Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Ліричні твори Л. Глібова.

Дотепний і динамічний діалог міжЦуциком і Бровком.

Байки другого періоду творчості (1880-1890 pp.).

"...Бпйка Глібов.і набула своєрідності щойно пізніше... коли) байклр розвернув у своїх творах властивий йому ліризм ("Мпльо-І ванни стовп"), етнографічний колорит ("Вареники") та нахилдо|пісенних форм ("Перекотиполе")." Микола Зеров \

Чимало байок цього періоду розпочинаються ліричними| вступами, перейняті більш яскравими художніми засобами, відби-) ваючи певний настрій. |

я) Жаль і гумор переплелись у байці "Мальований стовп".) Починається твір з ліричного пейзажу, на тлі якого зображено) мальованого стовпа, одинокого, нікому не потрібного; колись він| "шумів і зеленів", до нього "усміхалася червона калина". Та всете|в минулому. Байка спрямована проти тих людей, котрі черствіють,) засихають на чиновницьких посадах, втрачають те привабливеі|щире, що було в них замолоду, перетворюються на мальованих) стовпів. ;

б) Пихаті нероби, які'хизуються своєю значимістю, висміяні у байці"Шелестуни" (1891 p.).

Що б тут було без нас? Краса якая? -Бур'ян та осока;

Була б долинонька, неначе пустка тая, А подивись, тепер вона яка!

- А за чий рахунок вони такі пишні та розкішні?

- Коли б не ми, то й ви б не шелестіли, -

Коріння загули із-підтрави, -

А серед ночі, в тихий час,

Коли б ми вам не піддавалисили,

То не бриніли б ви...

Та Шелестуни, як правило,зайняті тільки собою.

в) Засудження лакейства, ницості, плазування, втрати людської-гідності у байці "Цуцик" (1891 р).

- Цуцикові, який "живе у горницях, на килимах" качається, протиставлений дворовий пес Бровко, у котрого справді "собаче життя":

Живу собі, бо треба жити;

Двір стережу і день і ніч;^

А як не в лад загавкаєш на пана,

То ще й під боки натовчуть.

- Як бачу, ти не робиш тамнічого, -Сказав Бровко, - за що ж сечесть така?

- Дурний Бровко! Не розумієш, -

Звиняй, що так кажу, -

Я те роблю, чого ти не зумієш:

На задніх лапках я по-вченому служу. Щоб ти сказивсь!

а)"Журба" - "правдива перлина української лірики" (І.Фран-ко), поезія, що стала народною піснею.

- Поетична паралель між вічним оновленням краси природи і коротким цвітінням людської молодості. Чуле змалювання літнього пейзажу: гора високая, густий зелений гай, "неначе справді рай", річечка, "як скло, вона блищить", журливі верби. Не вічна ця краса:

прийдуть осінь і зима, "осиплеться їх листячко і понесе вода". Захоплення красою життя і сум за його швидкоплинністю пройма­ють цю поезію.

До тебе, люба річенько, Ще вернеться весна;

А молодість не вернеться, Не вернеться вона!..

- Особлива ніжність душі, меланхолійний настрій, пестливі форми слів у поезії: густесенький гай; в'ється річенька, любе літечко...

б) Вірші для дітей, загадки,акровірші.|| Акровірш - це поезія, перші або останні літери рядків якої '• розкривають відгадку, посвяту, ім'я і та ін.

Мати доні молодій Огородик наділила. Розкошує доня мила, Каже неньці - тісно їй:

В земляній сиджу коморі, А коса моя надворі.

5. "Як тонко вплітає Глібов у байку мотив казки, загадки, ба навіть пісні! Не кожен поет зміг би так органічно поєднати гостру сатиру, гумор і гликоий ліризм, що відтіняє, підкреслює сум автора за своїм ідеалом". Дмитро Булоус,

Тема 13. "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" - перша ' спроба соціально-психологічного роману в українській літературі.

"Хіба ревуть воли, як ясла повні?" ;•

1. Панас Мирний (справжнє ім'я Панас Якович Рудченко) •*! автор роману. „;

13 травня 1849 р. у Миргороді в сім'ї бухгалтераповітового

казначейства народився Панас Якович Рудченко. і 1862 р. - закінчив Гадяцьке повітове училище. 1 1872 р. - у Львівському журналі "Правда" надруковано перший

прозовий твір Панаса Мирного - оповідання "Лихий пот/тав'Д З 1871 р. і до смерті живе і творить у Полтаві, працюю^^^

чиновником губернської скарбниці.Йому належить ціла низка прозових творів, у яких розроблялааЛ

тема пропащої людської сили: ^Ц повість "П'яниця" (1871 р.), повість "Лихі люди" (1875 р.), :

роман "Повія" (1883 - 1884рр.), j драма "Лимерівна" (1883 p.). , новела "Лови" (1883 p.), оповідання "Морозенко" (1885 p.), ' повість "Лихо давнє й сьогочасне" (1897 p.) та ін. І 28 січня 1920 p. помер у Полтаві.

2. Перший "роман з народного життя" (І. Франка) "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

а) Поступовий рух до великого жанрового полотна.

- Нарис "Подоріжжя од Полтави до Гадячого" (1872 р.), в якому розказана історія "злющого зарізяки" Василя Гнидки,місцевогорозбійника, що з'явився серед хліборобів.

- Повість "Чіпка" (1872 p.), де з'ясовувалась незвичайна доля героя. Оцінка рукопису повісті відомим фольклористом і критиком т Іваном Біликом (Іваном Яковичем Рудченком, старшим братом | письменника), його порада ширше показати соціальні умови життя | селянства і мотивувати поведінку героя, розкрити, що ж саме | штовхнуло селянина на слизьку дорогу. Івана Білика нерідко | вважають співавтором твору; |

- Широкий епічний твір, перший соціально-психологічний | роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" (назва - перефразований Д вислів із біблійної книги Іова), Закінчений 1875 р., надрукований | 1880 р. у Женеві. При виданні твору 1903 р. в Україні він був | названий "Пропаща сила". |

б)Своєрідність композиції: чотири частини, ЗО розділів, кожний

яких - завершений твір. І частина - дитинство і юність Чіпки;

її - історія села Піски, III - тернистий шлях селянина - правдо-

іукача; IV - завершення його трагедії. Кілька сюжетних ліній:

піднесення і падіння Чіпки Варениченка, егоїстичний та трудовий ідпях його товариша Грицька, родоводи МаксимаҐудзя й панівПольських.


Читайте також:

  1. Виберіть серед держав ту, що утворилася у 1449р. і зазначте, яку політику щодо укр. земель проводили її правителі у ХУ ст., коли ця держава припинила своє існування.
  2. Вибрані твори
  3. Вигідне господарсько-географічне розташування Харкова перетворило його у XVIIІ ст. на один з найпотужніших економічних центрів Російської імперії.
  4. Виникнення права інтелектуальної власності на твори науки, літератури, мистецтва та об’єкти суміжних прав
  5. Витікання рідини через отвори та насадки
  6. Врубель і літературно-драматичні твори
  7. Врубель і літературно-драматичні твори
  8. Драматичні твори.
  9. Зазначений порядок досить детально визначає здійснення дер­жавної реєстрації прав на твори науки, літератури і мистецтва.
  10. Історичні твори.
  11. Лекция 13. Произведение растворимости. Ионно-обменные реакции.
  12. Лекция 13. Произведение растворимости. Ионно-обменные реакции.




Переглядів: 1410

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Байки першого періоду творчості (1850-1870 pp.). | Життя Франка - невсипуща праця і боротьба.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.