МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Облік заборгованості по рахунках постачальниківЗаборгованість постачальникам виникає при купівлі в них складських запасів (товарів, матеріалів) та інших матеріальних цінностей (основних засобів, нематеріальних активів тощо). Сума заборгованості визначається на основі рахунків постачальників. Придбання складських запасів відображається на рахунку витрат “Витрати на купівлю” (за видами складських запасів): 04.10.2002р. Рахунок-фактура постачальника, $: Дт рах. Витрати на купівлю” 9800 Кт рах. “Рахунки до сплати” (“Розрахунки з постачальниками”) 9800 Цей метод називається “Метод періодичного обліку матеріалів” (періодичної інвентаризації). За методом безперервного обліку запасів (безперервної інвентаризації) ця операція відображається на рахунках наступним чином: Дт рах. “Складські запаси” 9800 Кт рах. “Рахунки до сплати” 9800 Куплені матеріали (складські запаси) можуть бути повернуті (частково або повністю). Можливий також варіант, коли матеріали не відповідної якості і покупець вимагає знижки в ціні. За наявності вказаних обставин покупець виписує на адресу постачальника “Повідомлення (Дебет меморандум)”. Для обліку повернення товарів і такого виду знижки в ціні передбачений (в США) рахунок “Повернення покупок та знижки”. Він є регулюючим рахунком (контрактивним, пасивним) до рахунку “Витрати на купівлю”. На суми повернутих товарів або знижок зменшується заборгованість постачальникові. У нашому прикладі така сума складає $300, і компанія надіслала Дебет меморандум постачальникові: 08.10.2002р. Дт рах. “Рахунки до сплати” 300 Кт рах. “Повернення покупок та знижки” 300 Покупець може одержати від постачальника купівельну розрахункову знижку за прискорення оплати (дострокову оплату). В США ця умова вказується безпосередньо в рахунку постачальника. Якщо покупець дотримав умови, то він одержує знижку суми боргу (платить менше), а якщо не дотримав – платить усю суму боргу. Купівельна знижка розраховується на підставі фактурної вартості товарів (за “–” повернутих товарів і знижок на ціну, якщо вони мали місце). В нашому прикладі таку знижку надано покупцеві в розмірі 2%. Розрахунок: $9800 – $300 = $9500 ´ 2% = $190 14.10.2002р. Відображення оплати рахунку постачальника: Дт рах. “Рахунки до сплати” 9500 Кт рах. “Купівельна знижка” 190 Кт рах. “Грошові кошти” 9310 За американською системою обліку купівельна знижка зменшує вартість куплених товарів. Таким чином, рахунок “Купівельна знижка” є контрактивним рахунком (сам є пасивним) до рахунка “Витрати на купівлю”. Так, у нашому прикладі, фактична (чиста) вартість куплених матеріалів становить, $: Витрати на купівлю 9800 “–“: Повернення покупок і знижки 300 Купівельна знижка 190 Чиста ціна купленого 9310 Як уже зазначалось, у західноєвропейських країнах в розрахунках клієнтів (покупців) з постачальниками практикують комерційні та розрахункові знижки. З урахуванням цих знижок рахунок постачальника може мати такий вигляд, $: Договірна ціна товарів 1500 Комерційна знижка (5%) 75 Нетто комерційне 1425 Розрахункова знижка (2%) 28,5 До сплати 1396,5 Загальне правило таке: 1) на рахунку “Витрати на купівлю” відображається сума купленого за “–“ комерційних знижок (тобто нетто комерційне); 2) розрахункові знижки відображаються в покупця як фінансові доходи (“Одержані розрахункові знижки”). В нашому прикладі:
Оплата заборгованості: Дт рах. Розрахунки з постачальниками” 1396,5 Кт рах. “Рахунок в банку” 1396,5 У наведеному прикладі знижки були показані безпосередньо в рахунку постачальника (чого немає у США). Проте вони можуть надаватись клієнтові пізніше, після того, як купівлю запасів уже було відображено в обліку. Для обліку комерційних знижок у цьому разі служить регулюючий контрактивний рахунок (сам – пасивний) рахунок “Комерційні знижки по купівлях одержані”. Одержані пізніше розрахункові знижки відносяться (як і ті, відразу вказані в рахунках постачальників) на рахунку “Фінансові доходи” (“Розрахункові знижки одержані”). Приклад 1. Повідомлення (Авізо) постачальника, $: Комерційна знижка 5% до рахунку № __ від ______2002р. 2000 ПДВ на знижку (18,6%) 372 Разом 2372
Наприкінці звітного періоду: Рахунок “Витрати на покупки” – рахунок “Комерційні знижки одержані” = Чисті покупки Приклад 2. Повідомлення (Авізо) постачальника, $: Розрахункова знижка 2% до рах. № __ від _________ 200_ р. 1000 ПДВ на знижку (18,6%) 186 Разом 1186
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|