Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державна реєстрація припинення суб’єкта господарювання

Як уже зазначалося в § 1 цієї глави, що юридична особа – суб’єкт господарювання припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам правонаступника у результаті злиття, приєднання, поділу перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим її засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням, або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Суб’єкт господарювання вважається таким, що припинилась діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Для цього, у разі добровільної ліквідації засновники (учасники) юридичної особи уповноважений ними орган чи особа повинні подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або в електронній формі державному реєстратору такі документи:

­ нотаріально посвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи, що не пов’язана з реорганізацією;

­ документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженими ними органом рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

У випадках, встановлених законом, крім вказаних документів, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних органів на припинення юридичної особи.

Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документа, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та направити відповідне повідомлення органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відомості про внесення такого запису.

З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи забороняється:

­ проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, щодо якої прийнято рішення щодо припинення;

­ внесення змін до єдиного державного реєстру щодо відомостей про відокремлені підрозділи;

­ проведення державної реєстрації юридичної особи, засновником (учасником) якої є юридич­на особа, щодо якої прийнято рішення щодо припинення.

Проте, у сьогоднішній час припинення суб’єктів підприємництва та його державна реєстрація, яких у 2010 році відбулося більше 150 тисяч, що надмірно зарегульована і вимагає затарт часу більше як на державну реєстрацію. З метою спрощення цієї процедури Верховна Рада України 01.07.2010 р. прийняла Закон «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення суб’єктів господарювання. Згідно з Прикінцевими та перехідними положеннями він набирає чинності 03.03.2011 р., а окремі його положення до березня 2014 р.

Насамперед, змінах до Закону (п.1) передбачено поняття спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця. Суть цієї процедури полягає в тому, що запис про початок їх припинення шляхом ліквідації та про втрату чинності установчими документами та свідоцтвом про державну реєстрацію проводиться в день надходження документів.

Зокрема, порядок проведення державним реєстратором спрощеної процедури припинення юридичної особи шляхом ліквідації передбачений ст.38¹ Закону таким чином.

На підставі судового рішення про:

­ скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи, у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 01.07.2004 року, крім судового рішення щодо визнання юридичної особи банкрутом;

­ припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 01.07.2004 року та в разі, якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати опублікування в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації оголошення про постановления судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, не надав державному реєстратору такі джокументи: заповнену реєстраційну картку на проведення держав, реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи; оригінал установчих документів; акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який (затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу, довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах(обов'язкових платежах); довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборговансюті; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

За наявності зазначених підстав, державний реєстратор розпочинає процес проведення спрощеної процедури державної реєстраціі припинення такої юридичної осиби.

З цією метою він до Єдиного державного реєстру запис про те, що ним розпочато процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації. Одночасно надсилає рекомендованим листом до органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, фондів соціального страхування та голові ліквідаційної комісії (ліквідатору) юридичної особи повідомлення про те, що з відповідної дати розпочинається процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.

Органи державної податкової служби, Пенсійного фонду України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, фондів соціального страхування у місячний строк з дати надходження повідомлення від державного реєстратора повинні надіслати йому:

­ довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність або про списання заборгованості із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) юридичної особи або повідомлення про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;

­ довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність або про списання заборгованості юридичної особи або повідомлення про наявність боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;

­ довідку відповідного органу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи або повідомлення про наявність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;

­ довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність або про списання заборгованості юридичної особи або повідомлення про наявність боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи.

Після надходження цих довідок державний реєстратор заповнює відповідну реєстраційну картку та вносить до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за спрощеною процедурою шляхом її ліквідації та про втрату чинності установчими документами і свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи з дати внесення цього запису до Єдиного державного реєстру.

У разі надходження до державного реєстратора від заінтересованих органів, кредиторів юридичної особи повідомлень про заперечення ними щодо здійснення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи шляхом її ліквідації державний ре­єстратор також вносить до Єдиного державного реєстру запис про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення такої юридичної особи шляхом її ліквідації на підставі таких заперечень.

У разі надходження до державного реєстратора від заінтересованих органів, кредиторів юридичної особи повідомлення про зняття заперечень щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації або в разі неприпинення юридичної особи шляхом ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи державний реєстратор повторно розпочинає спрощену процедуру державної реєстрації припинення такої юридичної особи.

