МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Особливості введення та виведення данихЄ такі способи надання значень змінним: 1) за допомогою команди присвоєння; 2) за допомогою команди INPUT – уведення даних з клавіатури в режимі діалогу з комп’ютером; 3) за допомогою команди READ – зчитування та надання значень з блоку даних. 1. Використання команди присвоєння.Команду присвоєння використовують для надання значень змінним. Приклад 1. Нехай змінній А потрібно надати значення 5, змінній В – 10, змінній С – -2.5, змінній D$ – значення "Україна". Відповідні команди матимуть вигляд: 10 А = 5 : В = 10 : С = -2.5 : D$ = "Україна" 2. Команда INPUT. Команда уведення даних з клавіатури INPUT дає змогу не вносити змін у програму під час повторного її виконання. Вона має вигляд:
У списку через кому чи крапку з комою пишемо імена змінних, значення яких задаватимемо з клавіатури, наприклад, 10 INPUT A, B, C, D$ Дія команди. Виконання програми тимчасово припиняється. На екрані монітора з’являється запит комп’ютера у вигляді знака запитання: ? і система чекає введення даних. Користуючись клавіатурою, набираємо список значень, розділяючи їх комами, i натискаємо на клавішу вводу. Приклад 2. Розглянемо дію попередньої команди INPUT. Відповімо на запит комп’ютера таким чином: ? 5, 10, -2.5, "Україна" (Натискаємо на клавішу вводу) Змінна A отримає значення 5, B – значення 10, С – значення -2.5, а D$ – значення "Україна". Лапки в текстових сталих можна не писати. Отже, за допомогою команди INPUT значення змінних вводять у відповідь на запит комп’ютера, тобто у режимі діалогу користувача з системою. 3. Команда READ. Команда READ призначена для надання значень змінним з блоку даних (блок розглянемо нижче). Вона має вигляд
10 READ A,B,C,D$ Значення змінним надаються автоматично з блоку даних. Блок даних– це список даних значення яких присвоюються відповідним змінним зі списку команди READ. Блок даних потрібно задати. Для цього використовують команду оголошення блоку даних, яка має вигляд
Команда DATA не виконує активної дії. Вона є описовою. У список заносимо числові та текстові сталі, наприклад: 20 DATA 5, 10, –2.5, "Україна" Взаємодія команд READ-DATA. Змінним зі списку команди READ надаються відповідні значення сталих зі списку DATA. Блок даних, якщо потрібно, можна використати повторно. Для цього його треба відновити, тобто підготувати до повторного використання командою відновлення блоку даних, яка має вигляд
Дія команди. Дані з уже використаного блоку даних стають знову доступними для надання значень іншим змінним. Приклад 3. Розглянемо такі команди: 10 READ A, B, C, D$ 20 DATA 5, 10, -2.5, "Україна" 30 RESTORE 40 READ A1, B1 50 READ C1, F$ Яких значень набудуть нові змінні: A1, B1, C1, F$? Переконайтеся, що А1 = 5, B1 = 10, C1 = -2.5, F$ = "Україна". Використання команд READ – DATA забезпечує універсальність програми. У випадку повторного виконання програми з іншими значеннями вхідних даних зміни вносяться тільки в списки даних, які можна згрупувати для зручності на початку програми. Команда PRINT. Для виведення результатів виконання програми на екран монітора використовують команду
Елементами списку виведення можуть бути сталі, змінні або вирази. Їх відокремлюють комами або крапками з комами. Команда виведення даних на пристрій друку має вигляд
Команда CLS.Команда CLS очищує з екрана монітора отримані раніше результати. Вона має такий вигляд:
Команда LOCATE. Якщо якесь повідомлення потрібно вивести у зазначеному місці екрана, то перед командою PRINT використовують команду
Ця команда розміщує курсор у рядку екрана з номером А та стовпці з номером В. Усіх рядків є 25, стовпців – 80. Пауза. Для організації паузи при роботі програми використовують команду
яка затримує виконання програми на n секунду. 3. Форматне виведення числових даних. Результати виконання програми рекомендують виводити на екрані у зручному для читання та подальшого опрацювання вигляді, тобто у потрібному форматі. З цією метою використовують команду виведення з форматом, яка має вигляд
Формат – це текстове дане, зображення якого містить символи керування форматом виведення. Символи бувають звичайні або спеціальні. Для виведення числових даних використовують спеціальні символи: #, ^ , $, кома, крапка. Символ # резервує одну позицію для цифри. Якщо число велике, то використовують групу символів (наприклад, ###). Вони задають довжину поля виведення, тобто позиції, в які буде виводитися число. Група може містити крапку, яка позначатиме місце розташування десяткової крапки. Поле виведення складається з поля виведення цілої частини та поля виведення дробової частини числа. Приклад 1. Розглянемо виконання програми 5 ' Програма Вивід даних 10 A1 = 5.6426 20 B1 = 2064.2 30 A2 = 50.2 40 B2 = -20.4131 50 PRINT USING "A1=##.##B1=####.##"; A1; B1 60 PRINT USING "A2=##.##B2=####.##"; A2, B2 Контрольні запитання 1. Що розуміють під мовою програмування? 2. Як класифікуються мови програмування? 3. Дати визначення поняттям: трансляція, інтерпритація, компіляція. 4. Як поділяються команди мови QBasic за призначенням? 5. Охарактеризувати структуру програми у QBasic. 6. Як класифікуються типи даних? 7. Назвати основні команди для введення-виведення даних у середовищі QBasic. Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|