Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



N Придумати продовження до твору тощо.

Переказування прочитаного

Формулювання власних запитань,

NПобудова власних висловлювань.

n

3. Мовленнєвий розвиток учнів на уроках читання

Мета – зробити мовлення учнів змістовним, правильним, чітким, виразним, багатим.

Основні методи: вправляння, пояснювально-ілюстративний, продуктивний, частково-пошуковий, дослідницький.

Система роботи з мовленнєвого розвитку молодших школярів

n Самостійне виконання завдань у підручнику з розвитку мовлення.

n Стимулювання інтересу через систему текстів у підручниках.

n Завдання з правильного наголошування й вимови слів.

n Збагачення словника учнів.

n Опрацювання образних засобів творів.

n Розвиток зв'язного мовлення:

- знаходження відповідей на запитання й

- організація діалогу й полілогу за прочитаним,

- різні види переказу прочитаного (?),

- усні твори у зв'язку з прочитаним.

- Дослівне;

- стисле (з 4-го класу);

- творче (розповідь від першої особи, продовження розповіді, відомості про автора тощо )

!!!

Не рекомендується переказувати короткі тексти.

5. Розвиток творчої діяльності учнів на основі прочитаного

n Передумови розвитку мовленнєвої творчості:

- розвинена спостережливість, щоб бачити в звичайному незвичайне;

- розвинена уява, щоб, фантазуючи, змінювати об'єкт;

- розвинене мовлення й образне мислення, щоб уміти висловити думку;

- змістовно багате життя, з якого можна черпати образи та ідеї для творчості.

Основні види творчих завдань

на розвиток спостережливості:

- що на що схоже;

- що відбувається подібно до чого;

- які ознаки нагадують що;

- які зміни відбулися (зранку і в сутінках, взимку і навесні, з хмаринкою, квіткою тощо);

- як виглядає одне й те ж за різних обставин (сніг під сонцем і в затінку, )

- знайти подібні за звучанням слова (росинка-намистинка );

- як зрозуміти, що людина сумна, радісна, заклопотана, стомлена, хвора, здорова тощо.

Основні види творчих завдань

на розвиток уяви, фантазії:

n розпочати або закінчити казку (оповідання);

n придумати події, що передували оповіданню або його продовження;

n уявити, де герої живуть, як виглядають, з ким товаришують, які пригоди ще з ними могли трапитися за інших обставин;

n Придумати за віршем мультфільм і розказати послідовність подій у ньому;

n Придумати казку з певними героями (нитка і ножиці; крапелька і комашка тощо);

Основні види творчих завдань

на відтворення уяви в мовленні:

- розказати про обстановку, в якій відбувалися події, описати погоду, що могла бути в той день;

- розширити зміст оповідання новим епізодом;

- словесне малювання (як виглядала ялинка, чудище, хатинка);

- прогнозування змісту твору на основі заголовка, ілюстрації, першого чи останнього абзацу твору тощо.

Провідні умови розвитку творчого мовлення школярів

n Включення до змісту уроків творчих завдань;

n Використання ігрових прийомів (Іванова Л.І. Літературознавча пропедевтика у грі. – Поч. освіта. – 2006. - № 8);

n Заохочення дітей до творчості (фантазування, перевтілення, інсценізація, гра, перетворення);

n Інтеграція різних видів мистецтва (література, театр, живопис, музика);

n Яскраве, образне мовлення вчителя, його літературна обізнаність, широка ерудиція.

Принципи побудови підручників з читання
(чого бракує, що додати? Як розуміти?)


Читайте також:

  1. Американський долар 1973 р. — 0,736736 г золота тощо.
  2. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  3. Безпека— це збалансований, за експертною оцінкою, стан людини, соціуму, держави, природних, антропогенних систем тощо.
  4. Відновлення та продовження процесуальних строків.
  5. Вологість тощо.
  6. Всю сукупність теорій виникнення держави можна обєднати в наступні напрямки теорій: теологічну, патріархальну, договірну, органічну, класову, теорію насильства тощо.
  7. Доцільність продовження та припинення виробництва у короткостроковому періоді
  8. Економікою, мораллю, правом, релігією, культурою, екологією тощо.
  9. Заголовок – назва словесного твору, яка відображає його основну ідею і є важливим елементом його структури.
  10. Задум та композиція твору
  11. Запрошуємо на роботу. Повідомляємо всіх працівників тощо.




Переглядів: 1287

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
N байки (з 3 класу) | N Уроки класного читання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.