Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості економічного розвитку Англії.

Перша особливість феодальної економіки цієї країни складалась в набагато більшій централізації керівництва ніж у Франції. Причина цього завоювання Англії зібраними з усієї Франції феодалами під керівництвом герцогів Нормандії у 1066 р., які зайняли престол. Завойовники здійснили загальний перепис – “Книга страшного суду”. Цей документ свідчить, що до того часу створення системи феодальних маєтків (манорів), обробляємих працею залежних селян, вже завершилася.

На відміну від континентальних феодалів, власники англійських маєтків були васалами не крупних феодалів (графів, герцогів) а короля.

Друга особливість стосується технологічної бази англійського маєтку. Завдяки приморській екології там розвивалося вівчарство і вироблялася велика кількість сирої вовни. Вовна поліпшувала побут англійських селян (одяг, матраци і т.д.) та була важливою промисловою сировиною.

Найбільший попит на сиру вовну пред’являли міста Фландрії (сучасна Бельгія) - головного центра виробництва вовняних тканин у середньовічній Європі. Тому англійські королі заважали намаганням Франції розширити на Фландрію свою владу (це й послужило причиною Сторічної війни).

Торгівля вовною, яку вели не тільки феодали, але селяни, підривала кріпацьке господарство. Тому наприкінці VІІІ ст. панщина і натуральні оброки все більш замінюються грошовою рентою, а праця кріпаків – найманою працею. Середні та дрібні феодали перетворювалися просто в крупних сільських господарів, яких цікавила не війна, а вивіз вовни. Але цей процес затримала феодальна реакція у середині ХIV ст.. (після чуми, яка забрала третину населення Англії, феодали прагнули закріпити за собою робочі руки, стали повертатися до панщини).

Феодальна реакція та нескінченна війна с Францією призвела народного повстання, яке очолив Уот Тайлер (1382 р.). Після повстання в англійських селах настає майже повна комутація (перехід до грошової ренти), а потім і викуп селянами феодальних залежностей. У ХV ст. майже всі англійські селяни стали вільними:

а) копігольдерами – зобов’язані за свої земельні наділи грошовою рентою;

б) фригольдерами – повністю вільними власниками землі.

У тому ж ХV ст.. виникає нове дворянство – джентрі, яке будує своє господарство повністю на найманій праці. І хоча англійські селяни позбавилися феодальної залежності, була загроза, що при зростанні попиту на вовну, джентрі пред’являть свої права на землі копігольдерів, щоб розширити пасовища. Що і відбулося у ХVІ ст.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  8. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.




Переглядів: 735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розвиток феодального землеволодіння та його форм в Україні | Особливості економічного розвитку Німеччини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.