Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Державна реєстрація підприємницької діяльності

Інші види підприємств.

Підприємства змішаної форми власності.

Спільні підприємства – це форма господарювання, що передбачає об’єднання майна різних форм власності. Розрізняють такі спільні підприємства:

національні (об’єднують капітал виключно українських фізичних і юридичних осіб)

спільні підприємства з іноземними інвестиціями (об‘єднують капітал українських та іноземних фізичних і юридичних осіб; за законодавством України частка іноземного інвестора у статутному фонді спільного підприємства повинна бути не нижче 10%).

Селянське (фермерське) господарство – є формою підприємництва громадян з метою виробництва, переробки та реалізації товарної сільськогосподарської продукції.

Орендне підприємство – створюється орендарем на основі оренди цілісного майнового комплексу існуючого державного або комунального підприємства з метою здійснення підприємницької діяльності.

Підприємство з іноземними інвестиціями – це підприємство, іноземна інвестиція до статутного фонду якого становить не менше 10%.

Підприємство, створене за законодавством України, іноземна інвестиція до статутного фонду якого становить 100% визнається іноземним підприємством.

Суб’єкти підприємницької діяльності та громадяни, які мають намір здійснювати підприємницьку діяльність без створення юридичної особи підлягають державній реєстрації. В Україні існують певні обмеження в занятті підприємницькою діяльністю. Заборона заняття підприємницькою діяльністю встановлена для наступних категорій громадян:

* військовослужбовці;

* посадові особи органів прокуратур, суду, державної безпеки, внутрішніх справ, спеціалізованих господарських судів, органів державної влади та управління;

* особи, яким суд заборонив займатися певною діяльністю, не можуть бути зареєстрованими як підприємці з правом здійснення відповідного виду діяльності до закінчення терміну, встановленого вироком суду;

* особи, які мають непогашену судимість за крадіжки, хабарництво та інші корисливі злочини не можуть бути зареєстрованими як підприємці, не можуть виступати співзасновниками підприємницької організації, а також займати в підприємницьких товариствах та їхніх спілках керівні посади та посади, пов’язані з матеріальною відповідальністю.

Законодавство певним чином обмежує права підприємств на заняття окремими видами підприємницької діяльності, зокрема:

Вид підприємства Вид діяльності, на який мають право виключно ці види підприємств Підстава
Державні підприємства і організації діяльність, пов’язана з виготовленням і реалізацією зброї та боєприпасів до неї, видобуванням бурштину, охороною окремих, особливо важливих об’єктів права державної власності, діяльність, пов’язана з проведенням криміналістичних, судово-медичних,судово-психіатричних експертиз; виплатою та доставкою пенсій, грошової допомоги малозабезпеченим громадянам ст.4 Закону України «Про підприємництво»
Акціонерні, повні, командитні товариства, або товариства з додаткової відповідальністю страхова діяльність ст.2 Закону України «Про страхування» від 7.03. 1996 р. № 85/96-ВР
Товариства з додатковою відповідальністю довірча (представницька) діяльність ст.1 декрету Кабінету Міністрів України «Про довірчі товариства» від 17.03.1993р. № 23-93
Державні підприємства та організації, або повні товариства ломбардна діяльність ст.4. Закону України «Про підприємництво»
Акціонерні товариства (банки), статутний фонд яких сформовано винятково з іменних акцій діяльність з організації торгівлі цінними паперами ст. 26 Закону України «Про ціні папери та фондову біржу» від 18.10.1991р. № 1201-ХІІ.

 

Державна реєстрація здійснюється за місцем знаходження (місцем проживання) суб’єкта підприємницької діяльності. Органами державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності є виконавчі комітети міської, районної в місті ради або районної державної адміністрації. Місцезнаходження суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної особи на дату державної реєстрації може бути місцезнаходження (місце проживання) одного з засновників або місцезнаходження за іншою адресою, яка підтверджується договором, що передбачає передачу засновникові у власність або користування приміщень чи частини приміщення.

До державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності подаються такі документи:

якщо суб’єкт підприємництва – юридична особа якщо суб’єкт підприємництва – фізична особа
1) рішення власника (власників) майна або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи (крім приватного підприємства). Якщо власників або уповноважених ними органів два і більше,таким рішенням є установчий договір та протокол установчих зборів; 2) статут, якщо це необхідно для створюваної організаційної форми підприємництва; 3) реєстраційна картка встановленого зразка, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію; 4) документ, що засвідчує сплату власником (власниками) внеску до статутного фонду суб’єкта підприємницької діяльності в розмірі, передбаченому законом для відповідної організаційної форми підприємництва; 5) документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію підприємницької діяльності (реєстраційний збір) – для громадян-підприємців – 1,5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ); для юридичних осіб – 7 НМДГ. За прискорену (протягом 1 дня) реєстрацію – потрійний розмір відповідного реєстраційного збору. За державну реєстрацію змін чи доповнень до установчих документів суб’єктів підприємницької діяльності – 30% реєстраційного збору; за видачу дубліката свідоцтва про державну реєстрацію – 10% реєстраційного збору. Перереєстрація суб’єктів підприємницької діяльності у зв’язку зі зміною законодавства проводиться безоплатно, якщо інше не передбачено законом. 6) При реєстрації Ват подається засвідчений Державною комісією з цінних паперів а фондового ринку звіт про наслідки підписки на акції. 1) реєстраційну картку встановленого зразка, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію; 2) копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи – платника податків та інших обов’язкових платежів; 3) документ, що засвідчує внесення плати про державну реєстрацію.

