Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Деякі правові особливості застосування Стандартних умов, що регулюють FIATA FBL

Стандартні умови, що регулюють правовідношення, які є результатом укладання контракту, свідченням якого є відповідний FBL, мають деякі особливості у порівнянні з звичайним Bill of Lading. По-перше це стосується повідомлення про втрату чи про ушкодження вантажу, яке визначає загальний характер такої втрати чи ушкодження. Якщо таке повідомлення не буде дано в письмовому виді Вантажоодержувачем Експедитору, коли вантаж буде доставлений вантажоодержувачу відповідно до пункту 12 Стандартних умов, то така передача є очевидним свідченням доставки Експедитором вантажу, як описано у відповідному FBL.

Коли втрата чи ушкодження не очевидні, то вони не будуть вважатися очевидними, якщо письмове повідомлення про втрату чи ушкодження не буде дано протягом 6 наступних днів після дня, коли вантаж був доставлений вантажоодержувачу відповідно до пункту 12 Стандартних умов.

Експедитор, якщо очевидним образом не погоджене інше, звільняється від усякої відповідальності на підставі Стандартних умов, коли позов не пред'явлений протягом 9 місяців після доставки вантажу, чи дати, коли вантаж повинний був бути доставлений, чи дати, коли, відповідно до пункту 6.4., недоставка вантажу давала би вантажоодержувачу право вважати вантаж утраченим.

Якщо буде прийняте рішення про те, що який-небудь пункт контракту, чи частина якого-небудь пункту, свідченням котрого є відповідний FBL, вважаються недійсними, то на дійсність даного FBL і інших пунктів чи їхньої частини це не поширюється.

Будь-які позові дії проти Експедитора можуть починатися лише в місці, де Експедитор має своє місцезнаходження, як це зазначено Стандартними умовами, і рішення компетентних органів проти нього повинні прийматися відповідно до законодавства тієї країни, у якій це місцезнаходження розташоване. У той же час, коли у контракті, свідченням котрого є дійсний FBL досягнута прерогатива угода про судовий чи арбітражний розгляд по відповідному праву у суді, чи арбітражі відповідної країни і така угода не погіршує становище Експедитора, ці положення контракту повинні бути виконані, якщо вони не суперечать міжнародним конвенціям та обов’язковим національним законам.

Логотип ІСС означає, що ІСС прийняла цей документ як відповідний Правилам UNCTAD/ICC для мультимодальних транспортних документів. Логотип ІСС does not imply ІСС endorcement on blank FBL і це ніяким образом не означає участі ІСС ні в яких можливих юридичних діях унаслідок застосування цього документа.

У практиці міжнародних перевезень вантажів на підставі використання FIATA FBL прийняте страхування відповідальності експедиторів від транспортних ризиків.

Однак транспортні ризики не є єдиними. Крім них існує необхідність виконання величезного числа процедур, наприклад таких як:

підписання контрактів транспортування, складування, страхування, обробка вантажу, митне очищення, контроль за вантажем/ можливе формулювання застережень і позовів проти перевізників, видача документів/ контроль за правильністю здійснення виплат і ін.

Усі ці операції, як правило, здійснюються експедитором, і ризики, що виникають при їхньому виконанні, не покриваються транспортним страхуванням. Неправильні інструкції, невірно зазначений адреса, недотримання необхідної формальності, інші помилки і недогляди (які є непередбаченими) найчастіше приводять до дуже серйозних наслідків.

З іншого боку, експедитор, як і перевізник, має право на розумне обмеження своєї відповідальності. Він визначає межі своєї відповідальності у своїх загальних торгових умовах. Але як і перевізник, експедитор може застрахувати ризики, що виникають у процесі своєї діяльності, шляхом страхування відповідальності.

Вартість такого виду страхування відноситься до загальних витрат експедитора і включається у вартість його послуг, оплачуваних клієнтом.

Система SVS/AREX пропонує клієнтам можливість страхування від експедиторських ризиків, оплачуючи дуже невеликий внесок за кожне постачання.

Страховики надають клієнту страховий захист від помилок і недоглядів експедитора на основі його юридичної відповідальності, не прибігаючи до меж відповідальності, обумовлених стандартними торговими умовами.

Даний вид страхування є необхідним доповненням до транспортного страхування вантажів. Тому, клієнт має можливість вибору між обмеженою відповідальністю експедитора (у межах його стандартних умов торгівлі) і повною відповідальністю за умови невеликого внеску.

