МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зовнішнє оточення фірми і його характеристика.Тема 4. Оцінювання зовнішнього середовища підприємства
Діяльність фірми відбувається в певному середовищі, що має, як показано на мал. 4.1, внутрішню й зовнішню складові. Внутрішнє середовище властиве самій фірмі, зовнішня - перебуває за її межами й, у свою чергу, складається із двох частин: макрооточення (далекого оточення) і мікрооточення (безпосереднього оточення). З позицій сучасної теорії управління стан фірми, ефективність її діяльності в сьогоденні й майбутньому залежать від того, наскільки успішно вона реагує на різні по своїй природі впливу ззовні, тобто від ефективності взаємодії факторів зовнішньої й внутрішньої середовищ. Фактори внутрішнього середовища підприємства: а) його виробничий потенціал; б) кадрово-управлінський потенціал; в) конкурентоспроможність продукції і конкурентний потенціал; г) організація маркетингу і збуту; д) фінансовий стан; е) ефективність виробництва; є) стратегія, місія і цілі; ж) організаційна структура і культура; з) організація виробництва і праці; к) мотиваційні механізми; л) екологічність виробництва; м) соціальна ефективність; н) імідж підприємства тощо.
Рис. 4.1. Середовище діяльності фірми
Фактори зовнішнього середовища. Фактори зовнішнього середовища відповідно до розподілу її на дві частини також діляться на дві групи: фактори макрооточення й фактори безпосереднього оточення (мікрооточення). Макрооточення характеризують такі фактори, як: соціально-культурні, технологічні, економічні, політичні — Step-фактори (абревіатура складена з початкових букв англійських слів: соціальний, технологічний, економічний, політичний). Соціально-культурні фактори (соціальна структура й соціальне забезпечення суспільства, зайнятість, рівень утворення й культури, традиції, релігія, демографічні тенденції - чисельність, статевовікова структура населення, динаміка народжуваності й смертності і т.д.). Технологічні фактори (науково-технічний потенціал країни й галузі, напрямку його розвитку, технічний рівень проведення, частка наукомістких галузей, вимоги стандартів, періодичність появи нових товарів і ін.). Економічні фактори (рівень розвитку економіки, її поточний стан, фаза циклу кон'юнктури, структурні зрушення, рівень економічного росту країни, рівень життя, характер розподілу доходів, стан матеріального проведення, рівень інфляції, стан валютного курсу й ін.). Державно-політичні фактори (рівень стабільності політичної обстановки; державне регулювання економіки: податкова політика, кредитно-грошова політика, протекціонізм, мита, антидемпінгові заходи і т.д.). Сюди ж відносять правові, географічні, природні й екологічні фактори. Для більш повного аналізу Step-факторів необхідно враховувати, що значна частина їх діє постійно. Фактор «цикл кон'юнктури» діє циклічно, тому при аналізі потрібно враховувати поточну й майбутню фази циклу. Є також фактори тимчасової дії, такі як військові й соціальні конфлікти, стихійні лиха, політичні кризи, олімпіади, фестивалі й т.п., які можуть бути джерелами можливостей або погроз для фірми. Читайте також:
|
||||||||
|