МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Байки першого періоду творчості (1850-1870 pp.).І У світі образів Езопа і Лафонтена. е. березня 1827 р. у селі Веселий Поділ на Полтавщині в родині управителя маєтків народився Леонід Іванович Глібов. 1840-1855 рр- ~ навчався у Полтавській гімназії, в Ніжинському ліцеї. 1848 V- - написані перші байки. 1850-1870 pp. - перший період творчості. 1855 P. ~ викладач у містечку Чорний Острів на Поділлі,потім у Чернігові. 1861 p. - редактор газети "Чернігівський листок" 1863 P. ~~ перша збірка байок. Заборона українського друкованого слова. За спеціальним наказом міністра Валуева, "Чернігіський листок" закрито, Глібова звільнено; збірку байок спалено"как вредное издание". Глібов переїздить до Ніжина. 1867 р. - знову у Чернігові, управитель земської друкарні. 1880-1890 pp. - другий період творчості. 10 листопада 1893 p. Леонід Глібов помер у Чернігові. Сюжети Езопа (античного байкаря) і Лафонтена (французького w байкаря) розробляли байкарі російські (Сумароков, Дмитрієв, Крилов) й українські. "Не в сюжеті виявляється секрет. Секрет у тому, чи вистачить у поета таланту і майстерності одягти байку в національний одяг, щоб він їй личив і всіма барвами засяяв...НаУкраїні байки писали і Гулак-Артемовський, і Білецький-Носенко, і Боровиковський. А отже, тільки Євгенові Гребінці та Леонідові Глібову випало стати найвидатнішими українськими байкарями". Дмитро Білоус. а)Викриття хижацької психології в умовах самодержавно-кріпосницького ладу ("Вовк і Кіт", "Вовк і Вівчарі", "Вовк та Ягня"), - Байка "Вовк та Ягня" (1854 р.) - алегорія суспільства, де ...нижчий перед вищим гнеться, А більший меншого тусає та ще й б'є - Затим що сила є... - Цинічне ставлення хижака до своєї жертви. Вовк як уособлення агресивної, грубої сили кричить на бідне Ягня, готуючи розправу з ним, звинувачуючи його в неіснуючих гріхах: Хіба не знаю я, не чув, Що ви усі мене б ізїли, Якби вловили? Собаки й вівчарі твої, Усі ви - вороги мої; Од вас мені життянемає...Ще мяло я терпів? - Майстерна мовна характеристика персонажів. Грубий, лютий Вовк: И.іщо се ти,собачий сину,Туткаламутиш берег мійТа квапишніс поганий свійУ чистую оцюю воду? Та я табіза сюю шкоду Ти знаєш, що зроблю?.. Як муху задавлю! Нещасне, беззахисне Ягня: - Ні, паночку, - Ягня йому мовляє, -Водиці я не сколотив... ... помилуйте!На світі я ще й году не прожив. Зворушлива невинність не допомогла: "Вовк ягнятко задавив..! б) Викриття нерадивих господарів тогочасу (та й пізніши|"умільців") у байці "Мірошник" (1853 р.). | - Ледачий Мірошник, "що не гаразд за ділобрався", а більш| спав, коли вода прорвала греблю, і не поворухнувся: - Нехай лиш! Річка - не калюжа; Води ще станена ввесь вік! - Однак "вода зійшла -колеса стали", а виненхто - кури, ц прийшли попити водички. в)Одвічна дляукраїнського байкарства тема суду в байці| "Щука" (1858 р.) (Левко Боровиковський "Суд", Євген Гребінка'1 "Ведмежий суд"), ' Особлива дотепність байки Глібова, їдка характеристика суддів: • На той раз суддями були Якіїсь два Осли, Одна нікчемна Шкапа Та два стареньких Цапа, - Усе народ, як бачите, такий Добрячий та плохий. За стряпчого, як завсігди годиться, Була приставлена Лисиця... - Сумнівні взаємини Лисиці і Щуки до суду: А чутка у гаю була така, Що ніби Щука та частенько, Як тільки зробиться темненько, Лисиці й шле то щупачка, То сотеньку карасиківживеньких Або линів гарненьких... - І отже "вирок" суду: Послухали Лисичку І Щуку кинули у річку. Хабарництво, кругова порука, некомпетентність суддів, що давно відійшли від життя, перетворивши суди на справжнє посміховисько. г)Гостра, дошкульнабайка провибори до земства - органи місцевого самоврядування в байці "Ведьмідь-пасічник" (1864-1872 РР)- - Дотепна характеристика лісового "електорату"; навибори місцевого пасічника Зібравсь усякий звір: Вовки, лисиці з ховрахами, Зайці дурні, шкідливий тхір І ще там деяких чимало Безпечно в лісі панувало. - За пропозицією сущої у всіх байках про суд і недоторканої Лисички обрали на цю важливу "посаду" Ведмедя, хоча Не то розумний - дурень знає І скаже світові всьому, Як скрізь Ведмідь тоймед тягає... Давній злодій почав порядкуватина громадській пасіці, як звик: Щодня він мед тягав Та' в берлозі ховав. З часом притягли "старого злодія" до суду, і вирок не забарився: Заперти бісового сина На цілу зиму в барлозі. От чим обертаються "демократичні" вибори, наче говориті Глібов: Таких Ведмедів на приміті Ще трохи є у нашому повіті. Читайте також:
|
||||||||
|