Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



N байки (з 3 класу)

n поезії українських письменників-класиків

n оповідання українських письменників-класиків

n твори дитячої української літератури

n науково-художні (з 2 кл.) та науково-популярні твори (з 3 класу)

n твори письменників української діаспори

n твори класичної і сучасної зарубіжної літератури

Види текстів для читання

n художні тексти:

прозові і віршовані (поезія лірична, сюжетна, пейзажна, байки, п'єси )

n науково-пізнавальні (3 кл.: “ Від слова до книги ”, “ Сторінки для допитливих ”; 4 кл. “ Рости книголюбом ”),

n довідкового характеру(словники, енциклопедії).

Принцип художньо-естетичної цінності твору

n художньо досконалі за змістом і формою (визнаних майстрів слова);

n морально-етичного й патріотичного спрямування;

n сприяють естетичному й мовленнєвому розвитку учнів.

Спрямування на виховання здатності естетично сприймати художні твори, формування загальнолюдських цінностей.


Основні напрями роботи з літературознавчої пропедевтики

n ознайомлення із суттєвими ознаками жанрів (2кл. – фольклор, вірші; 3кл. – байки, п'єси-казки (спочатку були в 2 кл.),науково-популярні; 4 кл. - міфи, легенди);

n ознайомлення з відомостями про життя і творчість письменника (монографічний принцип);

n встановлення взаємозв'язку між автором і темою його творчості;

n ознайомлення з літературними термінами;

n виховання естетичного ставлення до художнього твору.

Уведення літературознавчих уявлень і понять (практично)

n розпізнавання значення й називання суттєвих ознак понять: тема, сюжет, ідея твору. жанрові особливості твору, композиція, персонаж, його характеристика,дійові особи,мотиви вчинку, художній образ, засоби художньої виразності;

n “ Короткий словничок читача ” (4 кл.) – 44 літературознавчі терміни;

n розрізнення творів різних жанрів на основі їх суттєвих ознак.

Лінійно-концентричний підхід до структурування змісту

n 2 кл.: У рідній школі – рідне слово (14 год.)

n 3 кл.: Мова – дивний скарб (8год.), Похвала книгам (6 год.);

n 4 кл.: Рости книголюбом (6 год.)

n 2 кл.: Оповідання (6 год.)

n 3 кл.: Оповідання про справи твоїх ровесників (8год.),

n 4 кл.: Пригоди і захоплення твоїх ровесників (6 год.)

Лінійно-концентричний принцип

Наскрізними і найбільшими за питомою вагою темами є:

n світ життя сучасної дитини (школа, дружба, пригоди, захоплення, творчість);

n природа і людина; мова — писемність — книга;

наскрізними жанрами є:

n казки,

n вірші,

n оповідання.

неодноразові зустрічі з авторами (Т. Шевченко, М. Рильський, Л. Костенко, М. Сингаївський, В. Сухомлинський та ін.)

Монографічний підхід до структурування матеріалу

n добір найважливіших відомостей про життя і творчість письменників (2 кл. – в кінці І ч., 3-4 кл. – поруч з текстом)

n актуалізація вже відомої та вміщення нової інформації про письменників,

n можливість розгляду дітьми портретів митців,

n залучення до елементарної краєзнавчої роботи літературного характеру

 

Комунікативно-мовленнєвий принцип змісту читання

nРозвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письмо);

nДіалогова взаємодія з текстом, автором, героями творів;

n Формування культури спілкування:Технології інтерактивного навчання – робота в парах, малих групах, колективне обговорення, літературні бесіди, рольові літературні ігри,декламація, драматизація..


Читайте також:

  1. Байки першого періоду творчості (1850-1870 pp.).




Переглядів: 1296

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
N Художньо-естетичний | N Придумати продовження до твору тощо.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.