Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність і форми фрахтового посередництва

Техніка роботи фрахтового брокера

Різновиди і структура посередницьких компаній

Сутність і форми фрахтового посередництва

 

Сутність фрахтового посередника полягає в перекладанні функцій фрахтової діяльності від транспортних компаній на своїх агентів.

Фрахтове посередництво виступає в двох основних формах:

1. Фрахтовий агент.

2. Фрахтовий брокер.

Фрахтовий агент - посередник, якому транспортна компанія делегує права здійснювати від свого імені взаєморозрахунки з клієнтурою по фрахтових платежах.

Фрахтовий брокер - принципал чи агент, що здійснює функції завантаження транспортних засобів по незалежним від транспортної компанії цінам.

Фрахтовий агент працює по тарифах транспортної компанії і не має права їх завищувати. Взаєморозрахунки між транспортною компанією і фрахтовим агентом здійснюються або шляхом перерахування фіксованої суми коштів на утримання агента, або шляхом відрахування відсотка від суми брутто-фрахту.

Фрахтовий брокер працює на комісії і, у ряді випадків, на різниці ціни перевезення, що не є фіксованою.

Усім видам брокерської діяльності притаманна одна спільна риса: брокер ні в якому випадку не може бути стороною договору. Він виступає тільки як посередник між сторонами і не брокер, а саме сторони приймають на себе відповідні обов’язки. Таким чином, здійснення брокерських функцій потребує при ухвалі кожної угоди отримання спеціальних повноважень від свого принципала. Після закінчення укладання угоди брокер втрачає право представляти свого принципала і починати від його імені переговори по укладанню нової угоди. На це потрібні нові повноваження. Щоб уникнути цього, у ряді випадків між принципалом та його посередником може бути ухвалено довгостроковий договір доручення, але завжди представництво принципала в новій угоді, чи якій-небудь справі, потребує як найменше - підтвердження повноважень посередника.

У принципі брокер може займатися усіма видами брокерської діяльності, але невеличкі фірми як правило спеціалізуються в обмеженому секторі послуг. Брокер може спеціалізуватись на певному регіоні, басейні, напрямках перевезень - секціях фрахтового ринку, але це не є досить суворим обмеженням. Останнє пов’язане з необхідністю здійснювати безперервний послідовний процес використання судна, а це потребує підтримання широкого кола контактів, використання великих обсягів інформації, тощо. В останні роки, з розширенням і розвитком сучасних засобів зв’язку, можливості брокера в розширенні секцій фрахтового ринку, що використовуються, значно збільшуються. Одночасно ж звужується коло трампового судноплавства за рахунок охоплення все більшої долі перевезень морськими судноплавними лініями. Це призводить до поглиблення конкуренції серед фрахтових брокерів, зрощенню їх з експедиторськими, агентськими компаніями.

Крім спеціалізації по секціях фрахтового ринку, брокери також спеціалізуються по типам фрахтуємих суден та родам вантажів, що перевозяться. В основному це пов’язане зі специфікою використання відповідних суден та перевезення вантажів. У такий спосіб перш за все слід виділити танкерних брокерів, бо перевезення вантажів наливом потребує специфічних знань з широкого кола питань морських наливних перевезень. Достатньо специфічним ринком є також ринок газовозів. Ряд брокерів спеціалізується на фрахтуванні рефрижераторних суден, тощо. Встановлення тієї чи іншої межі спеціалізації фрахтового брокера пов’язане з його конкурентноздатністю на відповідній секції фрахтового ринку і тому враховується кожним суб’єктом брокерської діяльності відповідним чином.

Конкурентноздатність фрахтового брокера оцінюється якістю послуг що брокер виконує для свого принципала. Оскільки немає загальної оцінки якості брокерської послуги то немає і остаточної оцінки рівня конкурентноздатності фрахтового брокера. Кожен клієнт - принципал вимагає від своїх посередників різний рівень послуг, може надавати різні повноваження, звертати першочергову увагу на неоднакові аспекти діяльності брокера, тощо. Тому якість брокерської послуги можна оцінити згідно адаптаційних можливостей фрахтового брокера, тобто його здатності пристосовуватись до потреб клієнтури і у такий засіб підвищувати свої конкурентноздатність. Для оцінки якості послуг застосовуються спеціальні методики, засновані на встановленні першочергових факторів, на які звертає увагу клієнтура у процесі здійснення брокерської діяльності та організації спеціальних процедур обробки даних про такі фактори. Це або встановлення бальної системи, або розрахунок індексу, тощо. В результаті такого дослідження виявляється рівень конкурентноздатності брокера по відношенню до своїх конкурентів на відповідному ринку. Крім оцінки якості послуг рівень конкурентноздатності визначається також ємкістю відповідного сектору фрахтового ринку, кількістю та розміром брокерських компаній, що діють на ньому. За такий засіб конкурентоспроможність фрахтового брокера може бути оцінена з наступного:

 

або (11.1)

, (11.2)

де: і - конкурентноздатність і - го брокера, яка оцінюється відповідно відносно середньо-ринкових умов та по відношенню до найбільших конкурентів;

- ємкість відповідного сектору ринку яка належіть і - му брокер;

N - кількість суб’єктів брокерської діяльності на відповідному секторі фрахтового ринку

- повна ємкість відповідного сектору ринку;

- ємкість відповідного сектору ринку яка належіть найкрупнішому з конкурентів і - го брокера.

Оцінює конкурентоспроможність фрахтового брокера відповідно до формул (11.1) та (11.2) величина ємкості відповідного сектору ринку може бути замінена на розмір долі ринку у долях одиниці, або відсотках, які утримує відповідний фрахтовий брокер, тоді повна ємкість відповідного сектору ринку повинна дорівнювати або одиниці, або 100 %.

 

 


Читайте також:

  1. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  2. Автоматизовані форми та системи обліку.
  3. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  4. Акредитив та його форми
  5. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  6. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  10. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  11. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  12. Безособові дієслівні форми на –но, -то




Переглядів: 1024

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Деякі правові особливості застосування Стандартних умов, що регулюють FIATA FBL | Різновиди і структура посередницьких компаній

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.