Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Креслення сполучень.

УДК 004.92

 

Методичні вказівки до самостійної роботи по вивченню теми: «Редагування графічних елементів креслення» з дисципліни «Комп'ютерна графіка» для студентів спеціальності 7.092501 / Уклад.: Л.В.Лозова, - Сєвєродонецьк: Вид-во СТЫ, 2005 – 12 c.

 

Укладач:

Л.В.Лозова, ст. викладач

 

 

Відповідальний за випуск О.Г.Архипов, доцент

 

 

Рецензент В.В.Іванченко, доцент

 

 

Затверджено Вченою радою інституту.

 

Протокол № від 2005р.

 

Голова Вченої ради,

к.т.н., доцент О.Г.Архипов


ЗМІСТ

 

 

Стр.

 

1. Розчленовування об'єктів…………………………………………………...
2. Видалення і відновлення об'єктів…………..………………………………
3. Переміщення набору об’єктів……………………………………………...
4. Копіювання об'єктів………………………………………………………...
5. Поворот набору об'єктів………………………….…………………………
6. Масштабування набору об’єктів…………………………………….……...
7. Дзеркальне відображення набору об'єктів…………………………………
8. Креслення подібних об'єктів…………………..………………….…………
9. Повторення набору об'єктів………………………………………………....
10. Розподіл об'єкту на частини…………………………………………………
11. Зміна елементів креслення і їхніх властивостей…………………………...
12. Розбивка об'єкта на складові частини……………………………………....
13. Відсікання частини об'єкта по заданій границі…………..………………...
14. «Витягування» об'єктів до границі………………..………………………...
15. Креслення сполучень……………………………………………..………....
16. Креслення фасок………...……………………………………………………
17. Редагування тексту…………...………………………………………………
18. Редагування за допомогою ручок……………………………...…………....
  Література……………….……………………………………………………

У AutoCAD існують два підходи до редагування: можна або спочатку викликати команду, а потім вибрати об'єкти, що редагуються, або спочатку вибрати об'єкти, а потім робити їхнє редагування. Усі команди редагування викликаються з падаючого меню «Креслення» або з однойменної панелі.

1. Розчленовування об'єктів.

Команда Explode (Розчленуй) застосовується для розчленовування блоків на складові примітиви. Викликається ця команда з падаючого меню «Редагування» або однойменної панелі.

При розчленовуванні єдині об'єкти перетворюються в сукупність окремих складових частин. Видимого ефекту команда не робить. Наприклад, полілінії, прямокутники, кільця і багатокутники розбиваються при розчленовуванні на відрізки і дуги. Зовнішній вигляд розчленованого об'єкту залишається тим же, однак в результаті наявності плаваючих кольорів, шарів і типів ліній може відбутися зміна кольорів і типів ліній об'єктів.

При розчленовуванні полілінії інформація про її ширину губиться. Результуючі відрізки і дуги розташовуються уздовж її осьової лінії.

 

2. Видалення і відновлення об'єктів.

Для видалення (стирання) сформованого набору об'єктів використовується команда Erase (Зітри). Викликається команда з меню «Редагування» або однойменної панелі. Вибір об'єктів для стирання може вироблятися кожним з наявних способів.

Для відновлення вилучених об'єктів використовується команда Oops(Ой).

 

3. Переміщення набору об'єктів.

Зміна положення об'єктів здійснюється шляхом їхнього повороту і вирівнювання, а також шляхом переміщення без зміни орієнтації і розміру. Для точного переміщення використовуються крокова прив'язка, уведення координат, ручки і режими об'єктної прив'язки.

Для переміщення об'єктів

1.З меню "Редагування" вибрати "Перенести" або з панелі "Редагування" вибрати відповідну кнопку.

2.Вибрати переміщуваний об'єкт .

3.Указати базову точку переміщення.

4. Указати нове положення базової точки.

 

4. Копіювання об'єктів

Мається можливість однократно і багаторазово копіювати об'єкти по одному або групами в межах поточного рисунку; крім того, допускається копіювання між різними рисунками і додатками.

Для копіювання об'єктів у межах одного рисунку потрібно створити набір вибору, а потім указати початкову і кінцеву точки вектора копіювання. Ці точки називаються відповідно базовою і другою точкою переміщення; вони можуть розташовуватися в будь-якому місці креслення.

