Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Мусульмани

Наука

Отже, на початку ХІІІ ст. вже використовувалися такі види енергії: праця людей, сила тварин та вода і вітер.

Середньовічні ремісники Заходу запозичили в китайців оригінальну конструкторську модель ткацького верстата (ІІ ст. до н. е.), який давав змогу виготовляти візерункові тканини. Лише у ХІІ ст. до Європи потрапляє винайдений у Китаї компас.

У Візантії збереглися принципи будівельного мистецтва, успадковані ще від римлян. Саме візантійці вчили навколишні народи будувати кам’яні собори — звели собор Святого Марка у Венеції, керували будівництвом Софійського собору в Києві. Вони ж пояснювали, як зводити мечеті.

ІХ—Х ст. вчені датують винайдення механічного годинника з гирями. Приблизно 1340 р. з’явилися шпіндельні механічні годинники, які швидко опанували міста й собори. У 1450 р. настала черга пружинних годинників.

Перший у Європі паперовий млин спорудили іспанці в 1150 р. У ХІІІ ст. папір з’явився в Італії, де його навчилися просочувати тваринним клеєм, щоб він був міцнішим, не пропускав чорнило.

Науково-технічні досягнення суттєво урізноманітнили фаховий вибір середньовічної людини, яка успішно опанувала нові спеціальності. Поширилися такі виробництва, як фарбування, виготовлення спиртних напоїв, ліків.

Багато новацій у цей період відбулося в текстильному виробництві. Ще в XIV ст.в італійському шовківництві почали поширюватися «крутильні млини», спочатку з ручним приводом. У XV ст. з’явилася самопрялка (з ручним приводом). Вона дала змогу одночасно крутити й намотувати нитку.

У ХV ст.німець Іоганн Генсфлейш (Гуттенберг) розробив спосіб виготовлення друкарської форми з окремих літер, сконструював ручний друкарський станок, склав рецепт першої у Європі типографської фарби. Перша книга І. Гутенберга вийшла між 1444—1447 рр.

 

Щодо арабів, то халіф Мамун, який правив у ІХ ст., дуже шанував грецьку вченість, під враженням від легенд про александрійський Мусейон він створив у Багдаді «Будинок науки» з обсерваторією та великою бібліотекою. Тут зібралися поети, науковці, перекладачі, які перекладали грецькі книги. За переказами, халіф платив за їхню роботу стільки золота, скільки важила книга.

Було перекладено сотні рукописів, присланих з Константинополя чи знайдених у сирійських монастирях, мусульмани ознайомилися зі спадщиною Платона, Аристотеля, Евкліда. З книги Птолемея, яку араби назвали «Альмагест», вони дізналися про кулястість землі, навчилися визначати широту і створювати карти. Особливо старанно працювали арабські астрономи — їхнім головним завданням було навчитися визначати, де Мекка.

Перший університет з’явився в Каїрі 950 р. У Кордові (Іспанія) існувало майже три десятки арабських вишів, доступних і для немусульман.

Твори Гіппократа лягли в основу «Канону лікарської науки» Абу Алі Ібн Сіни (980—1037) (Авіценни), де розглядаються також деякі проблеми математики та астрономії.

Арабські вчені досягли визначних результатів у математиці, астрономії, географії та багатьох інших сферах. Було навіть висловлено здогад, що Земля обертається навколо Сонця.

Своєрідною енциклопедією з природознавства того часу є твори Абу Насра ал-Фарабі (873—950).

У «Будинку науки» працював видатний математик, астроном і географ Мухаммед ал-Хорезмі (787 — прибл. 850), відомий європейцям як Алгорисмус (від його імені походить слово «алгоритм»). Він виокремив алгебру в окрему самостійну галузь математики. Праці ал-Хорезмі упродовж кількох століть для вчених Сходу та Заходу довго були зразком під час написання підручників з математики. Географічний трактат ал-Хорезмі «Книга картини Землі» — перша відома праця з географії арабською мовою. Також він написав твір про деякі астрономічні прилади, запозичив у індійців цифри, які нині називають арабськими.

Араби не обмежувалися перекладами. Так, цікаві трактати багдадського астронома і математика Якуба ібн Таріка (? — бл. 796) «Будова небесних сфер» та «Визначення меж Землі і сфер», які з’явилися після детального вивчення індійського надбання.

У ІХ ст. почався розквіт арабської алхімії. Алхіміки шукали еліксир життя і «філософський камінь», який перетворив би ртуть на золото. А це сприяло глибоким експериментальним дослідженням з фізики і хімії.

У Самарканді діяла потужна обсерваторія султана-науковця Улугбека (1394—1449). До послуг астрономів тут були досить точні прилади. Досягненням учених на чолі з Улугбеком можна вважати фундаментальну працю «Нові гураганські зоряні таблиці».

Улугбек цінував знання. Над входом у медресе, яку він заснував у Бухарі, викарбовано напис: «Прагнення до знань — обов’язок кожного мусульманина і мусульманки».

 


Читайте також:

  1. Мусульмани




Переглядів: 529

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Кустарне ремесло — це дрібне домашнє ручне виробництво. | Західна Європа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.