Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Законодавча основа проведення антикризових заходів.

 

Згідно Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" підприємству, що має високу ймовірність банкрутства, можна рекомендувати ряд заходів:

досудова санація - система заходів щодо поновлення платоспроможності боржника, що може здійснювати власник майна (орган, уповноважений керувати майном боржника), інвестор з метою попередження банкрутства боржника шляхом реорганізаційних, організаційно-господарських, управлінських, інвестиційних, технічних, фінансово-економічних, правових заходів відповідних законодавству до початку порушення справи про банкрутство;

розпорядження майном боржника - система заходів щодо нагляду і контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження й ефективного використання майнових активів боржника і проведення аналізу його фінансового становища;

санація – система заходів, що здійснюються під час ведення справи про банкрутство з метою попередження визнання боржника банкрутом і його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського стану боржника, а також задоволення в повному обсязі чи частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу і (чи) зміни організаційно-правової і виробничої структури боржника.

Стаття 3. Заходи щодо попередження банкрутства боржника і позасудових процедур.

1. Засновники (учасники) боржника - юридична особа, власник майна, центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень зобов'язані вживати своєчасних заходів для попередження банкрутства підприємства-боржника.

2. Власником майна боржника державного чи приватного підприємства - є юридична особа, кредиторами боржника, іншими особами в межах заходів щодо попередження банкрутства боржника може бути надана фінансова допомога в розмірі, достатньому для погашення зобов'язань боржника перед кредиторами, у тому числі зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і відновлення платоспроможності боржника (досудова санація).

3. Надання фінансової допомоги боржнику зобов'язує його взяти на себе відповідні зобов'язання перед особами, що надали таку допомогу в порядку, установленому законом.

4. Досудова санація державних підприємств проводиться за рахунок засобів державних підприємств і інших джерел фінансування. Обсяг коштів для проведення досудової санації державних підприємств за рахунок засобів Державного бюджету України щорічно встановлюється Законом України "Про Державний бюджет України."

Умови проведення досудової санації державних підприємств за рахунок інших джерел фінансування погоджуються з органом, уповноваженим керувати майном боржника, у порядку, установленому Кабінетом міністрів України.

Досудова санація державних підприємств проводиться у відповідності законодавству.

Розглянемо конкретніше статтю 14. Виявлення кредиторів і осіб, що виявлять бажання взяти участь у санації боржника.

1. Кредитори в місячний термін із дня опублікування в офіційному друкованому органі оголошення про порушення справ про банкрутство пред'являють в арбітражний суд письмові заяви про грошові вимоги до боржника, а також документи, що їх підтверджують. Копії зазначених заяв і доданих до них документів кредитори надсилають боржнику. Боржник разом з розпорядником майна в результаті розгляду цих вимог визнає їх чи заперечує, про що розпорядник майна повідомляє письмово заявників і арбітражний суд. Визначені боржником грошові вимоги включаються розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів.

2. Фізична особа і (чи) юридична особа, що виявлять бажання взяти участь у процедурі санації боржника (далі - інвестори), надають розпоряднику майна заяви про участь у санації боржника.

Рішення про визнання банкрутом означає проведення таких заходів:

- реорганізації;

- ліквідації;

- мирової угоди.

Реорганізаційні процедури передбачають зовнішнє управління майном боржника чи його санацією і спрямовані на реалізацію можливості відновити платоспроможність підприємства. Цю можливість передбачається використовувати, не ліквідуючи підприємство, а здійснюючи його діяльність шляхом продажу частини майна чи проведення інших організаційних і економічних заходів.

Зовнішнє управління майном такого підприємства здійснюється арбітражним управляючим і його термін не повинен перевищувати 18 місяців.

При реорганізації колишнє підприємство не ліквідується, а здобуває після реєстрації новий правовий статус. На базі діючої економічної структури утвориться нова юридична особа (крім випадків злиття). Вона зберігає всі майнові права й обов'язки реорганізованого підприємства. Правонаступництво його фіксується в статуті нового економічного суб’єкту з указівкою вихідних даних колишньої юридичної особи, а саме:

- повне найменування,

- орган, що реєструє,

- номер і дата реєстрації.

