, походіть повільним кроком по аудиторії. ЗАГАЛЬНІ ПОРАДИ: Приблизно за день до лекції в аудиторії, якій ви будете читати лекцію, влаштуйте собі «генеральну репетицію». За декілька годин до лекції, дома, сидячи у кріслі з заплющеними очима, про себе програйте весь процес вашого виступу. При цьому намагайтеся відчути радість від того, що лекція пройде успішно. Другий крок – як подати себе на психологічній лекції. «ОБРАЗ-СЕБЕ» складається із наступних деталей вашої поведінки: Зовнішнього вигляду (одежа – в чому ви будете одягнені перед вчителями, підлітками, адміністрацією, батьками, в звичайній школі або елітній; вираз обличчя, тональність голосу, манери поводити себе); Демонстрації психологічної ролі перед аудиторією з передачею емоційності цієї ролі; (роль – оптимістичної людини, ваша лекція – це свято, задоволення – така роль ефективна перед молодшими школярами та підлітками; роль – нейтральний інформатор, пропонує знання, а слухачі самі вирішать, що їм робити – для батьків; Роль – «життєвий філософ» – для інтелектуальних батьків та старшокласників; Основною ціннісною спрямованістю виступу (що вас хвилює та проти чого ви боретеся, на прикладах); Перших фраз-роздумів, з яких ви починаєте свій виступ. Читайте також:
|
||||||||
|