МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Принципи організації та організація ЦЗ на підприємстві.Засоби ЦЗ. Засоби цивільного захисту – протипожежна, аварійно-рятувальна та інша спеціальна техніка, обладнання, механізми, прилади, інструменти, вироби медичного призначення, лікарські засоби, засоби колективного та індивідуального захисту, які призначені та використовуються під час виконання завдань цивільного захисту. До основних видів засобів ЦЗ (спеціальної техніки та майна ЦЗ) централізованого постачання є: (одержується через штаби ЦЗ за замовленнями) • засоби захисту (фільтруючі та ізолюючі протигази, захисні костюми, гумові чоботи, рукавички, фільтри-поглиначі та ін.); • дозиметрична апаратура; • засоби та прилади хімічної розвідки; • засоби зв'язку та оповіщення; • індивідуальні засоби медичного захисту.. Спеціальна техніка та майно, а також техніка та майно господарського призначення (штатне майно), які необхідні для оснащення формувань і в процесі виробництва не використовуються, зберігаються на об'єктах, які створюють формування. Фінансування заходів ЦЗ здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів, а також коштів підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності і підпорядкування згідно з законодавством.
Заходи ЦЗ поширюються на всю територію України, всі верстви населення, а розподіл за обсягом і відповідальністю за їх виконання здійснюється за територіально-виробничим принципом.
Керівництво цивільним захистом України відповідно до її будови покладається на Кабінет Міністрів України, міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, місцеві державі адміністрації, керівників підприємств, установ і організації незалежно від форм власності і підпорядкування. Начальником ЦЗ України є Прем'єр-міністр України, а його заступником - керівник центрального органу виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій (Голова Державної служби України з НС); начальником ЦЗ Автономної Республіки Крим є Голова Ради міністрів АРК; начальниками ЦЗ згідно з адміністративно територіальним устроєм України є голови місцевих державних адміністрацій; Начальниками ЦЗ в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах і організаціях є їх керівники (Закон України "Про ЦО України").
Для координації органів державного управління всіх рівнів, для забезпечення постійної готовності до швидких і чітких дій в НС створюються: • на загальнодержавному рівні - Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та НС (КТЕБ НС) • на регіональному рівні - Комісії обласних державних адміністрацій з питань ТЕБ НС (регіональні комісії) • на місцевому рівні - комісії районних державних з питань ТЕБ НС (місцеві комісії) • на об'єктовому рівні - комісії з питань НС об'єкта (об'єктові комісії) Ці комісії повинні координувати і контролювати роботу обласних, міських, районних органів влади з профілактики, попередження і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Для координації робіт з ліквідації конкретної надзвичайної ситуації та її наслідків на державному, регіональному, місцевому та об’єктовому рівнях утворюються спеціальні комісії з ліквідації надзвичайної ситуації
Територіальний принцип полягає в організації ЦЗ на території областей, міст, районів відповідно до адміністративного поділу території. Згідно з цим відповідальність за стан ЦЗ на цих територіях несуть виконавчі органи влади, а начальниками ЦЗ є голови виконавчих органів влади. Наприклад: начальник ЦЗ області - голова обласної держадміністрації; начальник ЦЗ міста - голова міської держадміністрації; начальник ЦЗ району - голова районної держадміністрації. В держадміністраціях (обласних, районних, міських) створюються управління (відділи) з питань надзвичайних ситуацій, тобто штаби цивільного захисту (наприклад, штаб ЦЗ Київської області, штаб ЦЗ Солом’янського району, і т.д.). Територіальним штабам ЦЗ підпорядковуються відповідні територіальні формування ЦЗ.
Виробничий принцип полягає в організації ЦЗ в кожній установі, підприємстві (об'єкті) відповідних міністерств, відомств і начальниками ЦЗ є їх керівники. Наприклад: начальник ЦЗ університету - ректор університету; начальник ЦЗ підприємства – директор (начальник) підприємства.
