Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 5. Основні стратегії конкуренції

Рис. 4.4 Таблиця профілю середовища

 

Далі всі три експертних оцінки перемножуються і виходить інтегральна оцінка, що показує ступінь важливості фактора для організації. По цій оцінці керівництво може укласти, які з факторів середовища мають відносно більш важливе значення для їхньої організації і, отже, заслуговують самої серйозної уваги, а які фактори заслуговують на меншу увагу.

Аналіз середовища – це дуже важливий для вироблення стратегії організації і дуже складний процес, що вимагає уважного відстеження процесів, що відбуваються в середовищі, оцінки факторів і встановлення зв'язку між факторами і тими сильними і слабкими сторонами організації, а також можливостями і погрозами, що укладені в зовнішнім середовищі. Очевидно, що, не знаючи середовища, організація не зможе існувати. Однак вона не пливе в оточенні як човен, що не має керма, весел або вітрила. Організація вивчає середовище, щоб забезпечити собі успішне просування до своїм цілям. Тому в структурі процесу стратегічного керування слідом за аналізом середовища випливає встановлення місії організації і її цілей.

 

Висновки по темі 4

 

Аналіз стану компанії включає п'ять основних питань:

1. Наскільки ефективна діюча стратегія? Відповідь на це питання включає оцінку стратегії як з якісної точки зору (закінченість, внутрішня погодженість, обґрунтованість, відповідність ситуації), так і з кількісної (стратегічні і фінансові результати діяльності). Чим краще ці показники, тим менше необхідність зміни стратегії. Погіршення цих показників і/або швидкі зміни зовнішньої ситуації, обумовлені аналізом галузі і конкурентів, є сигналом до того, що назріла необхідність перегляду стратегії.

2. У чому сила і слабість компанії, які в неї є можливості і що їй загрожує? Аналіз цих аспектів (SWOT - аналіз) дає загальну картину внутріфірмової ситуації і є невід'ємним компонентом побудови найбільш оптимальної стратегії. Сильні сторони компанії, особливо сфери її діяльності, що є запорукою успіху, важливі як основні елементи стратегії. Слабкі сторони компанії важливі, тому що вони можуть знайти уразливі ділянки, що вимагають особливої уваги. Можливості і зовнішні погрози (небезпеки) важливі для аналізу, тому що стратегія завжди націлена на використання найбільш сприятливих можливостей і захист від небезпек, що загрожують благополуччю компанії.

3. Чи конкурентноздатні ціни і витрати компанії? Ознакою, що свідчить про міцність позицій компанії, є конкурентноздатність її цін і витрат у порівнянні з конкурентами в галузі. Аналіз витрат і ланцюжків цінностей є необхідним інструментом при порівняльній оцінці цін і витрат фірми і її конкурентів при визначенні ефективності окремих видів діяльності компанії і при виявленні тих сфер діяльності, що вимагають більш ретельного дослідження. Аналіз ланцюжка цінностей показує, що здатність компанії ефективно керувати елементами цього ланцюжка є найважливішим чинником перетворення в стійку конкурентну перевагу.

4. Наскільки міцна конкурентна позиція компанії? Тут для оцінки ситуації потрібні відповіді на цілий ряд питань: зміцниться або буде ослаблена конкурентна позиція компанії при збереженні застосовуваної в даний час стратегії, яке положення займає компанія по основних ключових факторах успіху в порівнянні з конкурентами, і чи має компанія (якщо має, те чому) конкурентна перевага або знаходиться в несприятливому, з цього погляду, положенні? Кількісні оцінки конкурентної сили показують слабкі і сильні позиції компанії, а також дозволяють точно оцінити можливості фірми по захисту своїх ринкових позицій. Конкурентна стратегія компанії, як правило, базується на використанні сильних у конкурентному відношенні сторін і підтримці слабких. Крім того, ті області, що для компанії є сильними сторонами, а для конкурентів - слабкими, є кращою базою для наступальних ініціатив.

5. З якими стратегічними проблемами зіштовхуються фірми? Ціль цього аналітичного етапу складається в розробці повного переліку питань, рішення яких необхідно для створення стратегії. Цей перелік складається на основі результатів аналізу стану компанії, аналізу галузі і конкурентів. Основний акцент тут робиться на висновки про слабкі і сильні сторони компанії, а також на ті розуміння, що повинні бути враховані менеджерами при розробці стратегії.

Для створення стратегії винятково важливе значення має грамотний аналіз стану фірми, галузі і конкурентів. Професійно проведений аналіз фірми дозволяє виявити переваги і недоліки стратегії, можливості компанії, її слабкі місця, а також оцінити здатність компанії захищати свою позицію в умовах конкурентного тиску. Менеджерам необхідна ця інформація для розробки стратегії, що адекватно відповідає потребам компанії.

Контрольні питання по темі 4

1. Які показники характеризують стратегічне фінансове становище підприємства ?

2. У чому сутність SWOT – аналізу середовища підприємства ?

3. Назвіть причини появи розходжень у витратах конкуруючих підприємств.

4. Яким образом виконується оцінка міцності конкурентної позиції підприємства ?


План

5.1 П'ять загальних стратегій конкуренції.

5.2 Стратегія низьких витрат.

5.3 Стратегія диференціації.

5.4 Стратегія оптимальних витрат.

5.5 Сфальцьовані стратегії низьких витрат і диференціації.


Читайте також:

  1. H) Орган з питань конкуренції
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  5. Альтернативні стратегії за матрицею Мак-Кінсі.
  6. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  9. Антипод конкуренції.
  10. Артеріальний пульс, основні параметри
  11. Базові конкурентні стратегії Портера
  12. Базові корпоративні стратегії




Переглядів: 938

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Складання профілю середовища | Стратегія диференціації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.