МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні заходи по боротьбі з корупцією
В силу системності корупції і складності протидії її проявам програми та конкретні проекти подолання корупції як соціального явища повинні бути орієнтовані на відносно тривалі строки дії. Якщо корупційні зв'язки і відносини в царській Росії формувалися протягом століть і вже стали невід'ємним елементом державного управління, ведення бізнесу і приватного життя громадян, то навряд чи можна розраховувати на масовий перехід до стереотипів управління, ведення бізнесу і приватного життя, що різко обмежують або виключають корупційні прояви. Корупційні прояви повністю неможливо виключити ніколи, але це не може бути виправданням неефективності протидії їй. Ситуація може бути описана як багато в чому аналогічна боротьбі зі злочинністю: повністю її зжити неможливо, але є суспільства, де її рівень настільки низький, що злочинність не сприймається як проблема, не створює істотних перешкод для розвитку суспільства, економіки, держави. Реальною метою протидії корупції може стати зниження її рівня до такого, який не перешкоджатиме для розвитку країни, нашого суспільства, економіки, політики, державного управління. Президент України про Основні напрями реалізації Національної антикорупційної стратегії: Для реалізації Національної антикорупційної стратегії необхідні узгоджені дії державних органів та органів місцевого самоврядування щодо: 1) реформування системи державного управління та адміністративних процедур: а) завершення процесу розмежування функцій органів державної влади з надання адміністративних послуг та контрольно-наглядових (інспекційних) функцій; б) застосування інноваційних технологій, що підвищують об'єктивність та забезпечують прозорість прийняття органами державної влади рішень, у тому числі прискорення впровадження системи електронного документообігу та електронного цифрового підпису на загальнодержавному і місцевому рівнях; в) розширення сфер застосування принципу «мовчазної згоди» при наданні погоджень, висновків, дозвільних документів тощо; г) надання адміністративних послуг виключно органами державної влади та бюджетними установами; д) визначення на законодавчому рівні вичерпного переліку адміністративних послуг, платності чи безоплатності їх надання, а також обґрунтованих (адекватних) строків надання таких послуг; е) припинення практики дроблення адміністративних послуг на окремі платні послуги, забезпечивши орієнтацію на результат; є) встановлення заборони органам державної влади та органам місцевого самоврядування надавати платні послуги господарського характеру; ж) відмова від територіального монополізму при наданні адміністративних послуг та створення альтернативних можливостей щодо вибору органу для отримання адміністративної послуги; 2) зменшення адміністративного тиску на підприємців, запобігання тінізації економіки: а) суттєве зменшення кількості ліцензій і дозволів у сфері підприємницької діяльності, максимальне спрощення та скорочення тривалості дозвільних процедур; б) усунення технічних бар'єрів, запровадження «єдиного вікна», максимальна комп'ютеризація документообігу; в) обмеження кількості перевірок з боку податкових та контролюючих органів; г) запобігання неправомірному тиску на підприємців з боку правоохоронних та контролюючих державних органів; 3) забезпечення доброчесності на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування: а) системне вдосконалення державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, зокрема, в частині процедури конкурсного добору кандидатів (механізму визначення переможця), розстановки кадрів, проходження державної служби, служби в органах місцевого самоврядування; б) визначення на законодавчому рівні засад етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та механізму врегулювання конфлікту інтересів в їх діяльності, що мають базуватися на положеннях Модельного кодексу поведінки державних службовців країн Ради Європи та враховувати інші міжнародно-правові стандарти в цій сфері; в) оптимізація співвідношення рівня базової (фіксованої) заробітної плати (посадового окладу) залежно від складності роботи і рівня відповідальності за конкретною посадою та додаткової заробітної плати (премій, надбавок), яка встановлюється за результатами оцінки діяльності на розсуд керівництва; 4) поліпшення умов доступу фізичних, юридичних осіб та об'єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування: а) продовження формування ефективного механізму доступу фізичних, юридичних осіб та об'єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб; б) активізація