Установчі документи повинні містити відомості про:

* вид товариства;

* предмет і цілі його діяльності;

* склад засновників та учасників;

* найменування (найменування суб’єкта підприємницької діяльності має містити відомості про його організаційно-правову форму та назву. У найменуванні забороняється використовувати повні або скорочені найменування органів державної влади, місцевого самоврядування та похідних від них найменувань, а також найменування тотожні найменуванню іншого суб’єкта підприємницької діяльності)

* місцезнаходження;

* розмір та порядок утворення статутного фонду;

* порядок розподілу прибутків та збитків;

* склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань по яких необхідна одностайність або більшість голосів;

* порядок внесення змін до установчих документів;

* порядок ліквідації та реорганізації товариства.

Статут акціонерного товариства, окрім цих відомостей повинен містити відомості про:

* види акцій, що випускаються;

* номінальну вартість акцій;

* співвідношення акцій різних видів;

* кількість акцій, що купуються засновниками;

* наслідки невиконання зобов’язань по викупу акцій;

* строк та порядок виплати частини прибутку (дивідендів);

* один раз на рік за підсумками року.

Установчий договір про командитне товариство, окрім цих умов повинен включати

* розмір часток кожного з учасників з повною відповідальністю;

* розмір, склад і порядок внесення вкладів повними учасниками;

* форму їх участі у справах товариства;

* сукупний розмір часток вкладників в майні товариства;

* розмір, склад і порядок внесення вкладниками вкладів.

Відсутність цих відомостей в установчих документах є підставою для відмови у державній реєстрації товариства.

Підприємство має право займатися лише тими видами діяльності, які зазначені в його статуті. Наявність крім статуту ще й установчого договору є пов’язаною з тим, що відносини майнового та організаційного характеру між засновниками з приводу утворення господарського товариства повинні мати юридичну підставу та бути належно оформленими.

Органам державної реєстрації забороняється вимагати від суб’єктів підприємницької діяльності додаткові документи.

Орган державної реєстрації надає заявникові у разі потреби безоплатну допомогу в заповненні реєстраційної картки, перевіряє відповідність наведених в ній відомостей поданим документам. Після перевірки наведених у реєстраційній картці відомостей та комплектності пакету документів орган державної реєстрації формує реєстраційну справу суб’єкта підприємництва і фіксує дату надходження документів в журналі реєстрації справ та письмово повідомляє про це заявника шляхом видачі довідки, яка підписується представником органу державної реєстрації, відповідальним за прийняття документів і засвідчується штампом цього органу.

Орган державної реєстрації несе відповідальність за комплектність та зберігання реєстраційної справи.

За наявності всіх документів орган державної реєстрації зобов’язаний на протязі 5 робочих днів з дня їх надходження внести дані реєстраційної картки до Реєстру суб’єктів підприємницької діяльності та видати свідоцтво про державну реєстрацію встановленого зразка з проставленим ідентифікаційним кодом юридичної особи, який надається органу державної реєстрації органом державної статистики, або з ідентифікаційним номером фізичної особи – платника податків та інших обов’язкових платежів.

Орган державної реєстрації подає у 5-денний термін з дня державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності до органу державної статистики та органу державної податкової служби копії реєстраційної картки з відміткою про державну реєстрацію до органів Пенсійного фонду, Фонду соціального страхування – інформаційне повідомлення (згідно постанови КМУ №747 від 29.04.99).

Юридичні особи та їх філії – платники податків у 20-денний термін після одержання свідоцтва про державну реєстрацію повинні звернутися до органів державної податкової служби за своїм місцезнаходженням для взяття на податковий облік, а фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності в 5-денний термін.

Порядок взяття на податковий облік юридичних та фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності встановлено Інструкцією про порядок обліку платників податків (затверджена наказом ДПА України від 19.02.98р. №80).

В разі зміни назви, організаційно-правової форми суб’єкта підприємницької діяльності, а також форми власності суб’єкта підприємницької діяльності у місячний термін з моменту настання зазначених змін суб’єкти підприємництва зобов’язані подати документи для перереєстрації. Перереєстрація проводиться в порядку, встановленому для реєстрації.

Свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності та копія документа, що підтверджує взяття його на облік у державному податковому органі, є відповідною підставою для відкриття рахунків в банках.

 


Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація метрологічної діяльності
  8. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  12. Активна і пасивна державна політика.




Переглядів: 1397

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види та організаційно-правові форми підприємництва | Відкриття рахунків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.