Схема організації ЦЗ на підприємстві зображена на рис. 1.
Заступники начальника ЦЗ
Формування служб ЦЗ
та інші за необхідністю Формування загального призначення
Рис. 1. Схема організації ЦЗ на підприємстві
Під керівництвом начальника ЦЗ створюється штаб ЦЗ – орган управління начальника ЦЗ, який організує всю практичну діяльність на об'єкті з питань ЦЗ. Штаб комплектується виходячи з розмірів і важливості об'єкта штатними працівниками ЦЗ, а також за рахунок посадових осіб, які не звільняються від основної роботи. Свою роботу штаб організує і проводить на основі рішень начальника ЦЗ об'єкта. Начальник штаба ЦЗ є заступником начальника ЦЗ об'єкта, йому надано право від імені начальника ЦЗ віддавати накази і розпорядження з питань ЦЗ. Безпосереднє керівництво виконанням завдань ЦЗ покладається на штаб цивільного захисту об’єкта, а також на штатних працівників ЦЗ підприємств, установ і організацій. На об'єктах, в залежності від чисельності робітників і службовців і відповідної матеріальної бази, створюються аварійно-рятувальні служби ЦЗ і об’єктові формування ЦЗ, які у свою чергу поділяються на формування служб ЦЗ і формування загального призначення. На базі вищих навчальних закладів створюються такі формування: - розвідувальні групи; - групи, ланки зв'язку; - санітарні дружини, пости; - аварійно-технічні команди та ланки обслуговування сховищ та укриттів; - команди, групи охорони громадського порядку; - інші формування в залежності від профілю навчального закладу. Система цивільного захисту суб’єкта господарської діяльностіпризначена для захисту працівників і населення, яке мешкає у відомчому житловому фонді або попадає у зону ураження від об’єкта, від НС техногенного, природного та соціального характеру. Вона складається із органів управління, сил і засобів, що створюються для організації та забезпечення захисту працівників та населення, попередження і ліквідації наслідків НС та організовується за територіально-виробничим принципом.
Завдання, функції та повноваження штабу ЦЗ суб’єкта господарської діяльності (підприємства) визначаються у відповідності з діючими нормативно-правовими актами з питань ЦЗ, захисту населення і територій від НС. Функціональні обов’язки штатних працівників ЦЗ підприємства, установи або організації визначаються начальником ЦЗ суб’єкта господарської діяльності. Для проведення заходів цивільного захисту штабом ЦЗ суб’єкта господарської діяльності на підставі рекомендацій відділу з питань НС та ЦЗ населення району розробляються плани: - розвитку й удосконалення цивільного захисту; - цивільного захисту (дій органів управління та сил у разі НС). Для надійного і стійкого управління процесами захисту працівників та населення, яке попадає у зони ураження об’єкту, у НС і виконання інших функцій, передбачених планами на воєнний час, може використовується пункт управління, що створюється в одному із сховищ (укриття), а також можуть використовуватися рухомі пункти управління на автомобілях. Для ліквідації наслідків НС допускаються сили ЦЗ об’єкта, які мають відповідну підготовку, підтверджену у атестаційному порядку, і під керівництвом відповідних органів управління у сфері цивільного захисту.
