Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Адміністрування податків

 

Загалом управління, регулювання, а також розробку податкової політики у Великобританії здійснює Казначейство. Воно розробляє державну економічну та фінансову політику.

Фіскальне відомство Великої Британії – Королівська служба державних доходів і митниці(Her Majesty’s Revenue & Customs, HMR&C) має статус напівавтономного органу з колегією у складі Ка­значейства (Міністерства фінансів, Тhе Тreasury). Очолює HMR&C виконавчий голова (executive chairman). Фіскальні відомства типу HMR&C властиві більшості країн ОЕСР. Автономна фіскальна адміністрація існує лише в Україні та Китаї.

У силу прецедентного характеру британського права та відсутності писаної конституції у Великій Британії немає єдиного податкового кодексу. Система оподаткування регламентується при­йнятими у різний час законами, а також щорічними бюджетними законами (financial acts). Адміністрування податків регламентові окремим Taxes Management Act.

Структурно HMR&C складається зі спеціалізованих департаментів і відділів, а на місцях має свої регіональні управління. Території, підзвітні останнім, у свою чергу поділені на податкові дільниці (districts), очолювані дільничним інспектором, якому підпорядковані безпосередні виконавці – податкові інспектори Її Величності (Her Majesty’s inspectors of taxes) зі штатом допоміжного персон (клерків). Податкові дільниці несуть відповідальність за визначення податкової бази та нарахування податків.

Безпосереднє справляння податків забезпечують збирачі податків (соlectors of taxes). До їхніх функціональних обов'язків відноситься збір податків, визначених і нарахованих податковими інспекторами. В разі виникнення податкового боргу збирачі мак право через суд оформлювати адміністративний арешт активів несправних платників податків.

Оригінальна риса британської системи податкової адміністрації – існування інституту так званих загальних і спеціальних уповноважених, призначуваних на посади парламентом. Оскільки уповноважені незалежні від фіскального відомства, вони виконують роль нейтральної сторони при розгляді конфліктів між платником і податковим інспектором.

Склад загальних уповноважених (general commissioners) комплектують за рекомендацією органів місцевого самоуправління з числа людей, які добре знають економічні умови на місцях, у і чому і полягає цінність їхньої ролі в податковому процесі. Працюючи безплатно на громадських засадах, вони розглядають апеляції платників. Діяльність кожного із 2000 загальних уповноважених обмежена певною територією.

Спеціальні уповноважені (special commissioners), числом 27, мають статус оплачуваних висококваліфікованих професіоналів. Вони заслуховують і виносять рішення стосовно складних податкових справ. Апеляції розглядають у Лондоні, але в необхідних випадках уповноважені виїжджають на місця.

У платника є право вибору між уповноваженими, їх рішення мають рекомендаційний, необов'язковий характер. Але завдяки існуванню інституту уповноважених британська податкова адміністрація поряд з бюрократичним апаратом у своїй структурі перед­бачає наявність незалежних представників громадянського суспільства. Тим самим одна з найстаріших демократій світу демонструє переваги участі в іманентно конфліктному податковому процесі безсторонніх посередників, свого роду примирливої, третейської інстанції.

Щороку мільйони платників недоплачують або переплачують податки. В цьому зв'ячку численні приватні консультанти і фірми через блоги та веб-сайти пропонують свої послуги. Зокрема, на умовах аутсорсингу вони визначають і сплачують податкові зобов’язання, готують відповіді на листи HMR&C, надають поради щодо вирішення податкових проблем та ін.

Аутсо́рсинг (англ. outsourcing) – передача компанією частини її завдань або процесів стороннім виконавцям на умовах субпідряду. Це може бути й угода, за якою робота виконується людьми з зовнішньої компанії, яка зазвичай є також експертом в цьому виді робіт.

Для індивідуального користування платників через Інтернет доступні так звані діалогові калькулятори (interactive calculators), котрі в автоматичному режимі визначають податкове зобов'язання за введеними у них даними.

Повноваження і заходи HMR&C щодо перевірки податкоспроможності платників, мінімізації податкового боргу, електронного декларування, взагалі податковому аудиту багато в чому подібні до американського.

Платників податків прийнято іменувати customers (клієнти). Відповідно серед правил для функціонерів HMR&C є й такі:

- доброзичливе ставлення до клієнтів;

- напориста, але тактовна поведінка;

- розуміння складної інформації та вміння чітко пояснити її людям.

Заробітна плата англійського податківця на нижчій посадовій ланці складає 15 тис. ф. ст. на рік, що у перерахунку еквівалентно 15 тис. грн. на місяць.

Після вступу до Євросоюзу (1973 р.) йде процес поступової гармонізації податкової системи Великої Британії відповідно до вимог ЄС.

За оцінками Світового банку та аналітичної фірми РricewaterhouseCoopers рівень ефективності адміністрування податків у Великій Британії на початок 2011 р. характеризували наступні показники:

- кількість податкових платежів протягом року – 8;

- затрати часу, пов’язані з оформленням та сплатою податків, – 110 годин;

- норма оподаткування комерційного прибутку – 37,3%;

- місце в загальному рейтингу за простотою та зручністю податкової системи – 16.


[1] Черчилль У.С. Рождение Британии: Пер. с англ. – Смоленск: Русич, 2005. – С. 265.


Читайте також:

  1. Адміністрування податків і зборів.
  2. Адміністрування податкового боргу
  3. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  4. Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду, шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
  5. Бюджетні установи як платники податків і платежів до бюджету.
  6. Взяття на облік юридичних осіб – платників податків
  7. Види податків
  8. Види податків
  9. Види податків і зборів.
  10. Види податків та інших обов’язкових платежів
  11. Види податків, що діють в Україні




Переглядів: 1371

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Акцизи на алкогольні напої | План лекції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.