інформаційного обміну між об'єднаннями громадян, засобами масової інформації та органами державної влади і органами місцевого самоврядування; в) забезпечення прозорості в роботі органів державної влади та органів місцевого самоврядування; 5) удосконалення системи використання державного майна та бюджетних коштів: а) удосконалення проведення зовнішнього незалежного аудиту в частині здійснення контролю за використанням коштів місцевих бюджетів; б) завершення проведення інвентаризації державних підприємств і організацій та формування Єдиного реєстру об'єктів державної власності; в) удосконалення законодавства щодо процедур державних закупівель та впровадження системи їх зовнішнього аудиту, забезпечення прозорості процесу державних закупівель; г) удосконалення системи контролю за використанням державного майна з метою недопущення фактів одержання прихованих прибутків державними службовцями або, за їх сприяння, іншими особами чи угрупованнями; д) створення дієвого механізму детінізації ринку цінних паперів, проведення розрахунків за угодами з цінними паперами; е) здійснення Рахунковою палатою моніторингу ефективності використання коштів державного бюджету при виконанні загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального і національно-культурного розвитку, охорони довкілля; є) удосконалення механізмів залучення громадськості до контролю за законністю та ефективністю використання державного майна, бюджетних коштів; 6) оптимізації фінансування політичних партій та виборчих кампаній шляхом установлення чітких правил їх фінансування, а також забезпечення ведення ефективного незалежного контролю за таким фінансуванням; 7) удосконалення антикорупційної експертизи шляхом запровадження багатоступеневої методики оцінки корупційних ризиків у законодавстві: на рівні розробників проектів нормативно-правових актів (як формалізована самооцінка); на рівні Міністерства юстиції України (як офіційна антикорупційна експертиза проекту нормативно-правового акта); на рівні громадської експертизи, яка забезпечується існуванням прозорої процедури нормопроектування та доступністю інформації для громадськості; 8) формування громадської підтримки дій влади у запобіганні і протидії корупції: а) сприяння засобам масової інформації в широкому висвітленні заходів щодо протидії корупції, що вживаються державними органами та органами місцевого самоврядування; б) визначення порядку періодичного звітування державних органів, відповідальних за реалізацію державної антикорупційної політики, про ситуацію у сфері запобігання і протидії корупції; 9) удосконалення системи спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції: а) проведення аналізу діяльності спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції та вжиття за його результатами заходів щодо підвищення ефективності їх роботи; б) формування єдиної правозастосовчої практики правоохоронних та судових органів у справах, пов'язаних із корупцією; в) запровадження спеціалізації прокурорів та слідчих у справах про злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних функцій; г) розвиток співробітництва правоохоронних органів із громадськими організаціями та засобами масової інформації; 10) підвищення кваліфікації суддів, працівників прокуратури та правоохоронних органів: розроблення і впровадження системи навчання на постійній основі професійних суддів та кандидатів на посаду професійного судді, особового складу правоохоронних органів та органів прокуратури щодо застосування нового антикорупційного законодавства; 11) запобігання проявам корупції у правоохоронних органах: а) проведення інституційної реформи органів, що здійснюють дізнання, досудове слідство та кримінальне переслідування; б) удосконалення системи професійного добору та підготовки кадрів правоохоронних органів, що здійснюють боротьбу з корупцією; в) зміна критеріїв оцінки ефективності роботи правоохоронних органів із кількісних показників на якість отриманих результатів; г) розроблення системи заходів для забезпечення ефективного і об'єктивного нагляду прокуратури за діяльністю правоохоронних органів; 12) удосконалення інституту відповідальності за корупційні правопорушення: а) встановлення відповідальності юридичних осіб за вчинення їх уповноваженими особами корупційних правопорушень; б) удосконалення інституту конфіскації; в) перегляд процедури надання згоди на притягнення до кримінальної відповідальності, затримання чи арешт осіб, які користуються недоторканністю, у випадках затримання їх на місці вчинення тяжкого злочину (in flagrante