Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кодування БЭУ

Регулювання систем

У більшості сучасних двигунів неможливо виконати яке-небудь підстроювання системи холостого ходу або випередження запалення. В той же час в деяких системах ранніх конструкцій такі регулювання передбачені. Прикладами можуть служити автомобілі Ford з системою управління ЕЕС IV, Rover 800SPI і більше ранні моделі Rover - з системою МЕМS. У цих автомобілях можливе регулювання системи холостого ходу і запалення з використанням СК.

У деяких системах передбачена можливість кодування БЭУ для виконання різних операцій. Зазвичай ця функція доступна тільки ділерові, уповноваженому виробником. Кодування дозволяє привести БЭУ у відповідність з параметрами конкретного цього автомобіля.

3.4 Отримання поточної інформації

Поточна інформація - це сигнали, якими обмінюється БЭУ з датчиками і виконуючими пристроями в даний момент. Такі дані можуть бути відображені на дисплеї СК. Ця функція особливо корисна для швидкої перевірки підозрілого датчика або виконавського елементу. Перевірка може бути виконана на різних оборотах двигуна і при різних значеннях температури. Наприклад, перевірку сигналу датчика температури двигуна можна почати при холодному двигуні, а потім спостерігати його зміни в процесі прогрівання. Будь-які погрішності в роботі датчика стануть абсолютно очевидними.

Звичайно, сигнали датчиків можна спостерігати і за допомогою осцилоскопа або цифрового мультиметра (тестера), підключаючи прилад до відповідного ланцюга. Проте використання для цих цілей СК значно простіше і зручніше. Деякі СК можна підключити до звичайного персонального комп'ютера і занести в його пам'ять усі процеси, що цікавлять вас. Потім за допомогою відповідного програмного забезпечення можна знову проглянути усю записану інформацію.

 

Рисунок 1.10(Звичайній зчитувач кодів)

3.5 Функція "шляховий рекордер"

Деякі СД здатні фіксувати і зберігати значення параметрів в процесі роботи двигуна. Параметри записуються в цифровій формі у вигляді серії "миттєвих знімків" або кадрів. Якщо несправність з'являється випадковим чином і знову зникає, її причину буває дуже важко обна-ружить. В цьому випадку "миттєвий знімок" параметрів роботи двигуна у момент появи несправності може сильно полегшити її виявлення.

Для виконання такого запису потрібно підключити СК до діагностичного роз'єму і вивести автомобіль на дорожні випробування. На самому початку випробувань СД слід перевести в режим "путнього рекордера". СД почне записувати "миттєві знімки" через певні короткі інтервали часу. Оскільки пам'ять СД обмежена, число таких знімків не може бути нескінченним. При виникненні несправності слід натиснути кнопку на СК, тоді в пам'яті збережуться декілька кадрів до і після появи неис-правности. Потім, повернувшись в гараж, можна не кваплячись проглянути ці кадри із записами і знайти вирішення проблеми. Слід зауважити, що функцію "путнього рекордера" мають не усі СД і СК.

 

4 Стратегія обмеженої керованості

 

Більшість сучасних СД здатні переводити БЭУ в режим обмеженої керованості (відомий як режим "limp home" - "шкутильгай додому"). Стратегія полягає в тому, що при виникненні несправності в ланцюзі якогось датчика БЭУ замінить сигнал цього датчика на постійне значення, що зберігається в пам'яті. Це дозволяє автомобілю продовжити рух у бік гаража або ремонтної майстерні. Після усунення несправності БЭУ повернеться в звичайний стан.

При переході в режим обмеженої управпяемости двигун продовжує працювати, хоча і з меншою ефективністю. Деякі СУД настільки "кмітливі", що водій навіть може не помітити, що продовжує їхати з несправністю. Сигнальна лампочка, що тільки горить, говорить про те, що з двигуном не все гаразд.

Оскільки зазвичай підставлювані значення параметрів відповідають прогрітому або напівпрогрітому двигуну, робота холодного двигуна буде не цілком задовільна. При несправності особливо важливого датчика, такого як датчик витрати повітря або датчик тиску в колекторі, БЭУ може обмежити динамічні характеристики двигуна. Наприклад, якщо система ЕЕС IV автомобіля Ford виявляє серйозну несправність в БЭУ, вона встановлює кут випередження запалення на постійному рівні 10.

У деяких системах при несправності датчика температури повітря або рідини БЭУ, що охолоджує, замінює свідчення одного датчика свідченнями іншого. Крім того, встановлено два значення температури "за умовчанням": для холодного двигуна при його пуску і прогріванні і для прогрітого двигуна. Друге значення включається після того, як двигун пропрацював 10 хвилин.

 

4.1Адаптивна функція

У багатьох сучасних СУД передбачена пристосовність (адаптація) БЭУ до зміни параметрів двигуна. Для своєї адаптації система постійно стежить за різними характеристиками двигуна і з часом обчислює їх середні значення.

При нормальній роботі БЭУ звертається до різних тривимірних карт для визначення оптимального випередження запалення, уприскування палива, неодружених оборотів і так далі. Залежно від показників датчиків витрати повітря, температури, швидкості і так далі БЭУ постійно коригує сигнали, що управляють, на виконавчі органи. Використовуючи накопичену інформацію про середні значення, БЭУ може швидше пристосуватися практично до будь-яких змін умов руху.