Начальник цивільного захисту: забезпечує постійну готовність ЦЗ суб’єкта господарської діяльності до виконання покладених на неї завдань; забезпечує планування і здійснення заходів щодо захисту працівників підприємства та населення, яке мешкає у відомчому житловому фонді від наслідків НС; забезпечує створення, підготовку і підтримання у стані готовності до застосування сил і засобів щодо попередження і ліквідації наслідків НС, навчання працівників засобам захисту і діям в умовах НС у складі формувань ЦЗ; організовує планування і проведення заходів щодо підвищення стійкості функціонування об’єкту і забезпечення життєдіяльності працівників в умовах НС; забезпечує створення і підтримання у стані постійної готовності локальної системи оповіщення, зв’язку і спостереження про загрозу виникнення або виникнення НС; забезпечує організацію і проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на території підприємства, установи чи організації і прилеглій території у відповідності з планами попередження та ліквідації НС; фінансує заходи щодо захисту працівників та населення, що мешкає на прилеглій до об’єкту території, попередження і ліквідації наслідків НС; створює резерви фінансових і матеріально-технічних ресурсів для ліквідації наслідків НС; подає у встановленому порядку інформацію у сфері цивільного захисту населення і територій від НС, а також здійснює оповіщення прцівників про загрозу або виникнення НС; організовує взаємодію з вищестоящими органами управління з питань організації і ведення ЦЗ в умовах НС; забезпечує здійснення контролю за виконанням заходів ЦЗ суб’єктом господарської діяльності.
Штаб цивільного захисту: розробляє плани дій у НС, розвитку і вдосконалення ЦЗ підприємства (установи або організації); розробляє і втілює в життя заходи щодо захисту працівників і населення, що мешкає у відомчому житловому фонді, від наслідків НС; розробляє і подає пропозиції щодо фінансового, матеріально-технічного та транспортного забезпечення заходів ЦЗ в умовах НС; відповідає за постійну готовність систем управління, оповіщення і зв’язку, сил і засобів ЦЗ до дій в умовах НС; контролює та забезпечує своєчасне і повне інформування працівників та населення на прилеглій території при загрозі або виникненні НС; веде облік і звітність з питань ЦЗ за суб’єкт господарської діяльності; формує об’єми заявок на матеріально-технічні засоби та здійснює контроль за їх накопиченням і збереженням; організовує підготовку керівного складу, органів управління і сил ЦЗ, працівників до дій в умовах НС; організовує контроль за підтримкою в готовності систем попередження і аналізу можливої обстановки на підприємстві, в установі або організації; готовить проекти рішень Начальника ЦЗ, пропозиції, накази та розпорядження з питань ЦЗ і НС. Штаб ЦЗ об’єкта очолює начальник штабу. Посада начальника штабу може бути штатною або за сумісництвом. Начальник штабу є заступником начальника цивільного захисту суб’єкта господарської діяльності.
Права начальника штабу цивільного захисту: видавати накази, розпорядження і вказівки з питань ЦЗ, обов’язкові для виконання посадовими особами адміністрації об’єкту; здійснювати контроль за роботою управлінь, відділів, структурних підрозділів і посадових осіб адміністрації об’єкту, що спрямована на виконання завдань ЦЗ; розробляти і втілювати в життя заходи із захисту працівників від можливих наслідків НС; здійснювати керівництво діями органів управління та сил ЦЗ в умовах ліквідації наслідків НС, а також залучати до дій у НС працівників об’єкту; одержувати від управлінь, відділів, керівників структурних підрозділів та інших посадових осіб адміністрації об’єкту відомості і матеріали, необхідні для організації та координації робіт, пов’язаних із запобіганням і ліквідацією можливих наслідків НС. Завдання, що додатково можуть бути покладені на окремі органи управління: Для забезпечення захисту працівників і населення, що мешкає на прилеглій території, попередження та проведення спеціальних робіт щодо ліквідації наслідків НС на базі структурних підрозділів об’єкту можуть створюватися служби ЦЗ за відповідним призначенням: енергетична, інженерна, комунально-технічна, матеріального забезпечення, медична, оповіщення і зв’язку, протипожежна, торгівлі і харчування, транспортна, технічна, інші. Для проведення евакуаційних заходів в умовах НС і життєзабезпечення потерпілого населення на базі адміністрації об’єкту створюються евакуаційні органи (евакуаційні комісії), а також збірні та приймальні евакопункти. Організаційні засади створення служб ЦЗ і евакуаційних органів визначаються наказами начальником ЦЗ району (міста) та у відповідних Положеннях про ці служби та органи. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|