Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Західна Європа

На відмінну від Західної Європи, у Візантії спостерігалося піднесення науки. Важливу роль як осередки науково-технічних досліджень відігравали міста. Для Західної Європи Візантія залишалася зразком державного будівництва. А неабиякий розвиток науки сприяв посиленому попиту на візантійських фахівців серед володарів Київської Русі, Болгарії, Італії, Чехії тощо.

Візантійці дуже шанували освічених людей, з тих, хто залишився неписьменним, нещадно кепкували.

Становище змінилося лише за імператора Василія І (867—886), який шанував учених монахів і не шкодував золота для відродження грецької вченості. В середині ІХ ст. під проводом єпископа Лева Математика в Магнавському палаці відкрилася вища школа. Її викладачі зібрали велику бібліотеку, брали участь у створенні компіляцій з законознавства, історії, агрономії. Греки знову ознайомилися з Платоном, Аристотелем, Евклідом і дізналися про кулястість Землі.

Перед нашестями варварів встояло тільки одне місто — Константинополь. Варвари, тюрки та араби штурмували його з моря і з суходолу, але греків урятував «грецький вогонь». Місто вистояло, але країну було зруйновано, тож довго ще було не до наук і мистецтва.

Візантія

Констянтин VII Багрянородний (905—959) — імператор Візантії, реально правив лише 14 років. Довге перебування поза владою розвинуло в ньому потяг до наук і вчених людей. З його участю було зібрано різні твори. Найвідоміший із них — трактат «Про управління імперією», де занотовано принципи візантійської дипломатії, а також вміщено цікавий опис про деякі сусідні народи (зокрема, про русичів).

Візантійські вчені досягли чимало успіхів у дослідженні природних явищ. Тут добре розвивалася медицина. Так, у Константинополі діяв спеціалізований медичний навчальний заклад. Потужний медичний центр діяв у Александрії.

Візантійці оволоділи деякими елементами картографії. Сильними вони виявилися і в математичних науках: це дослідження Серена Антинейського, Феона Александрійського та ін.

Тут творив видатний механік Іоанн Фелопон (VI ст.). Архітектор, математик й механік Анфимій Тралльський у праці «Про дивовижні механізми» дав наукові пояснення оптичних властивостей дзеркал.

Ранньосередньовічні церковні діячі вважали античну мудрість непотрібною суспільній еліті. Натомість підносили значення церковної історії, а також віри. Під заборону попервах потрапила навіть «чародійка» математика.

Папа римський Григорій І проголосив: «Неуцтво — мати істинного благочестя». Ніхто не мав права сумніватися в Біблії — зокрема й у тому, що Земля лежить посеред Океану і над нею є сім куполів неба, що в центрі світу — Єрусалим, а на Сході, за Індією — рай. Зрештою, отці Церкви погодились прийняти систему Клавдія Птолемея, перенесли рай за сьому сферу, в «житло блаженних».

У Західній Європі було мало письменних. Тож не дивно, що освіченість Анни Ярославни (1060—1075), здавалася сучасникам дивиною.

Водночас західна Церква відчувала нагальну потребу використовувати античний досвід у будівництві, освіті тощо. Античні знання допомагали точно визначити дату проведення релігійних свят (особливо Великоднього циклу) чи початку будівництва храмів. А в богослужінні та освіті запроваджувалася латина, якабула єдиною писемною мовою.

Тож поступово науки поверталися і до Західної Європи. Часточки стародавніх знань зберігалися в монастирях. Ченці переписували старі книги й навчали молодих послушників латинській грамоті, щоб ті могли читати Біблію. Через зростання попиту на письменних людей, котрі змогли б вести письмовий облік прибутків і витрат, відкривалися, за королівськими наказами, монастирські школи. Тут навчали читати, писати, церковному співу і трохи — рахувати. Освіта була платною, до того жлише для хлопчиків.

Вчені монахи намагалися зібрати в одну книгу все, що залишилось від давніх знань, складали великі манускрипти про житія святих, магічні властивості чисел та іноді — про медицину й географію. У VII ст. Ісидор Севільський написав 20 томів «Етимології», а через сто років Беда Шанований склав «Церковну історію Англії».

Імператор Карл Великий, наслідуючи давнину, створив Академію, але це був маленький гурток освічених монахів, які складали латинські вірші та вели літописи. З цих літописів видно, що землю вони уявляли як плоский диск, що плаває в океані.


Читайте також:

  1. Відбулися кардинальні зміни у світовому порядку. На авансцену виходить Європа1.
  2. Європа знань” тепер уже широко визнана як незамінний чинник соціального й гуманітарного розвитку, а також як необхідний компонент обєднання та збагачення європейської людності.
  3. ЄВРОПАРЛАМЕНТ ЗАКЛИКАЄ ДО КОНКРЕТНИХ КРОКІВ
  4. Західна людина втрачає інтерес до класики, яка забезпечувала її певними знаннями про світ і яка могла б стати противагою масовій культурі.
  5. Західна модель рабовласництва
  6. Західна некласична філософія.
  7. Західна соціологія ХХ століття: основні напрями, школи та проблеми.
  8. Лекція 3. Європа як концепт
  9. Некласична та сучасна Західна філософія
  10. Нова Європа
  11. Південно-Західна Україна: Галицько-Волинське князівство




Переглядів: 819

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мусульмани | Далекий Схід

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.