У міру зносу деталей двигуна середні значення параметрів міняються і адаптивна система пристосовується до нових умов. Якщо адаптований параметр виходить за допустимі межі, з'являється сигнал несправності. Адаптивне управління використовується в наступних процесах і системах :

холостий хід;

управління складом суміші;

управління із зворотним зв'язком по детонації;

управління продуванням вугільного фільтру;

рециркуляція газів.

При використанні адаптованої карти в управлінні роботою каталітичного перетворювача з датчиком кисню БЭУ значно швидше і точніше реагує на зміну складу вихлопних газів. Під час роботи із зворотним зв'язком базове значення тривалості уприскування палива, визначається по карті при заданих оборотах і навантаженні двигуна. Якщо при базовому значенні тривалості уприскування суміш виявляється занадто багатою або занадто бідною, це призводить до виходу значення лямбда за допустимі межі (0.98..1.02). Датчик кисню помітить цю невідповідність і дасть сигнал на БЭУ. який виправить положення, ввівши деяку поправку на тривалість уприскування. Адаптивна система запам'ятає цю поправку і додасть її до базової карти. Починаючи з цього моменту на більшості робочих режимів склад суміші лежатиме дуже близько до = 1.

Система управління холостим ходом також запам'ятовує зовнішні навантаження на двигун і швидко встановлює найкращу швидкість.

При продуванні вугільного фільтру (адсорбера пари палива) в камеру згорання поступає зайве паливо, що компенсується відповідним зменшенням уприскування.

Поправка на уприскування також запам'ятовується адаптивною системою по раніше отриманих сигналах датчика кисню.

Адаптивні значення формуються в БЭУ за певний період часу і усереднюються по великому числу змін. Це означає, що якщо сталася якась раптова зміна, то адаптивній системі буде потрібно деякий час, щоб до нього пристосуватися. Такі зміни можуть статися у разі раптової несправності, а також у разі заміни якого-небудь елементу.

При заміні одного і більше за елементи БЭУ знадобиться деякий час для запам'ятовування нових значень, що може викликати тимчасову нестабільність роботи двигуна і порушення його керованості, поки БЭУ не закінчить процес адаптації. Наприклад, підтікає форсунка і БЭУ адаптується до цього факту зменшенням часу уприскування. Якщо тепер таку форсунку замінити, перший час БЭУ продовжуватиме управління форсункою із зменшеним часом уприскування, тобто обідняти суміш. Природна, що при цьому можуть виникнути перебої в роботі двигуна, поки БЭУ не пристосується до нової форсунки. Деякі системи дозволяють, використовуючи СК, повернути адаптивну пам'ять БЭУ в початковий стан "за умовчанням". Багато систем втрачають свої адаптивні налаштування при відключенні аккуму-лятора. Після повторного включення акумулятора і пуску двигуна системі буде потрібно деякий час для нового перенавчання. Зазвичай цей процес відбувається досить швидко, але перший час холостий хід може бути недостатньо стійким.

Не усі системи втрачають свої адаптивні установки при відключенні акумулятора. Прикладом такої системи може служити СУД Rover MEMS, в якій є незалежна пам'ять, що дозволяє зберігати установки при відключенні зовнішнього живлення.

 

4.2 Витівки адаптивних систем

Якщо в процесі роботи системи в її пам'ять потрапить який-небудь помилковий сигнал, то він може спотворити адаптовані установки і двигун впродовж деякого часу випробовуватиме проблеми з управлінням. Якщо при цьому помилковий сигнал не настільки небезпечний, щоб згенерувати код несправності, ви навіть і не знатимете, що сталося з двигуном.

В деяких випадках БЭУ може давати збої, і тоді адаптовані установки можуть сильно спотворитися. Знову можуть з'явиться проблеми з управлінням двигуном, а система діагностики не виявить ніякої несправності. У таких випадках можна спробувати, відключивши акумулятор, скинути пам'ять системи а початковий стан. Ще краще те ж саме зробити за допомогою СК, оскільки при відключенні акумулятора можуть загубитися і потрібні дані, що зберігаються в пам'яті.

 


Читайте також:

  1. Автоматичне кодування.
  2. Алфавітне кодування
  3. Аудит розрахунків за відшкодуванням завданих збитків
  4. Бюджетне відшкодування ПДВ
  5. Види зобов’язань з відшкодування шкоди, що виникають незалежно від вини заподіювача шкоди
  6. Вимоги до методів цифрового кодування
  7. Відшкодування збитків - це відновлення майнового стану учас­ника господарських правовідносин за рахунок іншого суб'єкта — правопорушника.
  8. Відшкодування збитків постраждалим.
  9. Відшкодування збитків як вид господарсько-правової відповідальності: поняття, сфера застосування, порядок реєстрації.
  10. Відшкодування збитку, завданого з вини працівника
  11. Відшкодування моральної шкоди
  12. Відшкодування шкоди




Переглядів: 580

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття, призначення, види валюти. Суть і види валютних відносин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.