МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Галію періоду МеровингівВікінги Дороманське мистецтво Варвари принесли із собою новий дух, інше світовідчування, протилежне греко-римському реалістичному сприйняттю природи. Для їхнього мистецтва. представленого головним чином зброєю, фібулами й поясними бляхами, характерні складні орнаментальні переплетення й звіриний стиль, який сходить до Китаю й був занесений у Європу скіфами. Дракони вікінгів надзвичайно виразні. Вікінги були чудовими майстрами в металопластиці, у виготовленні й оздобленні зброї, їм були відомі техніка золотої і срібної насічок, перегородчаста емаль і філігрань. Вони виготовляли булатні мечі з металу різних відтінків, прикрашаючи їх золотими й срібними візерунками, серед яких зустрічаються паралельні смуги, що чергуються, шевронів, сіток і спіралей. Такий орнамент, одночасно декоративний і конструктивний, утворює міцну й максимально еластичну поверхню. Настільки високорозвинену техніку обробки металів вікінги запозичили, очевидно, у кельтів Центральної Європи. Із численних фібул кращими є круглі із золота, прикрашені філігранню й кабошонами, і фібули у вигляді орла з візерунком з перегородчастої емалі (илл. 446-448). Нерідкі мотиви східного походження: на застібці гаманця із Саттон Ху зображена людина між двома чудовиськами, який є віддаленим нащадком Гильгамеша; вотивна корона вестготського короля Рецесвінта (іл. 443; 642-672 рр.; Мадрид, Музей Прадо) просто копіює аналогічні візантійські вироби.
Серед зразків декоративної скульптури меровингської Галлії назвемо саркофаг VI ст. з пальметтами й хризмою (Париж, Лувр), рельєфну надгробну плиту VII ст. з Антіньї (Пуатьє) і відноситься до кінця VII ст. кенотаф ігумені жіночого монастиря в Жуарре (іл. 437), прикрашений візерунком з раковин. У всіх цих творах чітко виступає декоративний початок. В області кераміки можна назвати лише деякі елементи архітектурного декору, як, наприклад, облицювальна цегла із церкви в Меле в провінції Анжу (іл. 441), на якім зображений дракон, що представляє собою перехідну ланку між азіатськими й романськими фантастичними тваринами. Назвемо також плитки VII ст. для настилу підлоги з геометричним візерунком з абатства Лігюже (біля Пуатьє). Зі скляних виробів збереглися характерні вази з декором у вигляді опуклих сліз-потьоків (іл. 442). Серед уцілілих ювелірних виробів найцінніші: залишки гробниці Хільдерика з Турне (Бельгія), датовані 481 р., позолочена бронза із хризмою і знаменитими рунічними письменами з Мортена (VII ст.): дорогоцінні прикраси Арегунди, дружини короля Хлотера I, що вмерла близько 565 р., і серед них золота фібула, прикрашена 71 гранатом у перегородчастій техніці; скарбниця лангобардського короля Ажилульфа й королеви Теодолінди в соборі Монци (Італія), де, зокрема, є книжковий оклад ювелірної роботи, що з'єднує перегородчасту техніку й римські камеї. Золота статуетка з Ле-Мана показує, що подекуди ще зберігалася традиція круглої скульптури. Про високий рівень ювелірного мистецтва можна судити по твору, виконаному в іншій техніці: фрагменту церковної різи з абатства Шелль кінця VII ст., на якім імітується намисто з перегородчастої емалі.
Читайте також:
|
||||||||
|