Однократне копіювання

1.З меню "Редагування" вибрати "Копіювати" або з панелі Редагування" вибрати відповідну кнопку.

2.Вибрати об'єкти, які треба скопіювати і натиснути ENTER.

3.Указати базову точку.

4.Указати точку переміщення.

Для багаторазового копіювання набору вибору

1.З меню "Редагування" вибрати "Копіювати" або з панелі "Редагування" вибрати відповідну кнопку.

2.Вибрати об'єкти, які треба скопіювати і натиснути ENTER.

3.Увести н (Несколько).

4.Указати базову точку.

5.Указати другу точку переміщення.

6.Указати наступну точку переміщення. Продовжувати копіювання; для завершення натиснути ENTER.

Приклад: Одержати дві копії деталі.

Copy(Копіюй)

Select objects: вибір об'єкту (указати т.1)

Select objects: клацнути правою кнопкою миші (кінець вибору)

<Base point or displacement>/Multiple: m (н) перехід у режим багаторазового копіювання

Base point: указати т.2

Second point of displacement: указати т.3

Second point of displacement: указати т.4

Second point of displacement: <Введення

 

Копіювання з використанням буферу обміну Windows

При необхідності використання об'єктів з іншого рисунку AutoCAD або з файлу, створеного в іншому додатку, ці об'єкти варто скопіювати в буфер обміну Windows і потім вставити їх у поточний рисунок. Операції копіювання і вставки через буфер обміну відмінні від звичайного копіювання, де об'єкти копіюються з однієї точки в іншу в межах одного рисунку.

Примітка. При вставці об'єкту в інший рисунок, він здобуває властивості того шару, у який його вставляють (колір, тип лінії і т.д.)

 

5. Поворот набору об'єктів.

Команда Rotate(Поверни) забезпечує поворот набору об'єктів.

Запити:

Базова точка - центр обертання;

Кут повороту/Посилання

При виборі Посилання видаються запити:

Кут посилання: - задається кут, що визначає поточне положення об'єкту

Новий кут: - задається нове положення об'єкту

 

6. Масштабування набору об'єктів

Команда Scale(Масштаб) забезпечує зміну розміру існуючих примітивів.

Запити:

Базова точка - задається центр масштабування

Масштаб/Посилання - указується коефіцієнт масштабування. Якщо масштабний коефіцієнт більше одиниці, об'єкт збільшується, якщо менше одиниці — зменшується.

При масштабуванні по посиланню один з існуючих вимірів об'єкта використовується як посилальне для нового. При цьому вказується довжина об'єкту в поточному масштабі і його новій довжині після перетворення. Наприклад, якщо в якому-небудь з вимірів об'єкт має довжину 4.8 одиниць, і його потрібно збільшити до 7.5 одиниць, то перша довжина служить посилальної, а друга — нової. Найпростіший спосіб перетворення довжин відкритих об'єктів (відрізків, дуг, поліліній, еліптичних дуг і сплайнів) — використати операцію зміни довжини.

Для масштабування об'єктів можна використовувати режим роботи з ручками "Масштаб". Наприклад, збільшення розміру кола може бути виконано буксируванням базової ручки від центра кола, а зменшення — буксируванням до центра. Як альтернативу можна ввести значення відносного масштабного коефіцієнту.

 

7. Дзеркальне відображення набору об'єктів.

Команда Mirror(Дзеркало) забезпечує формування дзеркальних відображень існуючих на кресленні об'єктів. Дзеркальне відображення об'єктів виробляється щодо осі відображення, обумовленої двома точками. Після виконання операції вихідні об'єкти можна стерти або залишити. Дзеркальне відображення дозволяється робити в будь-якій площині, рівнобіжній площині XY поточної КСК. Хоча допускається виконувати дзеркальне відображення видового екрана в просторі листа, на вид і на об'єкти простору моделі це ніяк не впливає.

Запити:

Перша точка осі відображення

Друга точка

Видалити старі об'єкти?<Н>

При дзеркальному відображенні тексти, атрибути і їхні визначення також здобувають дзеркальний вид. Для того, щоб отриманий у результаті дзеркального відображення текст мав звичний вигляд, варто привласнити системній перемінній MIRRTEXT значення 0. За замовчуванням ця перемінна включена.