Приймаючи даний вид страхування, клієнт сам виступає як страхувальник, і він має право пред'явлення регресу безпосередньо страховикам. Навіть у випадку неплатоспроможності експедитора він не понесе збитки.

Крім того, страховик, задовольнивши вимоги клієнта, відмовляється від регресу експедитору, за винятком "франшизи", зазначеної в полісі.

Експедитор може в такий спосіб розрахувати вартість своїх послуг і гарантувати їхню якість, не приймаючи до уваги найбільш небезпечні непередбачені ризики, які можуть виникати при міжнародних вантажоперевезеннях.

Клієнт оплачує нетто-ціну за зроблену послугу й у той же час він застрахований від експедиторських ризиків.

Тому, даний вид страхування вигідний як для експедитора, так і для його клієнта. Досвід тих країн, де таке страхування вже застосовується, показав, що клієнти задоволені. Саме з цієї причини FIATA рекомендує своїм членам увести дану систему страхування експедиторських ризиків (SVS/AREX).

Діяльність експедиторів часто сполучена з великими труднощами і складностями. Відповідальність за збитки, заподіяні в результаті помилок чи недоглядів, може бути досить велика і найчастіше непередбачена. У більшості випадків такі ризики не охоплюються страхуванням перевезень (вантажів).

От деякі приклади виникнення таких збитків:

- незастосування страхування, незважаючи на відповідні інструкції;

- доставка вантажу не відповідно до інструкцій;

- помилки при здійсненні митних операцій (декларація і т.д.);

- частина партії вантажу залишена без експедиторського забезпечення;

- доставка вантажу не в те місце призначення;

- помилка при виборі засобів транспортування;

- реекспорт без дотримання необхідних процедур, зв'язаних з поверненням мита і податків;

- невиконання застережень (проти перевізників);

- доставка вантажу без стягування оплати, що повинна проводитися проти доставки (тобто оплати вартості вантажу).

Отже, очевидним стає страхування такої відповідальності. Це в інтересах як самого експедитора, так і його принципала, а додаткова безпека значною мірою позитивно позначиться на репутації даної професії.

Існують три різних системи страхування відповідальності:

1. Експедитор працює на основі своїх стандартних умов торгівлі й обмежує свою відповідальність таким способом. Він покриває усього лише цю обмежену відповідальність за допомогою страхування.

2. Незважаючи на роботу на основі своїх умов торгівлі, експедитор звертається до страхових компаній із проханням про страхування його повної відповідальності (не приймаючи в увагу обмеження, визначені його умовами торгівлі). І навіть якщо з деяких причин його умови торгівлі не будуть застосовуватися (наприклад, за рішенням суду), його повна відповідальність покривається страхуванням.

В обох описаних випадках експедитор сплачує страхові внески і включає це у вартість своїх послуг. Принципал сам не прибігає до цього страхування, однак він не повинний турбуватися щодо платоспроможності експедитора, оскільки відповідальність останнього забезпечується страхуванням. І хоча воно охоплює інші ризики, це страхування до відомого ступеня подібно страхуванню відповідальності перевізників.

3. Системи страхування відповідальності експедиторів SVS (у німецькій транскрипції) і AREX (у французькій транскрипції) страхують безпосередньо принципала від збитків, що виникають унаслідок помилок і недоглядів його експедитора.

Страхові внески сплачуються по окремих накладних. У той же час страхові компанії беруть на себе зобов'язання не звертатися до обмежень відповідальності, передбачених стандартними умовами торгівлі експедиторів.

Таким чином, принципал цілком застрахований від ризиків, що виникають у процесі експедиторської діяльності, і може звертатися прямо до страхових компаній, тому що він є застрахованою стороною. Вигода від такого страхування для експедитора полягає у відсутності звернень страхувальника до нього.

FIATA рекомендує своїм членам систему страхування, викладену в пункті 3. Якщо ж національне законодавство чи інші причини не дозволяють застосувати дану систему, то рекомендується скористатися системою страхування відповідальності, зазначеною в пункті 2.

 


 

11. ФРАХТОВЕ ПОСЕРЕДНИЦТВО

План лекції

 

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  4. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  5. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  9. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  10. Аграрне виробництво і його особливості
  11. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  12. Адміністративні правовідносини




Переглядів: 648

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація транспортування та платежі за доставку вантажу | Сутність і форми фрахтового посередництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.