Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ ОСВІТИ АНГЛІЇ ТА УЕЛЬСУ

Психологічні служби Англії мають кілька джерел свого походження. Один з них можна простежити від сера Сірілл Берта, першого в Англії педагогічного психолога, який в 1913 році був запрошений Радою Лондонського графства для консультування з проблем індивідуальних особливостей школярів, а також для консультування самої Ради з приводу проведеної останніми політики щодо організації навчання. Діяльність Берта включала дослідження, психометрії та роботу зі школами.

Іншими джерелами розвитку психологічної служби є система виховання дитини, запозичена у США. Перша педагогічна клініка була відкрита в Лондоні в 1927р. До 1935р. У країні було 18 клінік, а до 1945р. - 424. Робота в клініці виконувалася групою, що складається з педагогічного психолога, дитячого психіатра і соціального працівника. В основному фахівці, що входять до групи, здійснювали різноманітні клінічні та корекційні дії, спрямовані, головним чином, на виправлення порушеною регуляції поведінки, підвищення досягнень, а також на роботу з батьками.

Нарешті, третім джерелом розвитку психологічної служби послужив досвід вчителя, оскільки, як правило, педагогічні психологи на певних етапах професійної кар'єри самі були шкільними вчителями.

Крім зростання кількості педагогічних психологів діяли деякі інші важливі чинники, які й привели до утворення служб у такому вигляді, які вони в даний час.

Варто зазначити, що в Англії не існує «типової» служби педагогічної психології, наприклад, в одному із містечок Англії у психологічній службі працюють 15 педагогічних психологів, зайнятих повний робочий день: завідувач, 5 старших і 9 основних психологів. Педагогічні психологи працюють у всіх школах регіону, а також приймають тих дітей, яких за згодою батьків їм направляють сімейні лікарі або соціальні працівники.

Робота служби складається з роботи з окремими клієнтами і з проведення консультацій, в першу чергу, в школах. Форми роботи включають як діагностику, так і корекцію поведінки дітей з різними особистісними та пізнавальними проблемами. Ще однією формою роботи є проведення службою навчання і досліджень.

В даний час є система сертифікатів для різних психологічних спеціальностей. Ця система була вивчена Британським психологічним товариством, чия робоча група з реєстрації запропонувала загальний порядок видачі сертифікатів, супроводжуваний реєстрацією. Тільки психологи з відповідною кваліфікацією мають право на отримання сертифікатів.

Педагогічні психологи навчаються в 12 центрах: 1 - в Уельсі і 11 - в Англії. З 12 програм навчання 10 знаходяться в університетах, 1 - у політехнічному коледжі і 1 - у спеціальному центрі - в Тевістокській клініці. По завершенні навчання випускники університетів та коледжу отримують звання магістра, а навчаючись у спеціальній клініці отримують сертифікат цього центру. Всі програми навчання розраховані на один повний календарний рік, за винятком двох університетських програм, які тривають два роки.

Основна підготовка педагогічного психолога полягає в наступному: перша ступінь в психології, кваліфікація вчителя, щонайменше 2 роки стажу викладання в школі після основного навчання та підвищення кваліфікації в одному з 12 центрів. Таким чином, мінімальний період підготовки, наступний за отриманням першого ступеня, становить 4 роки. Втім, є стійка альтернативна традиція, яка полягає у придбанні професії педагогічного психолога на основі одного року роботи вчителем, подальшого отримання ступеня в психології та подальшого підвищення кваліфікації.

Робота педагогічних психологів в Англії і Уельсі має безліч різноманітних напрямків.

Діти та сім'ї. Певна робота в цьому напрямку ведеться клінічними психологами, які працюють в Національній службі здоров'я, і невеликою кількістю приватних психологів, але найбільший обсяг роботи виконують педагогічні психологи, які працюють у психологічних службах при місцевих органах управління освітою. Вони відповідають за діагностування дітей з проблемами в навчанні, а також за повідомлення місцевих органів управління освітою про ці проблеми. Крім того, педагогічні психологи обстежують дітей з різноманітними проблемами розвитку поведінки та емоційної сфери.

Школи. Обсяг роботи в школах протягом останніх 10 років невпинно збільшується, варіюючи від обслуговування школи як клієнта до допомоги вчителям у створенні програм залучення батьків до процесу навчання і виховання дітей.

Інші клієнти. Педагогічні психологи сприяють також створенню системи допомоги дитині і роблять свій внесок у вивчення потреб дітей (включаючи правопорушників), які знаходяться в полі зору місцевої влади. У цих випадках головна роль відводиться соціальним працівникам, але педагогічні психологи можуть виявляти психологічні та педагогічні проблеми дитини або виступати в якості бути консультантами. Педагогічні психологи також часто працюють в установах охорони здоров'я, зокрема у педіатричних та педагогічних клініках, але зазвичай робота з неповним робочим тижнем.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  9. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  10. Анатомо-фізіолгічні особливості
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів




Переглядів: 668

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДОСВІД ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ США | СПЕЦИФІКА РОЗВИТКУ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.