 

8. Креслення подібних об'єктів.

Команда Offset(Подоба) будує об'єкт, подібний до існуючого об'єкту з заданим зсувом або проходжуючий через задану точку зі збереженням орієнтації.

Запити:

Величина зсуву або Точка <Через точку> - зсув або ключ <Через точку>

Виберіть об'єкт для створення йому подібних - вибрати об'єкт для зсуву. При цьому не використовувати січну рамку.

Сторона зсуву? - показати курсором, в яку сторону зміщувати, якщо був зазначений зсув.

Якщо вибрати ключ <Через точку> - потрібно вказати точку, через котру буде проходити зміщений об'єкт. Відстань, що задається, повинна бути більше 0.

 

9. Повторення набору об'єктів.

Команда Array(Масив) забезпечує одержання декількох копій обраних об'єктів, розміщених у прямокутній або круговій структурі. Об'єкти, розміщені таким чином, називаються прямокутним або круговим масивом. Для кругових масивів задається кількість копій об'єкта і режим їхнього повороту. Для прямокутних масивів задається кількість рядків і стовпців, а також відстань між ними. Коли масив отриманий, кожною зі складових його елементів можна маніпулювати незалежно від інших.

Ключі:

Прямокутний - визначення прямокутного масиву по рядках і стовпцям;

Круговий - визначення кругового масиву

Запити для прямокутного масиву:

Число рядків

Число стовпців

Розмір осередку або відстань між рядками

Відстань між стовпцями

Запити для кругового масиву:

Базова/Центр масиву

Число елементів

Кут заповнення

Повертати об'єкти при копіюванні? <Д> - при відповіді Да скопійовані об'єкти повертаються щодо своєї опорної точки відповідно до повороту самого масиву.

 

10. Розподіл об'єкту на частини.

Команда Divide(Поділи) дозволяє розділити примітив на задане число рівних частин, поміщаючи мітки уздовж об'єкта в крапках розподілу. Як примітиви можуть бути задані відрізок, дуга, коло, сплайн, еліпс або полілінія. Вибір об'єктів для розподілу здійснюється прямою вказівкою.

При розподілі об'єкту за допомогою маркера видається запит:

Число сегментів/Блок:

Зображення маркера визначається з меню «Формат»→»Відображення точок».

Для розподілу об'єкту на частини за допомогою блоку використовується ключ «Блок». При цьому видаються запити:

Ім'я блоку для вставки:

Погодити орієнтацію блоку з орієнтацією об'єкта? <Д>:

Число сегментів:

 

11. Зміна елементів креслення і їхніх властивостей.

Команда Change(Зміни). Змінюватися можуть як графічні параметри примітивів, так і їхнї властивості.

Запит:

Властивості/Точка зміни: - змінити властивості або вибрати точку?

Якщо вказати точку, то для обраних примітивів будуть зроблені наступні зміни:

- для відрізка – пересунеться його кінцева точка;

- для кола – зміниться радіус;

- для тексту – зміниться крапка вставки, шрифт висота кут повороту рядка, а також сам текст;

- для блоку - зміниться точка вставки, кут повороту щодо точки вставки.

Якщо вказати ключ Властивості, то для зазначених об'єктів у залежності від обраного ключа можна змінити наступні властивості: колір, рівень, висоту, шар, тип лінії, масштаб.

Команда Ddchprop (Диалсвой) дозволяє змінювати властивості примітивів через діалогове вікно «Зміна властивостей».

Змінювати властивості примітивів дуже зручно за допомогою інструмента «Властивості» на панелі «Властивості об'єкта».

Можна копіювати властивості від одного об'єкта іншому за допомогою команди Matchprop або інструмента стандартної панелі інструментів (“метелочка”).

 

12. Розбивка об'єкта на складові частини.

Для того, щоб розбити об'єкт на частини існує команда Break(Розірви). При цьому можна здійснити розрив без стирання або зі стиранням частини відрізка, кола, дуги, полілінії, еліпса, сплайну, прямій або луча.

