МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Заголовок – назва словесного твору, яка відображає його основну ідею і є важливим елементом його структури.“Тріумфальною аркою” до публікації називає заголовок французька методична література з журналістики. Адже згідно з дослідженнями, 3/4 читачів визначаються, читати матеріал чи ні, залежно від заголовка. Трафаретний, невдалий заголовок може "вбити" прекрасний матеріал і навпаки: якщо назва справді влучна, вона може “витягти” досить посередню за змістом публікацію. Типи заголовків. Заголовки поділяються за типом постановки питання, на яке вони відповідають. Якщо основне завдання заголовка – нести нову інформацію читачу, – це інформаційний заголовок. Якщо ж він інтригує, дивує, намагається принадити читача, впливаючи на нього емоційно, – це мотивуючий заголовок. Від 40 до 60 відсотків заголовків загальнополітичних ЗМІ є саме інформаційними. Вимоги до інформаційного заголовка досить прості: 1) він має бути гранично ясним і зрозумілим; 2) він має являти собою найпростішу синтаксичну конструкцію; 3) він повинен бути максимально коротким.
Техніка підбору інформаційного заголовка складається з двох “кроків”: 1. Точно визначитись із основним повідомленням та кутом його подачі; чітко відповісти собі на запитання: що обов’язково мусить запам’ятати читач (оскільки багато хто обмежиться прочитанням лише назви)?
2. Використовуючи правило наближення інтересів, знайти в основному повідомленні ключові слова чи слово (краще сильне дієслово) й поставити в заголовок.
Завдання мотивуючого заголовка інше – заінтригувати читача, “не виказавши” при цьому ключової новини. Ризик очевидний: якщо читач не зацікавиться, повідомлення залишиться непоміченим.
Техніка підбору мотивуючого заголовка представляє собою кілька “шляхів”, якими може піти журналіст:
1. Шокувати – знайти ключові слова, співвідносні зі змістом повідомлення, здатні “струсонути” чи просто здивувати читача: «А ми з кумом – бандити…» (Завершився суд щодо вінницької «банди родичів», котрі зізналися у вбивствах, про які ніхто не знав); «Чи не скисла горілка?» (Тільки українська горілка, єдина у світі, має термін придатності); «Не хворійте, бо немає… бланків» (На Житомирщині у лікувальних закладах закінчились бланки лікарняних листків); «Міняю нирку на квартиру…» (Жертвуючи власним здоров’ям, люди намагаються знайти гроші на квартиру,).
2. Перекроїти відому фразу, взявши за основу назву відомої книжки, чи популярного фільму, або прислів’я, крилату фразу, афоризм тощо: «Хай завжди буде Шрек!» (На екрани ще не вийшов третій епізод улюбленого мультика, а вже починають знімати четвертий); «Коні не винні. Винний мер» (Київський Пирогів ризикує стати іподромом і розважальним комплексом водночас); «Пани б’ються, а в діабетиків чуби тріщать» («Інсуліновий» скандал у Харкові набирає обертів); «За інвестора жито його ж і побито…»; «На майдані коло… серця»; «Грім вдарив, а чиновник не перехрестився…»; «Властеліни "золотих акцій"»; «Віднесені вітром. Куди впали зірки українського кіно?..»; «Бермудський трикутник свободи»; «Батіг без пряника»; «Чи є життя після пенсії?»; «Збройове яблуко розбрату». 3. Скористатися грою слів: «Гіркі уроки “солодкої” хвороби» (Кожних 10 секунд у світі від ускладнень цукрового діабету помирає людина. Цього року число хворих на “солодку недугу” в Україні перетнуло мільйонну позначку); «Думи і “Думка”» (Інтерв’ю з художнім керівником і головним диригентом капели «Думка»); «Вересень у жовтні. На зйомках» (Микола Вересень знімається в новому фільмі, виконуючи одразу три ролі); «Зібрали більше, ціна – менша» (Саме з такою арифметикою зіткнулися господарники); «Рок-урок» (“Танок на майдані Конго” записав серію уроків англійської мови «Рок-англійська»); «Влада сили і сила влади»; «Тарифи для будь-якого уряду – рифи»; «Системна безсистемність». 4. Відримуватизаголовочну фразу, зробити з неї віршик: «І Купідон, буває, “в яблучко” не влучає» (В Україні росте кількість розірваних шлюбів); «Втрачаємо навіть те, чого не маємо» (У рейтингу конкурентоспроможності Україна опустилася з 68-го на 78-ме місце); «Марихуана – найкраща робота для Івана»; «Проїдання і недоїдання як основа місцевого самоврядування»; «Що винен – віддати повинен»; «Україна росте з насінини». 5. Сполучити слова у несподіваний спосіб: «Валюта пішла в прийми»; «Захворіли виборами»; «Не наїлися депутатством»; «Ми забули про пташиний грип, але він не забув про нас…». Можна виділити такі основні функції заголовка: Ø заголовок дозволяє читачу зробити вибір, що саме він читатиме; Ø заголовок спонукає прочитати текст; Ø заголовок дозволяє структурувати полосу; Ø заголовок працює на імідж видання. Читайте також:
|
||||||||
|