Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Запрошуємо на роботу. Повідомляємо всіх працівників тощо.

Офісу потрібні менеджери та юрисконсульти.

ЛОГІЧНА ПОСЛІДОВНІСТЬ ДОКУМЕНТІВ

ЗАЙМЕННИК

 

Переважна більшість документів пишеться від імені установи, підприємства, організації (тобто від 1-ої особи мн.),проте займенник ми в цій ситуації, як правило, пропускається ( Просимо..., Надсилаємо..., Повідомляємо...). Паралельно існує форма 3-ої особи однини (Дирекція просить...Завод повідомляє...). Займенник Вам теж пропускається, що й створює загальне враження об¢єктивності викладу. Але інколи для зменшення категоричності займенники ВАС, ВАМИ, ВАМ, використовуються.

Вживання займенника Я теж обминається: розпорядження й накази починаються дієсловом у 1-ій особі однини ( ПРОПОНУЮ..., НАКАЗУЮ...).

Цю форму використовують тільки в заяві, автобіографії, дорученні.

 

 

Здебільшого документ пишеться від третьої особи. Наприклад: Університет інформує про новий набір студентів; фірма надає оренду приміщень.

Є окремий різновид документів, коли назва дійової особи вживається в називному відмінку. Наприклад:

Окрему групу документів становлять ті, що мають дієслівну структуру типу:

Логічна послідовність як необхідна ознака кожного ділового документа реалізується за допомогою причинно – наслідкових зв’язків у межах одного речення чи в повному тексті, Крім причинно – наслідкових зв’язків, логічна послідовність може виражатися за допомогою протиставлення. Наприклад:

Підготовчі курси технологічного інституту повідомляють про набір слухачів, проте слід зауважити, що приймаються особи, які закінчили середню школу чи інший середній заклад.

Важливим у документі може бути й суворе дотримання певної послідовності викладу матеріалу, підкреслення наступності чи черговості подій або явищ, Це досягається за допомогою слів: спочатку, водночас, потім тощо. Наприклад:

Голова правління закритого акціонерного товариства “КАН” звітував про роботу компанії за минулий рік, потім наголосив на важливих завданнях поточного року.

Одним із способів вираження логічної послідовності є виділення мети за допомогою слів: тому що, для цього, з цією метою та ін. Наприклад: Необхідно навчити студентів мистецтву слова – найдавнішому засобу виховання, тому що мова не тільки засіб спілкування, а море інформації про світ, про свій народ, його культуру, традиції, звичаї.

Загальна логічна послідовність документів досягається за допомогою слів на позначення результативності ( таким чином, у результаті, отже, тощо)

Наприклад:

Отже, ліцензійна торгівля охоплює переважно електротехнічну й електронну промисловість, загальне машино- і приладобудування, автомобільну, авіаракетну, промисловість, хімію і нафтохімію, біотехнологію, ресурсозберігаючі технології.

 


Читайте також:

  1. N Придумати продовження до твору тощо.
  2. Адаптація працівників.
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  5. Американський долар 1973 р. — 0,736736 г золота тощо.
  6. Аналіз ефективності діяльності працівників банку
  7. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  8. Безпека— це збалансований, за експертною оцінкою, стан людини, соціуму, держави, природних, антропогенних систем тощо.
  9. Вдосконалення соціальної структури і професійно-кваліфікаційного складу працівників
  10. Взаємодія слідчих та оперативних працівників податкової міліції ДПС України у протидії легалізації (відмивання) злочинних доходів
  11. Види та характеристики колективів (груп) працівників
  12. Визначення працівників, які підлягають звільненню




Переглядів: 803

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ГРАМАТИЧНА ФОРМА ДІЛОВИХ ДОКУМЕНТІВ | ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ДІЛОВОЇ КОРЕСПОНДЕНЦІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.