Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тракторів МТЗ всіх модифікацій

Вантажопідйомність причепів і час пробігу

Показники й група дороги Клас вантажу
І ІІ Ш IV
І група    
Повна маса причепа, т 6,0-8,0 4,0-6,0 3,5-5,0 4,0-4,5
Вантажопідйомність, т 4,0-6,0 3,0-4,0 2,5-3,0 1,5-2,5
Час пробігу 1 км, хв 3,7-5,0 3,5-5,0 3,5-4,6 3,3-3,6
II група
Повна маса причепа, т 6,0-8,0 4,0-6,0 3,5-5,0 4,0-5,0
Вантажопідйомність, т 4,0-5,0 3,0-4,0 2,5-3,0 1,5-2,5
Час пробігу 1 км, хв 5,5-6,7 5,0-6,0 4,6-5,5 4,3-5,0
III група
Повна маса причепа, т 4,0-6,0 3,5-5,0 3,5-5,0 4,0-4,5
Вантажопідйомність, т 3,0-4,0 2,5-3,0 2,5-3,0 1,5-2,5
Час пробігу 1 км, хв 6,0-7,5 6,0-7,5 6,0-7,5 6,0-7,5

 

Час організаційно-технічного обслуговування транспортного засо­бу включає затрати праці на зважування вантажів і оформлення документації на них, усунення дрібних неполадок, очищення кузова, підтяжку кріплень та ін.

Час на відпочинок і задоволення особистих потреб досить часто на транспортних роботах суміщають з навантаженням і розвантаженням, особливо якщо останні виконуються вручну.

Розрахунки норм праці на транспортних роботах можна здійсню­вати як за матеріалами спостереження, так і за збірниками типових норм. У цих збірниках норми праці диференціюються залежно від способів вантажно-розвантажувальних робіт і типів дорожніх умов. Норми часу на вантажі різних класів коригуються на поправочні коефіцієнти. Для вантажів І класу такий коефіцієнт дорівнює 1, для II класу – 1,25, III і IV класів – 1,66 і 2 відповідно.

Незалежно від способів розрахунку, норми виробітку на транс­портних роботах (Ям) розраховують за формулою:

де Тррозрахунковий час одного рейсу, год;

Q – фактична вантажо­підйомність транспортного засобу, т.

Якщо обсяг перевезень визначають в тонно-кілометрах, формула набуває вигляду:

де L – середня віддаль перевезення, км.

Тривалість одного рейсу

де tр, tн, tрз, tзв, tувчас відповідно перебування транспортного засобу в русі, навантаження, розвантаження, зважування й оформлення доку­ментів, ув'язку вантажів.

Розрахункова тривалість рейсу

де Vсерсередня швидкість руху транспортних засобів, км/год.

Середня швидкість руху транспортних засобів з вантажем і без вантажу (Vсер), км/год:

де Vв – швидкість руху з вантажем;

Vбвшвидкість руху без вантажу. Норму праці на транспортних роботах можна визначити також за нормативами часу в розрахунку на 1 ткм і 1 т навантаження й розвантаження. При цьому норматив часу на 1 ткм

Звідси норма виробітку транспортних засобів через згадані вище нормативи розраховується за наступною формулою:

де tткм, tпрнормативи часу відповідно пробігу в розрахунку на 1 ткм та на навантаження-розвантаження 1 т вантажу.

Наведемо приклад розрахунку норми виробітку на транспортних роботах.

Трактором ЮМЗ-6А в агрегаті з причепом 2ПТС-4м транспорту­вали гній па поле. Вантаж І класу. Вантажили за допомогою ТЛ-3. За даними трьох спостережень, фактичний середній виробіток транспортного агрегату становив 19,8 т. Відстань перевозу 4,6 км, швидкість руху із вантажем 10 км/год, без вантажу 18 км/год.

Для розрахунку часу одного рейсу визначимо спершу середню швидкість руху транспортного засобу

За даними спостережень середній час під'їзду під навантаження становить 1,6 хв; час навантаження – 12 хв, час розвантаження – 4,5 хв. Звідси розрахунковий час одного рейсу

З урахуванням цього змінна норма виробітку на транспортуванні гною

Таким чином, норма виробітку тракторно-транснортного агрегату може бути збільшена до 25,6 т, що на 29,3% вище за фактичну. Практич­но механізатор за рахунок усунення непродуктивних витрат робочого часу зможе виконувати додаткові рейси, тобто не 5, а 6 рейсів за зміну. Норму праці можна визначити і за допомогою нормативу часу на 1 ткм:

Норматив часу на вантажно-розвантажувальні роботи з розра­хунку 1 т дорівнює 4,6 хв. Виходячи з цих даних, норма виробітку також становитиме 25,6 т за зміну.

В обох випадках час на відпочинок поєднується із часом наванта­жувальних робіт.

Витрати пального на транспортні роботи:

де qв, qбв, qз, – годинні затрати пального за час руху відповідно з вантажем, без вантажу та на зупинках;

Тв, Т, Тз – час руху агрегату відповідно з вантажем, без вантажу та на зупинках.


Читайте також:

  1. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  2. Модифікаційна мінливість. Норма реакції. (на самоопрацювання).
  3. Характер залежності модифікацій від чинників середовища.




Переглядів: 599

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розрахунок норм праці на транспортних роботах | Організація розробки та впровадження технічно обґрунтованих норм праці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.