Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Недосконале законодавство

 

Важливою причиною, що породжує і стимулюючої корупцію, є недосконале законодавство. Незважаючи на неодноразові спроби систематизації правових та організаційних заходів боротьби з використанням посадовими особами та іншими особами, які виконують управлінські функції, свого службового становища з метою отримання незаконної винагороди, в законодавстві досі відсутнє правове визначення поняття та ознак корупції, корупційного злочину і корупційного правопорушення. Не визначено коло передбачених законодавством норм відповідальності за злочини та правопорушення, що охоплюються поняттям корупції. До цих пір в законодавстві не встановлено обсяг допустимих заходів контролю і правового впливу, необхідних і достатніх для припинення і попередження корупційної діяльності. Не закріплені повноваження інститутів держави і суспільства щодо забезпечення функціонування системи антикорупційного впливу і т.д. Таким чином, відсутність системного законодавства по боротьбі з корупцією не дозволяє підвищити ефективність заходів антикорупційного впливу.

Недостатньо ефективно сприяє боротьбі з корупцією кримінальне право.

Дослідники відзначають, що в кримінальному праві відсутні такі склади злочинів, як корупційний лобізм, корупційний фаворитизм, внесення таємних внесків на політичні цілі, внесення внесків у виборчі фонди з метою отримання згодом державних посад, закрите проведення приватизації, заставних аукціонів, незаконне надання податкових і митних пільг (в тому числі незастосування санкцій за порушення норм податкового, митного, господарського права), перехід державного службовця на роботу в приватну компанію, яка перебувала в його веденні під час несення державної служби.

Законодавство містить сьогодні великий корупційний потенціал в силу значного завищення вимог норм права, достатку дискреційних повноважень чиновника, величезної кількості норм відсилань. Так, наприклад, через те, що податкове законодавство припускає сьогодні надлишкове податковий тягар, воно сприяє зростанню хабарів і поборів чиновниками.

Росія стала сьогодні країною з однією з найбільш монополізованих економік, а нинішнє антимонопольне законодавство не дозволяє встановити факт змови монополістів, наприклад, з підйому цін на бензин, метал, електроенергію, на послуги автострахування і т.д. Більш того, припускаючи в якості санкцій низькі штрафи за монопольну діяльність, таке законодавство сприяє захопленню ринків монополістами.

Проблема полягає не тільки у хабароємних вищеперелічених законів, але і в процедурах їх виконання. Багато і цих законів

відповідають міжнародним стандартам. Однак закритість, непрозорість процедур їх виконання сприяє розвитку корупції, тіньових суспільних відносин.
Таким чином, слабкість держави, нерозвиненість громадянського суспільства, сировинна спрямованість і тіньовий характер економіки, недосконалість і хабароємних законодавства є головними причинами і умовами народження та масштабного розвитку корупції в Росії. Щоб усунути дані причини, перемогти корупцію як систему суспільних відносин, необхідна активна антикорупційна діяльність, як держави, так і суспільства, потрібен національний план по боротьбі з корупцією.

 


Читайте також:

  1. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  2. Адміністративне законодавство
  3. Адміністративне законодавство
  4. Антишумове законодавство
  5. Архівне законодавство і відомчі архіви
  6. Банківське законодавство
  7. Будівельне законодавство
  8. Внутрішнє законодавство як джерело міжнародного приватного права.
  9. Внутрішнє законодавство як джерело МПрП.
  10. Вплив міжнародного правового регулювання праці на трудове законодавство України
  11. Гармонізація законодавства України з законодавством ЄС
  12. ГОСПОДАРСЬКЕ ЗАКОНОДАВСТВО




Переглядів: 802

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Неефективність державного управління | Основні заходи по боротьбі з корупцією

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.032 сек.