Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Зовнішнє оточення фірми і його характеристика.

Тема 4. Оцінювання зовнішнього середовища підприємства

 

Діяльність фірми відбувається в певному середовищі, що має, як показано на мал. 4.1, внутрішню й зовнішню складові.

Внутрішнє середовище властиве самій фірмі, зовнішня - перебуває за її межами й, у свою чергу, складається із двох частин: макрооточення (далекого оточення) і мікрооточення (безпосереднього оточення).

З позицій сучасної теорії управління стан фірми, ефективність її діяльності в сьогоденні й майбутньому залежать від того, наскільки успішно вона реагує на різні по своїй природі впливу ззовні, тобто від ефективності взаємодії факторів зовнішньої й внутрішньої середовищ.

Фактори внутрішнього середовища підприємства:

а) його виробничий потенціал; б) кадрово-управлінський потенціал; в) конкурентоспроможність продукції і конкурентний потенціал; г) організація маркетингу і збуту; д) фінансовий стан; е) ефективність виробництва; є) стратегія, місія і цілі; ж) організаційна структура і культура; з) організація виробництва і праці; к) мотиваційні механізми; л) екологічність виробництва; м) соціальна ефективність; н) імідж підприємства тощо.

 

 

Рис. 4.1. Середовище діяльності фірми

 

Фактори зовнішнього середовища.

Фактори зовнішнього середовища відповідно до розподілу її на дві частини також діляться на дві групи: фактори макрооточення й фактори безпосереднього оточення (мікрооточення).

Макрооточення характеризують такі фактори, як: соціально-культурні, технологічні, економічні, політичні — Step-фактори (абревіатура складена з початкових букв англійських слів: соціальний, технологічний, економічний, політичний).

Соціально-культурні фактори (соціальна структура й соціальне забезпечення суспільства, зайнятість, рівень утворення й культури, традиції, релігія, демографічні тенденції - чисельність, статевовікова структура населення, динаміка народжуваності й смертності і т.д.).

Технологічні фактори (науково-технічний потенціал країни й галузі, напрямку його розвитку, технічний рівень проведення, частка наукомістких галузей, вимоги стандартів, періодичність появи нових товарів і ін.).

Економічні фактори (рівень розвитку економіки, її поточний стан, фаза циклу кон'юнктури, структурні зрушення, рівень економічного росту країни, рівень життя, характер розподілу доходів, стан матеріального проведення, рівень інфляції, стан валютного курсу й ін.).

Державно-політичні фактори (рівень стабільності політичної обстановки; державне регулювання економіки: податкова політика, кредитно-грошова політика, протекціонізм, мита, антидемпінгові заходи і т.д.). Сюди ж відносять правові, географічні, природні й екологічні фактори.

Для більш повного аналізу Step-факторів необхідно враховувати, що значна частина їх діє постійно.

Фактор «цикл кон'юнктури» діє циклічно, тому при аналізі потрібно враховувати поточну й майбутню фази циклу. Є також фактори тимчасової дії, такі як військові й соціальні конфлікти, стихійні лиха, політичні кризи, олімпіади, фестивалі й т.п., які можуть бути джерелами можливостей або погроз для фірми.


Читайте також:

  1. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми
  4. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  5. Аудиторської фірми/аудитора про виконані роботи/надані послуги за 200_р.
  6. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  7. Будова та функції системи дихання. Зовнішнє дихання. Дихальний цикл. Біомеханіка вдиху та видиху.
  8. Валюта: види та характеристика.
  9. Венчурні та лізингові фірми
  10. Види безробіття та їх характеристика.
  11. Види витрат фірми в короткостроковому періоді
  12. Види депозитів та їх характеристика.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформаційно-аналітичне забезпечення процесу розробки стратегії | Методологія аналізу зовнішнього оточення фірми.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.