Спрошена процедура державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відповідно до ст.49¹ Законупроводиться державним реєстратором на підставі судового рішення про:

1) скасування (визнання недійсною) державної реєстрації фізичної особи-підприємця у випадках, передбачених законом, у разі якщо таке рішення прийнято судом до 01.07.2004 року, крім судового рішення про визнання фізичної особи-підприємця банкрутом;

2) припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, що не пов'язане з банкрутством, якщо таке рішення прийнято судом після 01.07.2004 р. та в разі попадання державному реєстратору протягом трьох років з дати опублікування у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації оголошення про постановляння судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, що не пов'язане з банкрутством, таких документів: заповнена реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за її вирішенням; свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця; довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах; довідку відповіденгоо органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості; довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості або проте, що вона не перебувала на обліку.

За наявності підстав, визначених частиноЪ першою цієї статті, державний реєстратор розпочинає процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

З цією метою державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про те, що ним розпочато процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Одночасно державний реєстратор надсилає рекомендованим листом повідомлення органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондам соціального страхування про те, що з відповідної дати розпочинається процес проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Органи державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування умісячний строк з дати надходження повідомлення від державного реєстратора повинні надіслати йому:

­ довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність або про списання заборгованості із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) фізичної особи-підприємця або повідомлення про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи-підприємця;

­ довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність або про списання заборгованості фізичної особи-підприємця або повідомлення про наявність у фізичної особи-підприємця боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця;

­ довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність або про списання заборгованості фізичної особи-підприємця або повідомлення про наявність у фізичної особи-підприємця боргу із сплати страхових внесків та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Після надходження довідок, зазначених у частині третій цієї етапі, від органів державної податкової спужби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування державний реєстратор заповнює від­повідну реєстраційну картку та вносить до Єдиного державного реєстру запис про проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця та про втрату чинності свідоцтвом про державну реєстрацію цієї фізичної особи-підприємця з дати внесення цього запису до Єдиного державного реєстру.

У разі надходження до державного реєстратора від фізичної особи-підприємця, органів державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлень про розпочаті ними'заходи з припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця у зв'язку з початком процесу проведення заходів з припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підпіриємця в порядку, встановленому цим Законом.

У разі надходження до державного реєстратора від заінтересованих органів, кредиторів фізичної особи-підприємця повідомлень про заперечення ними щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця на підставі таких заперечень.

У разі надходження до державного реєстратора від заінтересованих осіб органів, кредиторів фізичної особи-підприємця повідомлень про зняття заперечень щодо проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або в разі неприпинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення процесу проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця державний реєстратор повторно розпочинає спрощену процедуру державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи-підприємця в порядку, визначеному цією статтею.

У разі смерті фізичної особи-підприємця третя особа, зокрема спадкоємець або відповідний орган виконавчої влади, може подати державному реєстратору особисто (надіслати рекомендованим листом) нотаріально засвідчену копію свідоцтва про смерть фізичної особи або довідку органу реєстрації актів цивільного стану про смерть фізичної особи.

Державний реєстратор у разі отримання повідомлення про смерть фізичної особи-підприємця та в разі, якщо третя особа, зокрема спадкоємець або відповідний орган виконавчої влади, протягом двох місяців з дня отримання такого повідомлення не подає нотаріально засвідчену копію свідоцтва про смерть фізичної особи або довідку органу реєстрації актів цивільного стану про смерть фізичної особи, зобов'язаний надіслати запит до відповідного органу реєстрації актів цивільного стану для отримання документа про підтвердження факту смерті фізичної особи-підприємця відповідно до законодавства України та вирішити птання про припинення підприємництва.

 


Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. Активна і пасивна державна політика.
  3. Антиінфляційна державна політика
  4. Бухгалтерський облік як інформаційне джерело системи управління суб’єктом господарювання
  5. Варіанти проведення реструктуризації суб’єктів господарювання
  6. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК УМОВНИХ ЦІННОСТЕЙ СУБ’ЄКТА З ПСИХОЛОГІЧНИМИ ЗАХИСТАМИ
  7. Використання матеріалів ОРД для попередження, припинення і розслідування злочинів, розшуку зло­чинців та осіб, які безвісно зникли
  8. Використання прав інтелектуальної власності у сфері господарювання
  9. Використання прийомів комплексної рейтингової оцінки в аналізі кредитоспроможності суб’єктів господарювання.
  10. Використання природних ресурсів у сфері господарювання
  11. Вимоги до ЕККА та реєстрація в ДПА
  12. Виникнення та припинення володіння




Переглядів: 1039

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості банкрутства фізичної особи–підприємця | Головні складові CRM-Системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.