Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Медико-соціальна експертна комісія МСЕК

Положення про медико-соціальне експертизу затверджене постановою КМУ 22.02.1992р.

МСЕК утворюються, реорганізуються та ліквідуються Міністерством охорони здоров’я та обласними держадміністраціями.

МСЕК бувають:

- загального профілю;

- спеціалізованого профілю огляду хворих на туберкульоз, осіб з психічними розладами, захворюваннями органів зору і т.д.

 

Міські та районні МСЕК утворюються з розрахунку одна комісія на 100тис.чол. віком 16 років і старше.

Міжрайонні – у районах, містах з меншою кількістю населення.

Обласна, центральна міська утворюється з розрахунку 5 міських, міжрайонних, районних МСЕК.

 

Міські, міжрайонні, районні МСЕК утворюються у складі:

- трьох лікарів експертів (терапевт, хірург, невропатолог);

- лікаря - реабілітолога;

- психолога;

- представника Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та проф. Захворювань.

Повноваження:

1. визначають стан працездатності, групу, причину і час настання інвалідності;

2. визначають ступінь втрати професійної працездатності працівників, які одержали трудове каліцтво;

3. встановлюють потребу інвалідів у соціальній допомозі (протезування, засоби пересування ,постійний догляд, робочі пристосування);

4. розробляють заходи медико-соціальної реабілітації та ін.

4. Об’єкти соціально-забезпечувальних правовідносин.

Під об’єктом соціально-забезпечувальних правовідносин розуміють конкретне благо, з приводу якого виникають правовідносини, тобто конкретний вид соціального забезпечення. Видами соціального забезпечення є пенсії, соціальні допомоги, соціальні пільги, соціальне обслуговування.

Пенсія - це щомісячна довготривала виплата, яка призначається та виплачується особам у випадку настання пенсійного віку ,інвалідності чи втрати годувальника за рахунок коштів пенсійного фонду чи бюджету та виступає основним джерелом доходи особи.

Пенсії бувають страхові, державні та соціальні.

Страхова пенсія – щомісячні страхові виплати ,які здійснюються застрахованим громадянам при досягненні пенсійного віку, інвалідності, чи втраті годувальника з коштів соціального страхування.

Ознаки страхової пенсії: основна умова виплати такої пенсії – наявність трудового (страхового) стажу; і участь у загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні. Страхові пенсії бувають : за віком, по інвалідності, в разі втрати годувальника.

Державна пенсія - пенсія, яку призначають громадянам у зв’язку із роботою на певних посадах, пов’язаних із виконанням державних обов’язків, виплачуються як правило, з бюджету. Ознаки: наявність спеціального стажу (вислуги років) ,підвищений розмір пенсії, право на їх отримання регулюється спеціальними законами.

Соціальна пенсія – пенсія, яка призначається незалежно від трудового (страхового) стажу та причин його відсутності і в розмірах ,пропорційних до мінімального розміру пенсії за віком.

Соціальна допомога – це короткострокова (одноразова або періодична) виплата, цільовим призначенням якої є компенсація втраченого заробітку чи додаткова підтримка громадян випадку настання соціального ризику за рахунок коштів соціальних страхових фондів чи бюджету. Бувають страхові та не страхові.

Ознаки страхових: за рахунок коштів соціальних страхових фондів, право на їх отмраиння мають застраховані особи, основна мета призначення – компенсація втраченого заробітку, розмір залежить від заробітку.

Ознаки державних: право на їх отримання мають незастраховані особи, фінансування – за рахунок бюджету, мета – матеріальна підтримка осіб.

Соціальна пільга – це передбачене законом повне або часткове звільнення певних категорій громадян від виконання обов’язку, або надання додаткових прав при настанні соціального ризику.

Соціальне обслуговування – це діяльність державних органів та установ щодо надання громадянам соціально-побутових, медичних, психологічно-педагогічних, соціально-правових послуг та матеріальної допомоги, проведення їх соціальної адаптації та реабілітації.

Формами соціального обслуговування є:

1. - соціальні послуги, які надаються за рахунок фондів соціального страхування;

- соціальне обслуговування громадян похилого віку та одиноких непрацездатних громадян на дому, стаціонарне соціальне обслуговування;

- санаторно-курортне лікування;

- соціальна реабілітація та адаптація інвалідів;

- забезпечення засобами пересування.

2. матеріальна підтримка ( надання особі речей ,одягу, засобів пересування і т.д.)

5. Зміст соціально-забезпечувальних правовідносин

 

Зміст правовідносин складають суб’єктивні права та обов’язки.

Зміст матеріальних правовідносин:

- право особи на конкретний вид соціального забезпечення у встановленому розмірі і у визначені терміни та

- обов’язок компетентного органу прийняти рішення про надання чи відмову у наданні певного виду соціального забезпечення.

Зміст процедурних правовідносин:

- право особи на встановлення юридичних фактів, необхідних для виникнення права на конкретний вид соціального забезпечення та

- обов’язок державного органу зробити перевірку і винести рішення про задоволення права особи або відмову у задоволенні.

Зміст процесуальних правовідносин:

- право особи на відновлення порушеного права та

- обов’язок державного органу розглянути спір по суті і винести рішення.

 

6. Юридичні факти

Конкретною підставою виникнення соціально-забезпечувальних правовідносин, як і будь-яких інших є юридичний факт.

Юридичний факт – це правові підстави (передбачені законом конкретні обставини) виникнення, зміни чи припинення правовідносин.

Юридичні наслідки можуть спричинятись одиничним фактором, або наступати лише в поєднанні із іншими, тобто при наявності комплексного юридичного фактичного складу. Всі соціально-забезпечувальні правовідносини виникають саме із таких складних юридичних фактів, котрі мають трьохступеневу структуру:

1. Об’єктивні підстави, закріплені в нормах права. Йдеться про настання соціальних ризиків ( настання старості, безробіття, народження і виховання дітей, смерть годувальника тимчасова непрацездатність, інвалідність, потреба в медичній допомозі та лікуванні, малозабезпеченість). Інші підстави виникають із права, - всі види трудового стажу, участь в соціальному страхуванні.

2. Волевиявлення особи, яка має право на отримання відповідного виду соціального забезпечення, або на поновлення порушеного права ( заява про отримання пенсії по старості)

3. Прийняття рішення відповідним уповноваженим органом держави.

 


Читайте також:

  1. Державна комісія
  2. Евакуаційна комісія.
  3. Експертна думка
  4. Комісія з питань охорони праці підприємства
  5. Комісія з питань охорони праці, її права.
  6. Ревізійна комісія акціонерного товариства.
  7. Ревізійна комісія.
  8. Циклова комісія




Переглядів: 905

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття трудового стажу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.