Результатом реорганізації є:

- злиття,

- приєднання,

- поділ,

- виділення,

- перетворення підприємства в іншу організаційно-правову форму.

При злитті одного підприємства з іншим усі майнові права й обов'язки кожного з них переходять до нового підприємства відповідно до їх майна і зобов'язань, які випливають з даних аналітичного і синтетичного обліку, і відповідає інформації, що міститься в бухгалтерських балансах, яка підтверджена результатами інвентаризації. При такому варіанті реорганізації нове підприємство утворюється на базі підприємств, що мають різну організаційно-правову форму і форму власності. При цьому кожне з них припиняє свою діяльність як юридична особа з передачею своїх прав і обов'язків знов створеному суб’єкту відповідно до передатного акта.

Знов створене на їх основі підприємство стає правонаступником у конкретній організаційно - правовій формі. Крім звичайного для реєстрації набору документів, нове підприємство надає в реєстраційну палату від кожного з підприємств, що зливаються, перелік відповідних документів.

При приєднанні одного підприємства до іншого всі майнові права й обов'язки приєднаного підприємства, відповідно до законодавства, переходять до останнього.

Реорганізаціяпідприємства може здійснюватися шляхом поділу на кілька підприємств. У випадку появи нових підприємств на базі підприємства, яке раніше діяло, всі його майнові права й обов'язки у відповідних частинах відповідно до розділового балансу переходять до кожної юридичної особи.

Дана процедура реорганізації передбачає складання як загального розділового балансу, так і балансів кожної юридичної особи, утвореної на базі підрозділів, що раніше входили до складу колишньої юридичної особи. При цьому мається на увазі, що дані розділового балансу подаються одночасно з даними балансу кожної нової юридичної особи на дату початку її діяльності після їхньої державної реєстрації.

Наступний варіант реорганізації підприємств може мати місце у формі виділення зі складу діючого економічного суб'єкта його структурного підрозділу і перетворення останнього в самостійну юридичну особу. Права й обов'язки нового суб'єкта поширюються на частину виділених йому основних засобів, нематеріальних активів і оборотних коштів відповідно до розділового балансу.

При перетворенні одного підприємства в інше до знов створеного переходять усі майнові права й обов'язки колишнього підприємства.

Це найбільш розповсюджений у даний час варіант реорганізації підприємства. Рішення про це приймається власником чи уповноваженим їм органом. Якщо у підприємства кілька засновників, дане рішення про перетворення підприємства приймається колегіально з оформленням протоколу. У ньому вказується:

- - новий склад засновників створюваного підприємства;

- - розмір внесків засновників у статутний фонд;

- - форма внесення внесків.

Засновникиприймають статут нового підприємства, підписують установчий договір і обирають органи управління. В іншому порядок реєстрації і вимоги до оформлення нічим не відрізняються від раніше розглянутих варіантів реорганізації.

Санація – це надання фінансової допомоги підприємству – боржнику. Така допомога може бути зроблена з боку власника, кредиторів, інших зацікавлених осіб, при цьому, як правило, оголошується конкурс бажаючих взяти участь у допомозі.

Збори кредиторів можуть розробити ліквідаційні заходи. Тут визначається:

- - термін початку продажу;

- - форма продажу;

- - початкова ціна майна.

Мирова угода може бути складена на будь-якому етапі ходу розгляду справи про банкрутство підприємства. Результатом цієї угоди повинне бути задоволення вимог кредиторів у встановленому розмірі від суми боргу з розстрочкою платежу.


Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  3. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  4. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  5. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  6. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  7. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  8. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  9. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  10. Аудиторські докази щодо тверджень керівництва у фінансових звітах отримуються безпосередньо в процесі проведення тестів контролю та процедур по суті.
  11. Б. Основа.
  12. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.




Переглядів: 722

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика прогнозування банкрутства підприємства. | Система тактичних заходів з фінансового оздоровлення підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.