Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні положення страхування цивільно–правової відповідальності.

Страхування автомобілів, вантажів, ризиків доставки і відповідальності перевізників за вантаж.

Правові основи страхування в Україні визначені Законом України «Про страхування» від 07.03.1996 р. №85/96 – ВР (далі – Закон про страхування).

Обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів спрямовано на забезпечення відшкодування шкоди, заподіяної життю, здоров'ю і майну потерпілих при експлуатації наземних транспортних засобів на території України. Порядок здійснення цього виду страхування визначає Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно –правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 01.07. 2004 р. №1961 - ІV.

Суб'єктамистрахування цивільно-правової відповідальності є страхувальники, страховики, особи, цивільно-правова відповідальність яких застрахована, Моторне (транспортне) страхове бюро України (далі — М(Т)СБУ) і потерпілі. Об'єктомобов'язкового страхування є майнові інтереси, пов'язані з відшкодуванням страхувальником, цивільно-правова відповідальність якого застрахована, шкоди, заподіяної життю, здоров'ю, майну потерпілих у результаті експлуатації транспортного засобу.

Страховим випадкомє подія, в результаті якої заподіяна шкода третім особам під час дорожньо-транспортного випадку, що відбулася при участі забезпеченого транспортного засобу і внаслідок якої настає цивільно-правова відповідальність особи, відповідальність якого застрахована договором.

Розміри індивідуальних страхових платежіввизначаються страховиками самостійно шляхом базового платежу і коригувальних коефіцієнтів.

Базовий платіжі коригувальні коефіцієнти розраховуються М(Т)СБУ на підставі статистичних даних.

Для заохочення безаварійної експлуатації транспортних засобів при оформленні договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності більше ніж на півроку страховики мають право застосовувати коефіцієнти страхових тарифів залежно від наявності чи відсутності страхових випадків з вини осіб, відповідальність яких застрахована, у період дії попередніх договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, тобто застосовувати бонус-малус. Бонус-малус— це система націнок або знижок до базової ставки страхового тарифу при укладанні договору на термін більше ніж на півроку, за допомогою якої страховик коригує страхову премію залежно від того, чи були страхові випадки стосовно об’єкта страхування у визначеному проміжку часу чи ні.

Обов’язковий ліміт відповідальності страховика— це грошова сума, в рамках якої страховик зобов’язаний зробити виплату страхового відшкодування відповідно до договору страхування.

Види договорівобов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності:

· внутрішній договір обов’язкового страхування, що діє винятково на території України;

· договір міжнародного обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, що діє на території країн, зазначених у таких договорах.

Договориобов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності можуть укладатися на таких умовах:

· страхування відповідальності за шкоду, заподіяну життю, здоров’ю, майну третіх осіб внаслідок експлуатації транспортного засобу, визначеного в договорі страхування, будь-якою особою, яка експлуатує цей автомобіль на законних підставах (договір I типу);

· страхування відповідальності за шкоду, заподіяну життю, здоров’ю, майну третіх осіб внаслідок експлуатації будь-якого транспортного засобу або одного з транспортних засобів, зазначених у договорі, особою, вказаною в договорі страхування (договір II типу);

· страхування відповідальності за шкоду, заподіяну життю, здоров’ю, майну третіх осіб внаслідок експлуатації транспортного засобу, визначеного в договорі страхування, особою, вказаною в договорі страхування, або однією з осіб, зазначених у договорі (договір III типу).

Укласти такі договори можна на термін від 1 місяця до 1 року. Договір обов’язкового страхування транспортного засобу повинен бути оформлений протягом трьох робочих днів з моменту державної реєстрації транспортного засобу. Після укладання договору страхувальнику видається оригінал страхового поліса обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Контроль за наявністю діючих договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності під час їхньої експлуатації здійснюється органами ДАІ МВС України, а при перетинанні державного кордону — органами державної прикордонної служби.

Забороняється експлуатація транспортних засобів без полісів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

При настанні страхового випадкустраховик, відповідно до лімітів відповідальності страхувальника, відшкодовує оцінену шкоду, що була заподіяна в результаті дорожньо-транспортного випадку життю, здоров’ю, майну третьої особи. Потерпілим, які є юридичними особами, страховиком відшкодовується винятково збиток, нанесений майну.

Учасник дорожньо-транспортного випадку зобов’язаний:

· терміново повідомити про дорожньо-транспортний випадок відповідні органи МВС;

· не пізніше 3 робочих днів повідомити страховика, з яким укладений договір обов’язкового страхування цивільної відповідальності, або у випадках, передбачених Законом, М(Т)СБУ.

Якщо застраховані особи з поважних причин не могли здійснити вищевказані дії, вони повинні підтвердити це документально.

1.2. Міжнародна система страхування «Зелена карта»

Міжнародна система страхування відповідальності власників транспортних засобів «Зелена карта» (GREEN CARD) почала діяти з 1 січня 1953 року. Україна приєдналася до Системи в 1997 році. Система передбачає економічний захист потерпілих (третіхосіб) при ДТП за участю власників транспортних засобів нерезидентів країни, на території якої відбулася така подія. Наявність поліса «Зелена карта» необхідна для виїзду за межі митного кордону України на транспортному засобі і для пересування по території країн – учасниць системи без укладання додаткових договорів страхування відповідальності, передбачених законодавством країн-учасниць. У разі виїзду транспортного засобу, зареєстрованого в Україні, в країни міжнародної системи автомобільного страхування «Зелена карта» власник такого транспортного засобу зобов’язаний мати діючий договір міжнародного страхування, засвідчений відповідним уніфікованим страховим сертифікатом «Зелена карта».

М(Т)СБУ є організацією-гарантомз відшкодування збитку:

· на території країн–учасницьміжнародної системи автострахування «Зелена карта», нанесеного власниками (користувачами) зареєстрованих в Україні транспортних засобів, якщо такі власники (користувачі) подали відповідним іноземним органам страховий сертифікат «Зелена карта», виданий від імені страховиків — членів М(Т)СБУ;

· на території України,заподіяного водіями-нерезидентами, на умовах і в обсягах, установлених законодавством про обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів і принципами взаємного врегулювання збитку на території країн — членів міжнародної системи автострахування «Зелена карта».

Страховий поліс підтверджує факт укладання договору страхування. Наявність поліса можуть перевірити органи контролю дорожнього руху на території країн — учасниць системи автострахування «Зелена карта». Якщо виявиться відсутність поліса, то його потрібно придбати в примусовому порядку зі сплатою штрафу. Вартість поліса «Зелена карта» залежить від марки автомобіля, країни-учасниці і терміну перебування в ній.


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  5. Аналіз витрат за центрами відповідальності.
  6. Артеріальний пульс, основні параметри
  7. Аудит розрахунків з оплати праці й за соціальним страхуванням.
  8. Банківська система та її основні функції
  9. Білорусь. Характеристика положення та господарства країни.
  10. Біржове страхування (хеджування) учасників біржової торгівлі від несприятливих для них коливань цін
  11. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  12. Будова й основні елементи машини




Переглядів: 636

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особисте страхування від нещасних випадків на транспорті. | Особисте страхування від нещасних випадків на транспорті

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.