Запит:

Друга точка(або П для першої точки):

Якщо для вибору об'єкту використовується пряма вказівка, то передбачається, що точка, використовувана для вибору об'єкта, є точкою початку розриву. Якщо це не так, то у відповідь на запит треба ввести ключ Перша.

 

13. Відсікання частини об'єкта по заданій границі.

Команда Trim(Обріж) забезпечує часткове стирання відрізка, дуги, полілінії точно по ріжучій кромці.

Запити:

Виберіть ріжучі кромки: - ріжучими кромками можуть служити відрізки, дуги, кола, полілінії, еліпси, сплайны, прямі, лучі.

Виберіть об'єкт, який потрібно обрізати: - необхідно вказати частину об'єкта, призначену для видалення.

Якщо обраний об'єкт не перетинає ніяка ріжуча кромка, видається повідомлення:

Об'єкт не перетинає кромку.

Приклад: Відрізати частини примітивів за допомогою відрізка

 

 

14. «Витягування» об'єктів до границі.

Команда Extend(Подовж) подовжує існуючі об'єкти до граничної кромки.

Запити:

Виберіть граничні кромки: - кромками можуть служити відрізки, дуги, полілінії.

Виберіть об'єкт, який потрібно подовжити: об'єкти вибираються вказівкою на ту частину, котра повинна подовжуватися. Припустима тільки пряма вказівка на об'єкт.

Якщо задано кілька граничних кромок, то об'єкт подовжується доти, поки не досягне першої граничної кромки. Цей же об'єкт можна вибрати знову, щоб подовжити його до наступної граничної кромки.

 

Команда Fillet(Сполучи) здійснює плавне сполучення відрізків, дуг, окружностей або лінійних сегментів полілінії дугою заданого радіуса. При вказівці об'єктів для сполучення не можна користуватися рамкою.

Можна сполучати дві окружності, дві дуги, відрізок і окружність, відрізок і дугу або окружність і дугу, прямі, лучи, еліпси.

Радіусом сполучення називається радіус дуги, що з'єднує об'єкти, що сполучаються. За замовчуванням радіус сполучення дорівнює або 0, або останньому введеному значенню. Зміна радіуса діє тільки на виконувані після цього сполучення, залишаючи незмінними існуючі. Поточний радіус сполучення зберігається в системної перемінної FILLETRAD.

Для завдання радіуса сполучення

1.З меню "Редагування" вибрати "Сполучення" або з панелі "Редагування" вибрати відповідну кнопку.

2. На запит Введіть радіус сполучення: Ввести ключ Радіус.

3.Задати радіус сполучення.

4.Натиснути ENTER для повторного виклику команди СПОЛУЧИ.

5.Вибрати об'єкти, що сполучаються.

Таким способом здійснюється настроювання. Запам'ятовується останній введений радіус сполучення.

Для сполучення двох відрізків

1.З меню "Редагування" вибрати "Сполучення" або з панелі "Редагування" вибрати відповідну кнопку.

2.Вибрати перший відрізок.

3.Вибрати другий відрізок.

Ключ Полілінія означає, що операція сполучення виконується з усією полілінією. Для вибору полілінії видається запит:

Виберіть 2-мірну полілінію:

Якщо значення радіуса сполучення відмінно від 0, то система вставить дуги сполучення в кожну вершину.

Сполучення не можна побудувати для сегментів занадто коротких, щоб їх можна було сполучити; для сегментів, що розходяться в різні сторони.

Можна побудувати сполучення для рівнобіжних відрізків, прямих, лучів. При цьому діаметр дуги сполучення визначається автоматично рівним відстані між лініями.

 


Читайте також:

  1. D і 3D технології креслення в AutoCAD
  2. Додаток И - Приклад виконання ремонтного креслення деталі
  3. Друк креслення
  4. Загальні відомості про будівельні креслення
  5. Зображення на планах (кресленнях)
  6. Зображення шахтного поля на гірничих кресленнях
  7. ІІ. ПРОЕКЦІЙНЕ КРЕСЛЕННЯ
  8. Креслення як образно-знакова система проектування
  9. Оновлення креслення
  10. Основний надпис і формат креслення
  11. Перетворення одиниць креслення




Переглядів: 1135

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Користувальницька система координат | Редагування за допомогою ручок.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.