Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Визнання урядів у міжнародному публічному праві.

Історії міжнародного права відомі спеціальні доктрини про визнання урядів, наприклад доктрини Тобара та Естради.

Доктрина Тобара(її автором був міністр закордонних справ Еквадору Карлос Тобар) закріплена у Конвенції держав Центральної Америки від
20 грудня 1907 р. Відповідно до ст. 1 Конвенції уряди сторін, що домовляються (Гватемали, Гондурасу, Коста-Ріки, Нікарагуа та Сальвадору), не визнають уряду, який може встановиться в одній з п’яти республік внаслідок державного перевороту або революції, спрямованих проти визнаного уряду, доки вільно обраний уряд не реорганізує країну в конституційних формах. Ця доктрина мала на меті завадити численним революціям в іспано-американських республиках.

Доктрина Естради(на той час міністра закордонних справ Мексики) викладена в Коммюніке Міністерства закордонних справ Мексики про визнання держав від 27 вересня 1930 р.

У зв’язку з державними переворотами, що відбулися перед цим в країнах Південної Америки, у Коммюніке зазначолося, що Мексика більше, ніж будь-яка інша країна, страждала від застосування доктрини визнання, “внаслідок якої питання про те, чи є законним новий режим, чи ні, подається на розгляд закордонних урядів”.

У Коммюніке повідомлялося також, що уряд Мексики інструктував своїх дипломатичних представників у країнах, де відбулися перевороти, про те, що “Мексика не висловлюється з питання про надання визнання”, оскільки внаслідок заяв про визнання “...створюється образлива практика, яка крім того, що вона посягає на суверенітет інших націй, веде до того, що внутрішні справи останніх можуть бути предметом оцінювання в тому чи іншому сенсі з боку інших урядів, які беруть на себе тим самим роль критика, котрий виносить позитивну або негативну оцінку з питань закономірності режиму у зарубіжних країнах”.

Тому “мексиканський уряд обмежується тим, що він утримує або відкликає, коли він вважає це корисним, своїх дипломатичних агентів й продовжує приймати, коли він вважає це корисним, дипломатичних агентів того самого рангу, що й агенти, яких відповідні нації акредитують у Мексиці”.

Ця доктрина була спрямована проти грубого втручання США у внутрішні справи латиноамериканських країн.

Визнання нового уряду вже визнаної держави є вільним актом, через який одна або кілька держав констатують, що відповідна особа або група осіб у змозі зобов’язувати державу, яку бажає представляти, та заявляють про свою волю підтримувати з нєю або з ними відносини.

Головним критерієм визнання нового уряду є критерій ефективності та законності. Під ефективністю уряду зазвичай розуміють дійсне фактичне володіння державною владою, яка має бути незалежною, самостійною та життєздатною.

Наприклад, у 1849 р. Вашингтонський уряд відмовив у своєму визнанні незалежності Угорщини, після того, як відправлений ним агент доповів, що Угорський революційний уряд у дійсності є нежиттєздатним.

Визнання нового уряду означає, що визнана держава розглядає новий уряд єдиним представником даної держави на міжнародній арені. Расистський режим ПАР у 1985 р. оголосив про створення в незаконно окупованій ним Намібії так званого “тимчасового уряду” з “обмеженими повноваженнями” та інсценував передачу влади групі маріонеткових діячив, котрі нікого не представляли. Рада Безпеки ООН справед­ливо “засудила створення в Намібії маріонеткового уряду, оголосивши цей крок незаконним та недійсним”.

Держави, які оголошують про визнання нового уряду, повинні виходити з того, що виключно народ кожної держави вправі вирішувати питання про уряд та форму правління, а також того, що повага суверенних прав є головним принципом відносин між державами.

Визнання уряду є або кінцевим та повним, або обмеженим лише певними юридичними відносинами.

Визнання de jure нового уряду випливає або з певної заяви, або з позитивного факту, який ясно визначає намір надати таке визнання. За відсутності такої заяви або факту визнанння не може вважатися таким, що його отримано.

Визнання de factoнового уряду виражається певною заявою, підписанням угод, які мають обмежене значення або тимчасовий характер, або підтриманням відносин з новим урядом з поточних справ.


Читайте також:

  1. В основу визначення витрат певного періоду покладено можливість одночасного визнання доходу, для отримання якого вони здійснені, і навпаки.
  2. Визнання витрат
  3. Визнання витрат
  4. Визнання господарських договорів недійсними і неукладеними
  5. Визнання громадянина безвісно відсутнім і оголошення громадянина померлим.
  6. Визнання держав.
  7. Визнання договору неукладеним.
  8. Визнання доходів і витрат
  9. Визнання доходу від цільового фінансування
  10. Визнання доходу за бартерними операціями
  11. Визнання сертифікатів на імпортовану продукцію.
  12. Визнання та виконання вироків іноземних судів та передання засуджених осіб




Переглядів: 2224

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визнання держав. | Поняття міжнародного правонаступництва.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.