МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 5. Основні стратегії конкуренціїРис. 4.4 Таблиця профілю середовища
Далі всі три експертних оцінки перемножуються і виходить інтегральна оцінка, що показує ступінь важливості фактора для організації. По цій оцінці керівництво може укласти, які з факторів середовища мають відносно більш важливе значення для їхньої організації і, отже, заслуговують самої серйозної уваги, а які фактори заслуговують на меншу увагу. Аналіз середовища – це дуже важливий для вироблення стратегії організації і дуже складний процес, що вимагає уважного відстеження процесів, що відбуваються в середовищі, оцінки факторів і встановлення зв'язку між факторами і тими сильними і слабкими сторонами організації, а також можливостями і погрозами, що укладені в зовнішнім середовищі. Очевидно, що, не знаючи середовища, організація не зможе існувати. Однак вона не пливе в оточенні як човен, що не має керма, весел або вітрила. Організація вивчає середовище, щоб забезпечити собі успішне просування до своїм цілям. Тому в структурі процесу стратегічного керування слідом за аналізом середовища випливає встановлення місії організації і її цілей.
Висновки по темі 4
Аналіз стану компанії включає п'ять основних питань: 1. Наскільки ефективна діюча стратегія? Відповідь на це питання включає оцінку стратегії як з якісної точки зору (закінченість, внутрішня погодженість, обґрунтованість, відповідність ситуації), так і з кількісної (стратегічні і фінансові результати діяльності). Чим краще ці показники, тим менше необхідність зміни стратегії. Погіршення цих показників і/або швидкі зміни зовнішньої ситуації, обумовлені аналізом галузі і конкурентів, є сигналом до того, що назріла необхідність перегляду стратегії. 2. У чому сила і слабість компанії, які в неї є можливості і що їй загрожує? Аналіз цих аспектів (SWOT - аналіз) дає загальну картину внутріфірмової ситуації і є невід'ємним компонентом побудови найбільш оптимальної стратегії. Сильні сторони компанії, особливо сфери її діяльності, що є запорукою успіху, важливі як основні елементи стратегії. Слабкі сторони компанії важливі, тому що вони можуть знайти уразливі ділянки, що вимагають особливої уваги. Можливості і зовнішні погрози (небезпеки) важливі для аналізу, тому що стратегія завжди націлена на використання найбільш сприятливих можливостей і захист від небезпек, що загрожують благополуччю компанії. 3. Чи конкурентноздатні ціни і витрати компанії? Ознакою, що свідчить про міцність позицій компанії, є конкурентноздатність її цін і витрат у порівнянні з конкурентами в галузі. Аналіз витрат і ланцюжків цінностей є необхідним інструментом при порівняльній оцінці цін і витрат фірми і її конкурентів при визначенні ефективності окремих видів діяльності компанії і при виявленні тих сфер діяльності, що вимагають більш ретельного дослідження. Аналіз ланцюжка цінностей показує, що здатність компанії ефективно керувати елементами цього ланцюжка є найважливішим чинником перетворення в стійку конкурентну перевагу. 4. Наскільки міцна конкурентна позиція компанії? Тут для оцінки ситуації потрібні відповіді на цілий ряд питань: зміцниться або буде ослаблена конкурентна позиція компанії при збереженні застосовуваної в даний час стратегії, яке положення займає компанія по основних ключових факторах успіху в порівнянні з конкурентами, і чи має компанія (якщо має, те чому) конкурентна перевага або знаходиться в несприятливому, з цього погляду, положенні? Кількісні оцінки конкурентної сили показують слабкі і сильні позиції компанії, а також дозволяють точно оцінити можливості фірми по захисту своїх ринкових позицій. Конкурентна стратегія компанії, як правило, базується на використанні сильних у конкурентному відношенні сторін і підтримці слабких. Крім того, ті області, що для компанії є сильними сторонами, а для конкурентів - слабкими, є кращою базою для наступальних ініціатив. 5. З якими стратегічними проблемами зіштовхуються фірми? Ціль цього аналітичного етапу складається в розробці повного переліку питань, рішення яких необхідно для створення стратегії. Цей перелік складається на основі результатів аналізу стану компанії, аналізу галузі і конкурентів. Основний акцент тут робиться на висновки про слабкі і сильні сторони компанії, а також на ті розуміння, що повинні бути враховані менеджерами при розробці стратегії. Для створення стратегії винятково важливе значення має грамотний аналіз стану фірми, галузі і конкурентів. Професійно проведений аналіз фірми дозволяє виявити переваги і недоліки стратегії, можливості компанії, її слабкі місця, а також оцінити здатність компанії захищати свою позицію в умовах конкурентного тиску. Менеджерам необхідна ця інформація для розробки стратегії, що адекватно відповідає потребам компанії. Контрольні питання по темі 4 1. Які показники характеризують стратегічне фінансове становище підприємства ? 2. У чому сутність SWOT – аналізу середовища підприємства ? 3. Назвіть причини появи розходжень у витратах конкуруючих підприємств. 4. Яким образом виконується оцінка міцності конкурентної позиції підприємства ? План 5.1 П'ять загальних стратегій конкуренції. 5.2 Стратегія низьких витрат. 5.3 Стратегія диференціації. 5.4 Стратегія оптимальних витрат. 5.5 Сфальцьовані стратегії низьких витрат і диференціації. Читайте також:
|
||||||||
|