Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Реєстрація нормативного акта.

Згідно з частиною третьою ст. 117Конституції України норма­тивно-правові акти Кабінету Міністрів України, міністерств та ін­ших центральних органів виконавчої влади підлягають реєстрації в порядку, установленому законом. Міністерство юстиції України та його територіальні управління здійснюють державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами), Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, ін­ших органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, затвердженого постано­вою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 № 731 (із змінами), наказу Міністерства юстиції України від 12.04.05 № 34/5 «Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-право­вих актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів», зареєстро­ваного в Міністерстві юстиції України 12.04.05 за № 381/10661.

 

Державній реєстрації в Міністерстві юстиції України підляга­ють такожнормативно-правові акти Національного банку Украї­ни (ст. 56 Закону України «Про Національний банк України»); документи нормативного характеруФонду загальнообов'язково­го державного соціального страхування України на випадок без­робіття, якістосуються прав і обов'язків страхувальників та за­страхованих осіб (ст. 11 Закону України «Про загальнообов'яз­кове державне соціальне страхування на випадок безробіття»); постанови правління та інші документи нормативного характеру Пенсійного фонду, що стосуються прав і обов'язків громадян (ст. 61 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пен­сійне страхування»); положення про порядок ліцензування теле-радіомовлення, яке розробляється Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення (стаття 22 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомов­лення»); нормативно-правові акти Державної комісії України із запасів корисних копалин, що регламентують застосування Кла­сифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр до родовищ окремих видів або груп споріднених видів ко­рисних копалин, іншінормативно-правові акти Державної комісії України із запасів корисних копалин, якими встановлюються зміст, оформлення та порядок подання на державну експертизу матеріалів, що містять геолого-економічну оцінку запасів родовищ корисних копалин (підпункт 16 пункту 4 Положення про Держав­ну комісію України із запасів корисних копалин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.2000 № 1689 (із змінами)).

 

Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь-якого виду незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами «Для службового користування», «Особливої важ­ливості», «Цілком таємно», «Таємно» та іншими, а також при­йняті в порядку експерименту, якщо в них є одна або більше норм (правил поведінки), що:

зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гаран­товані Конституцією та законами України, установлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують існуючий організацій­но-правовий механізм їх реалізації;

мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для ін­ших органів виконавчої влади, органів господарського управління і контролю, а також підприємств, установ і організацій, що не на­лежать до сфери управління органу, який видав нормативно-пра­вовий акт.

При цьому на державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, які мають як одну із зазначених ознак, так і декілька.

 

Таким чином, державна реєстрація містить такі етапи процесу­альної діяльності:

а) проведення правової експертизи нормативно-правових актів;

б) прийняття рішення щодо їх державної реєстрації або відмови;

в) занесення зареєстрованих нормативно-правових актів до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.

 

Оскільки правове регулювання суспільних відносин не може здійснюватися лише за допомогою законів України, указів Прези­дента України та постанов Кабінету Міністрів України, суб'єкти нормотворення наділені функцією видання нормативно-правових актів, які затверджуються відповідними розпорядчими документа­ми.

Нормативно-правові акти повинні видаватися на основі зако­нів, для виконання законів, у відповідності до законів. І саме зако­ни визначають компетенцію державних органів, їхні повноваження щодо видання нормативно-правових актів з питань, що належать до їхньої компетенції. Звідси випливає, що всі нормативно-правові акти, які видаються державними органами, мають відповідати Конституції і законам України.

 

Тому видання державним органом нормативно-правового акта, який не відповідає закону, як і видання нормативно-правового акта з перевищенням компетенції такого державного органу, є пору­шенням законності. Оскільки ж нормативно-правовий акт видано відповідно до закону, його виконання або дотримання є обов'яз­ковим, а його порушення є протизаконним.

Слід зазначити, що при поданні нормативно-правових актів на державну реєстрацію до органів юстиції трапляються випадки порушення вимог примірної інструкції з діловодства у міністер­ствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97 № 1153 (із змінами), правил нормотворчої техніки та правопису.

Пунктом 13 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, орга­нів господарського управління та контролю, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий ха­рактер, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.92 № 731 (із змінами) (далі - Положення про державну ре­єстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади) передбачено підстави відмовив державній ре­єстрації поданого до Міністерства юстиції України нормативно-правового акта, якщо він:

а) не відповідає Конституції України;

б) виданий з порушенням чинного законодавства, зокрема:

порушує чи обмежує встановлені законом права, свободи й законні інтереси громадян, підприємств, установ та організацій або покладає на них не передбачені законодавством обов'язки;

виходить за межі компетенції органу, що його видав;

не відповідає вимогам законодавства про мови;

суперечить установленому порядку ведення діловодства;

виданий за наявності будь-якої з обставин, визначених у частині першій ст. 25 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (на підставі повідомлення Держпідприємництва або його територіального органу);

в) не узгоджений із заінтересованими органами;

г) викладений з порушенням правил правопису;

ґ) не узгоджується з дорученням, даним органу, що видав акт.

 

Відповідно до абзацу четвертого пункту 13 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади нормативно-правовий акт, у дер­жавній реєстрації якого відмовлено, підлягає скасуванню органом, що його видав, у 5-денний термін з дня отримання рішення про відмову в державній реєстрації акта.


Читайте також:

  1. Вимоги до ЕККА та реєстрація в ДПА
  2. Державна реєстрація банків з іноземним капіталом і представництв іноземних банків в Україні
  3. Державна реєстрація банку
  4. Державна реєстрація заповіту
  5. Державна реєстрація підприємницької діяльності
  6. Державна реєстрація підприємницької діяльності
  7. Державна реєстрація підприємств. Органи державної реєстрації.
  8. Державна реєстрація підприємства.
  9. Державна реєстрація правочину
  10. Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця
  11. Державна реєстрація припинення суб’єкта господарювання
  12. Державна реєстрація суб'єкта господарювання




Переглядів: 1600

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прийняття нормативного акта. | Оскарження або опротестування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.