Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вимоги до особистості менеджера

ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО ПРАЦІ

 

Мистецтво керівника-творця – це мистецтво створення організації, перебудови людського та технічного матеріалу, щоб сформувався організм, який би втілював в собі нові та вічні цінності.

Ф. Селзник

 

Жоден начальник ще не постраждав від того, що його підлеглі добре працюють.

П. Друкер

 

 

Питання вибору професії і підготовки кадрів для бізнесу в країнах з ринковою економікою є об'єктом найпильнішої уваги з боку керівників фірм. Важливо правильно оцінити свої особисті якості, здібності і потенціал, щоб визначити висоту планки в планованій кар'єрі, щоб вирішити, де краще працювати, у бізнесі чи по найму. Рішення цієї задачі має життєво-важливе значення. Неправильний вибір професії підприємця чи менеджера веде до реального відчуття великого розриву між очікуваними досягненнями і навіть положенням безробітного в житті на практиці. Правильний вибір кар'єри і своєї майбутньої спеціальності приносить велике особисте задоволення, чималу матеріальну винагороду і відповідно значну користь суспільству.

Визначення своїх якостей і здібностей. Головна увага повинна бути сконцентрована на визначенні своїх сильних і слабких сторін з погляду професійних здібностей, інтересів, розумового розвитку, здібностей до виконання фізичної чи інтелектуальної роботи, з'ясування домінуючих рис свого характеру.

Питання:

1. З чим я більше волію працювати з речами, предметами чи ідеями людьми?

2. Чи бажаю я бачити фізичний (матеріальний) результат своєї праці?

3. Чи бажаю я працювати незалежно чи в складі команди?

4. Чи зможу я справиться з роботою, для виконання якої необхідна фізична сила?

5. Чи можу я будь-ким керувати?

При відповіді вирішальну роль відіграє чесний самоаналіз і урахування думки людей, які добре вас знають.

Серед якостей, на які слід звернути увагу при самоаналізі, можна виділити: чесність, розум, інтелект, цілісність натури, самоконтроль, самосвідомість, ретельність, оперативність і здоров'я.

Вибір спеціальності в області підприємництва передбачає відповідь на комплекс питань:

1. Як ви звичайно проводили вільний час (канікули) коли вчилися?

2. Що вас більше цікавить у даній роботі: бажання займатися нею тривалий час або швидкий результат у грошовому вираженні?

3. Яку кар'єру ви прагнете зробити в житті?

4. Ким ви хочете бути через 10 років?

5. Чи вважаєте ви, що отримані при навчанні знання приведуть до вашого професійного розвитку і росту?

6. Чи будете ви сприймати рутинні доручення як частину процесу навчання?

Про особисті якості підприємця.

1. Підприємець, насамперед, повинен бути особистістю.

2. Необхідно мати сильний характер і бути чесним у бізнесі.

3. Ініціатива, щирість, відкритість.

4. Позитивне і дружелюбне відношення до людей.

5. Здатність керувати колективом і мати почуття відповідальності.

6. Рішучість, завзятість, наполегливість у досягненні мети, сила волі.

7. Творчий початок, уміння швидко і точно проаналізувати інформацію, яка надійшла.

8. Комунікабельність, готовність йти на виправданий ризик.

9. Працьовитість і працездатність.

10. Комерційний і фінансовий склад розуму в поєднанні з глибокими фундаментальними знаннями.

11. Відмінне здоров'я.

Про творчість й ініціативу. Це уміння виділяти концептуальну основу інформації, творчий підхід до бізнесу, ініціативу і натхнення. Важливо володіти основними концепціями, прийомами, методами і технологією оброблення величезних інформаційних масивів. У підприємництві найбільше цінуються люди, які вміють коротко, у концептуальному виді викласти складні і великі проблеми.

Які основні предмети, знання яких необхідні будь-якому підприємцю і менеджеру? Основи господарського і комерційного права, організаційні форми бізнесу, основи фінансової і кредитної справи, менеджменту, маркетингу, елементи інформаційної, а також організаційної культури і психології бізнесу.

Конкретна користь вивчення дисциплін:

1. Ясно представити можливість для більш оптимальної матеріальної винагороди своєї праці.

2. Зробити кваліфікований вибір ділової кар'єри.

3. Почати свою власну справу.

4. Більш системно, зосереджено і докладно вести свої справи.

5. І нарешті, саме головне, усвідомити, чи слід взагалі займатися підприємництвом.

Приклад особистої анкети.

1. Особистісна інформація.

2. Короткострокові і довгострокові цілі кар'єри.

3. Особиста кваліфікація (перелік колишніх посад).

4. Освіта.

5. Досвід роботи.

6. Рекомендації. Вимоги до менеджера. Менеджер повинен розвивати в собі здібності й уміння, що дозволяють йому чітко й ефективно здійснювати керівництво за останні роки.

Дослідження М. Вудкока і Д. Френсіса дозволили виділити 11 факторів, які впливають на управлінську діяльність у найближчі десятиліття.

1. Стреси, тиск і невизначеність усе більшою мірою присутні в більшості форм життя організацій (уміння ефективно керувати собою).

2. Ерозія традиційних моральних цінностей призвела до серйозного розладу особистих переконань і цінностей (повинні бути особисті цінності).

3. Існують, як правило, широкі можливості вибору. Тому менеджери повинні чітко визначити цілі виконуваної роботи і власні цілі.

