Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ліричні твори Л. Глібова.

Дотепний і динамічний діалог міжЦуциком і Бровком.

Байки другого періоду творчості (1880-1890 pp.).

"...Бпйка Глібов.і набула своєрідності щойно пізніше... коли) байклр розвернув у своїх творах властивий йому ліризм ("Мпльо-І ванни стовп"), етнографічний колорит ("Вареники") та нахилдо|пісенних форм ("Перекотиполе")." Микола Зеров \

Чимало байок цього періоду розпочинаються ліричними| вступами, перейняті більш яскравими художніми засобами, відби-) ваючи певний настрій. |

я) Жаль і гумор переплелись у байці "Мальований стовп".) Починається твір з ліричного пейзажу, на тлі якого зображено) мальованого стовпа, одинокого, нікому не потрібного; колись він| "шумів і зеленів", до нього "усміхалася червона калина". Та всете|в минулому. Байка спрямована проти тих людей, котрі черствіють,) засихають на чиновницьких посадах, втрачають те привабливеі|щире, що було в них замолоду, перетворюються на мальованих) стовпів. ;

б) Пихаті нероби, які'хизуються своєю значимістю, висміяні у байці"Шелестуни" (1891 p.).

Що б тут було без нас? Краса якая? -Бур'ян та осока;

Була б долинонька, неначе пустка тая, А подивись, тепер вона яка!

- А за чий рахунок вони такі пишні та розкішні?

- Коли б не ми, то й ви б не шелестіли, -

Коріння загули із-підтрави, -

А серед ночі, в тихий час,

Коли б ми вам не піддавалисили,

То не бриніли б ви...

Та Шелестуни, як правило,зайняті тільки собою.

в) Засудження лакейства, ницості, плазування, втрати людської-гідності у байці "Цуцик" (1891 р).

- Цуцикові, який "живе у горницях, на килимах" качається, протиставлений дворовий пес Бровко, у котрого справді "собаче життя":

Живу собі, бо треба жити;

Двір стережу і день і ніч;^

А як не в лад загавкаєш на пана,

То ще й під боки натовчуть.

- Як бачу, ти не робиш тамнічого, -Сказав Бровко, - за що ж сечесть така?

- Дурний Бровко! Не розумієш, -

Звиняй, що так кажу, -

Я те роблю, чого ти не зумієш:

На задніх лапках я по-вченому служу. Щоб ти сказивсь!

а)"Журба" - "правдива перлина української лірики" (І.Фран-ко), поезія, що стала народною піснею.

- Поетична паралель між вічним оновленням краси природи і коротким цвітінням людської молодості. Чуле змалювання літнього пейзажу: гора високая, густий зелений гай, "неначе справді рай", річечка, "як скло, вона блищить", журливі верби. Не вічна ця краса:

прийдуть осінь і зима, "осиплеться їх листячко і понесе вода". Захоплення красою життя і сум за його швидкоплинністю пройма­ють цю поезію.

До тебе, люба річенько, Ще вернеться весна;

А молодість не вернеться, Не вернеться вона!..

- Особлива ніжність душі, меланхолійний настрій, пестливі форми слів у поезії: густесенький гай; в'ється річенька, любе літечко...

б) Вірші для дітей, загадки,акровірші.|| Акровірш - це поезія, перші або останні літери рядків якої '• розкривають відгадку, посвяту, ім'я і та ін.

Мати доні молодій Огородик наділила. Розкошує доня мила, Каже неньці - тісно їй:

В земляній сиджу коморі, А коса моя надворі.

5. "Як тонко вплітає Глібов у байку мотив казки, загадки, ба навіть пісні! Не кожен поет зміг би так органічно поєднати гостру сатиру, гумор і гликоий ліризм, що відтіняє, підкреслює сум автора за своїм ідеалом". Дмитро Булоус,

Тема 13. "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" - перша ' спроба соціально-психологічного роману в українській літературі.

"Хіба ревуть воли, як ясла повні?" ;•

1. Панас Мирний (справжнє ім'я Панас Якович Рудченко) •*! автор роману. „;

13 травня 1849 р. у Миргороді в сім'ї бухгалтераповітового

казначейства народився Панас Якович Рудченко. і 1862 р. - закінчив Гадяцьке повітове училище. 1 1872 р. - у Львівському журналі "Правда" надруковано перший

прозовий твір Панаса Мирного - оповідання "Лихий пот/тав'Д З 1871 р. і до смерті живе і творить у Полтаві, працюю^^^

чиновником губернської скарбниці.Йому належить ціла низка прозових творів, у яких розроблялааЛ

тема пропащої людської сили: ^Ц повість "П'яниця" (1871 р.), повість "Лихі люди" (1875 р.), :

роман "Повія" (1883 - 1884рр.), j драма "Лимерівна" (1883 p.). , новела "Лови" (1883 p.), оповідання "Морозенко" (1885 p.), ' повість "Лихо давнє й сьогочасне" (1897 p.) та ін. І 28 січня 1920 p. помер у Полтаві.

2. Перший "роман з народного життя" (І. Франка) "Хіба ревуть воли, як ясла повні?"

а) Поступовий рух до великого жанрового полотна.

- Нарис "Подоріжжя од Полтави до Гадячого" (1872 р.), в якому розказана історія "злющого зарізяки" Василя Гнидки,місцевогорозбійника, що з'явився серед хліборобів.

- Повість "Чіпка" (1872 p.), де з'ясовувалась незвичайна доля героя. Оцінка рукопису повісті відомим фольклористом і критиком т Іваном Біликом (Іваном Яковичем Рудченком, старшим братом | письменника), його порада ширше показати соціальні умови життя | селянства і мотивувати поведінку героя, розкрити, що ж саме | штовхнуло селянина на слизьку дорогу. Івана Білика нерідко | вважають співавтором твору; |

- Широкий епічний твір, перший соціально-психологічний | роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" (назва - перефразований Д вислів із біблійної книги Іова), Закінчений 1875 р., надрукований | 1880 р. у Женеві. При виданні твору 1903 р. в Україні він був | названий "Пропаща сила". |

б)Своєрідність композиції: чотири частини, ЗО розділів, кожний

яких - завершений твір. І частина - дитинство і юність Чіпки;

її - історія села Піски, III - тернистий шлях селянина - правдо-

іукача; IV - завершення його трагедії. Кілька сюжетних ліній:

піднесення і падіння Чіпки Варениченка, егоїстичний та трудовий ідпях його товариша Грицька, родоводи МаксимаҐудзя й панівПольських.


Читайте також:

  1. Виберіть серед держав ту, що утворилася у 1449р. і зазначте, яку політику щодо укр. земель проводили її правителі у ХУ ст., коли ця держава припинила своє існування.
  2. Вибрані твори
  3. Вигідне господарсько-географічне розташування Харкова перетворило його у XVIIІ ст. на один з найпотужніших економічних центрів Російської імперії.
  4. Виникнення права інтелектуальної власності на твори науки, літератури, мистецтва та об’єкти суміжних прав
  5. Витікання рідини через отвори та насадки
  6. Врубель і літературно-драматичні твори
  7. Врубель і літературно-драматичні твори
  8. Драматичні твори.
  9. Зазначений порядок досить детально визначає здійснення дер­жавної реєстрації прав на твори науки, літератури і мистецтва.
  10. Історичні твори.
  11. Лекция 13. Произведение растворимости. Ионно-обменные реакции.
  12. Лекция 13. Произведение растворимости. Ионно-обменные реакции.




Переглядів: 2205

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Байки першого періоду творчості (1850-1870 pp.). | Життя Франка - невсипуща праця і боротьба.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.