delicto), включаючи корупцію; г) розроблення механізму відшкодування майнової шкоди та збитків, завданих внаслідок вчинення корупційного правопорушення фізичним та юридичним особам; д) розроблення механізму захисту осіб, які в разі виявлення корупційного правопорушення вжили заходів щодо його припинення та негайно повідомили про вчинення такого правопорушення; 13) зниження рівня корупції у приватному секторі: а) формування антикорупційної правосвідомості громадян шляхом запровадження соціально-просвітницьких програм, створення системи антикорупційної освіти в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах незалежно від форми власності; б) сприяння у забезпеченні прозорості діяльності громадських організацій, юридичних осіб приватного права; в) сприяння у створенні внутрішніх механізмів контролю та запобігання (виявлення) корупційним правопорушенням у приватному секторі; 14) зниження рівня корупції в зонах підвищеного корупційного ризику, зокрема правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сферах, у сферах державних закупівель та державної служби: а) вдосконалення законодавчого забезпечення відповідних сфер суспільних відносин; б) підвищення рівня заробітної плати та соціального забезпечення працюючих; в) підвищення професійного рівня та проведення більш жорсткого професійного добору кадрів; г) зменшення кількості формальних процедур; 15) активізації міжнародного співробітництва у сфері запобігання і протидії корупції: а) приведення антикорупційної політики України у відповідність із міжнародними стандартами у сфері запобігання і протидії корупції; б) здійснення підготовки та підписання міждержавних (міжвідомчих) дво- та багатосторонніх угод про співробітництво у сфері запобігання і протидії корупції; в) поглиблення співпраці з партнерськими спеціальними службами та правоохоронними органами у сфері боротьби з корупцією; г) впровадження в Україні найкращих практик іноземних держав у сфері запобігання і протидії корупції, насамперед щодо запровадження інституту захисту доброчесних інформаторів; д) формування іміджу України як держави, що активно протидіє проявам корупції, та отримання міжнародної підтримки цієї діяльності.
4.2 Удосконалення законодавства - пріоритетне міра боротьби з корупцією Процес удосконалення законодавства повинен початися з виконання законів, оскільки це заважає нормальному розвитку економіки, гальмує економічне зростання, позбавляє особистість - головну рушійну силу громадянського суспільства - можливості розвивати свої здібності, права і свободи. Дотримання ж законів дозволяє розвивати творчий потенціал людини і суспільства, відкриває можливості для широкого розвитку малого і середнього бізнесу, забезпечує розвиток добросовісної конкуренції, дозволяє впроваджувати інновації та наукоємні технології, підвищує якість державних публічних послуг населенню. У підсумку дотримання законів створює сприятливі умови для зростання економіки, ліквідації бідності, для формування сильного середнього класу, ефективної держави, для підйому конкурентоспроможності країни. Однак конкретного переліку дисциплінарно караних проступків державних службовців немає ні у федеральних законах, ні в інших нормативних актах. Не прийнятий і закон, що регулює порядок застосування дисциплінарних покарань, і як наслідок - корумпованість державних службовців. Не приймається ні загальнормативний акт по боротьбі з корупцією, ні зміни в законодавство, що підвищують відповідальність посадових осіб. Діючі ж нормативні акти не виконуються державними чиновниками через відсутність правових механізмів забезпечення функціонування державної влади. Розрекламований ЗМІ як антикорупційний Указ Мера Москви від 20.05 2008 р. № 33-УМ «Про подання відомостей про доходи, про майно і зобов'язання майнового характеру» [38] ясно показує, як це відбувається. У пункті 8 додатка 1 до Указу дозволяється повідомляти ЗМІ обмежені відомості про доходи та майно тільки самого чиновника, а саме: річний дохід, відомості про нерухомості та транспортних засобах та сумарної вартості цінних паперів. Відомості про інші доходи чиновника і будь-які відомості про доходи і майно членів його сім'ї оголошені конфіденційними, і їх оприлюднення переслідується за законом. Індекс оцінки корупції заснований на результатах соціологічних опитувань громадян і підприємців у 40 регіонах Російської Федерації провела міжнародна організація антикорупційних досліджень та ініціатив "Трансперенсі Інтернешнл - Р». На основі отриманих даних всі регіони, в яких проводилися дослідження, розділили на 4 групи: Читайте також:
|
||||||||
|