4. Організаційні системи не спроможні забезпечити всі можливості для навчання сучасного керівника (постійне власне зростання і розвиток).

5. Проблем стає все більше, вони ускладнюються, у той час як способи їхнього вирішення все більш обмежуються (уміння швидке й ефективно вирішувати проблеми).

6. Постійна боротьба за ринок збуту, енергетичного ресурсу і прибутковість робить необхідними висування нових ідей і постійне пристосування до кон'юнктури ринку, що змінюється (потрібно бити винахідливим і здатним гнучко реагувати на зміну структури).

7. Традиційні ієрархічні відносини утрудняються. У цьому зв'язку ефективне керівництво припускає використання навичок впливу на оточуючих, не прибігаючи до прямих наказів.

8. Багато традиційних шкіл і методи управління вичерпали свої можливості і не відповідають вимогам сьогодення і майбутнього. Необхідні, нові більш сучасні управлінські прийоми, інші підходи у відношенні до своїх підлеглих.

9. Великі витрати і труднощі пов'язані з використанням найманих працівників означає, що потрібне уміння використання людських ресурсів.

10. Зростаючі масштаби змін вимагають вироблення нових навичок, розвитку нових підходів і боротьби з можливістю власного старіння (уміння допомогти іншим у швидкому вивченні нових методів і освоєнні практичних навичок).

11. Складні проблеми вимагають об'єднання зусиль декількох, спільно вирішуючи їх людей (менеджер повинен уміти формувати групи, здатними швидко ставати винахідливими і результативними в роботі).

Наступаюче десятиліття вимагає від менеджерів наступних навичок і здібностей:

– здатність управляти собою;

– розумні особисті цінності;

– чіткі особисті цілі;

– опір на постійне особисте зростання;

– навички вирішувати проблеми;

– винахідливості і здатності до інновацій;

– висока здатність впливати на оточуючих;

– знання сучасних управлінських підходів;

– здатності керувати;

– уміння навчати і розвивати підлеглих;

– здатності формувати і розвивати ефективні робочі групи.

Якщо які-небудь з цих навичок і здібностей відсутні в менеджера, виникають адекватні обмеження.

1. Невміння управляти собою.

Робота менеджера важка, повна хвилювань, а часто і стресів. Кожен менеджер повинен навчитися поводитися з самим собою як з унікальним і безцінним ресурсом, щоб постійно підтримувати свою продуктивність (уміння правильно "розпоряджатися", використовувати свій час, енергію і навички).

2. Розмиті особисті цінності. Сучасна концепція успішного управління в цілому орієнтована на такі цінності, як ефективність, реалізація потенціалу працівників і зростаюча готовність до нововведень.

3. Неясні особисті цілі. Менеджери впливають на хід свого ділового й особистого життя, оцінюючи наявні можливості і вибираючи ті чи інші альтернативи.

Нездатність визначати цілі, прагнення до недосяжного чи небажаним цілям.

4. Тормоз саморозвитку. Невміння перебороти свої слабості і працювати над само удосконаленням. Такі люди недостатньо динамічні і схильні уникати гострих ситуацій. Приховані здібності не розвиваються, ділове життя перетворюється в рутину, виключається зі своєї діяльності ризик.

5. Недостатність навичок, вирішувати проблеми.

Невміння методичне і раціонально працювати над вирішенням проблем і домагатися якісних рішень. Проблеми накопичуються і заважають роботі менеджера.

6. Недолік творчості у підходах до вирішення проблем. Відсутність уміння творчо вирішувати проблеми і здібності до інновацій. Менеджер з низькою винахідливістю рідко висуває нові ідеї, звичайно він не здатний примусити інших бути творцями і використовувати нові підходи до роботи. Висока винахідливість вимагає готовності боротися з перешкодами і невдачами.

7. Невміння впливати на людей.

8. Недостатнє розуміння особливостей управлінської праці.

Необхідно серйозно оцінювати ефективність свого керівництва іншими. Нездатність вивчити власні управлінські підходи, невміння пояснити їх, відсутність зворотних зв'язків, нездатність зацікавити своїх підлеглих у виділенні серед інших, нерозуміння мотивації працівників.

9. Слабкі навички керівництва.

Втрата робочого часу, навички ефективного управління людьми і ресурсами відсутні, поганий розподіл ролей у групах, організація роботи марнотратна, невміння домогтися практичних результатів від своїх підлеглих.

10. Невміння навчати. Менеджер повинен виступати в ролі наставника.

11. Низька здатність формувати колектив. Коли керівнику не вдається перетворити групу в кваліфікований і результативний колектив, його робота супроводжується труднощами чи не дає віддачі.

П'ять причин невдач у кар'єрі керівників:

1. Їх штовхає нагору потреба одержувати більш висока заробітна плата (особистий комфорт).

2. Їх занадто хвилюють символи їхнього положення (робочий стіл, кабінет, машина, будинок) – дурний знак.

3. Їх хвилюють, насамперед, їхні власні персони. "Поганий керівник піклується про себе, хороший – про своїх людей" (другий телефон у коридорі – ключ від сейфа).

4. Вони самоізолюються.

5. Вони приховують думки і почуття.

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. III.Цілі розвитку особистості
  9. III.Цілі розвитку особистості
  10. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  11. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  12. V офісну частину – станцію менеджера




Переглядів: 1589

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КАР'ЄРА МЕНЕДЖЕРА І ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ | Самоменеджмент керівника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.