Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ситуаційний підхід.

Системний підхід.

Процесний підхід.

Підходи на засадах виділення шкіл.

Передісторія розвитку управління.

Тема: „Розвиток управлінської науки в світі”.

Лекція № 4.

1) Передісторія розвитку управління.Управління існує з того часу, коли з’явилися перші організації, тобто з часу появи самого світу. Практика управління формувалася в Македонії ( при Олександрі Македонському ), Римі, Київській Русі та в інших давніх державах. На чолі організацій стояли королі, царі, воєводи, генерали.

Особливостями управління до 1900 року були:

а) менші, ніж в сучасних умовах, пропорції між чисельністю керівників і не керівників;

б) невелика чисельність керівників середньої ланки;

в) нечисленна група керівників вищої ланки;

г) підвищена роль лідера ( головного керівника );

д) переважаюче використання адміністративно-командних важелів.

Слід зазначити, що в історії управління є випадки, коли структури управління, які виникли в стародавні часи, збереглися до наших днів.

Прикладом може бути структура православної та католичної церков.

Однак до кінця ХІХ ст. Наукові підходи в галузі управління не використовувались. Навіть невеликі успіхи Роберта Олена ( початок ХІХ ст. ) в використанні систем оплати праці, методів оцінки трудового вкладу, способів поліпшення умов праці не сприяли посиленню досліджень в галузі управління.

Інтерес до управління з’явився на початку ХХ ст. в США з моменту опублікування книги Фредеріка І.Тейлора „Принципи наукового управління”

( 1911 р. ). Так управління стає галуззю самостійного наукового дослідження.

Як наука управління пройшло певний шлях у своєму розвитку. Американський менеджмент виділяє 4 етапи.

 

2) Підходи на засадах виділення різних шкіл.Розглянемо головні з них:

 

а) Школа наукового управління (1885-1920) найтісніше пов’язана з роботами Фредеріка І. Тейлора, Френка і Лілії Гілберт, Генрі Гантта. Вони виконували дослідження на рівні організації виробництва-виробничого менеджменту. Тейлор і Гілберт, які починали свою кар’єру робітниками, займалися спостереженнями, замірами і аналізом операцій ручної праці, стимулюванням трудового вкладу, нормуванням праці, тощо.

 

б) Класична (адміністративна) школа управління (1920-1950).Започаткував Андрі Файоль, якого часто називають батьком менеджменту. Він керував великою французькою вугільною компанією, тобто був крупним менеджером, як і інші засновники адміністративної школи. Вони досягли великих успіхів, а саме: розвинули принципи управління...

 

14 принципів менеджменту Файоля:

1. Поділ праці;

2. Повноваження і відповідальність;

3. Дисципліна;

4. Єдиновладдя;

5. Єдність напрямку діяльності;

6. Підпорядкування особистих інтересів загальним;

7. Винагорода персоналу;

8. Централізація;

9. Скалярний ланцюг (ієрархія управління);

10. Порядок;

11. Справедливість;

12. Стабільність робочого місця персоналу;

13. Ініціатива;

14. Корпоративний дух.

 

...описали функції управління (за Файолем, це – планування, організація, розпорядництво, координування та контроль); систематизували підхід до управління всієї організації.

 

в) Школа людських стосунків (1930-1950) заснували Мері Паркер Фоллет та Елтон Мейо. Фоллет вперше визначила поняття „менеджмент” як „забезпечення виконання роботи за допомогою інших осіб”. Школа рекомендувала використати прийоми управління людськими взаєминами шляхом впливу безпосередніх керівників на працівників, консультацій з працівниками, забезпечення широких можливостей спілкування на роботі.

 

г) Школа науки управління( кількісний підхід ) ( з 1950 р. ) виникла в Англії під час другої світової війни як наслідок пошуку шляхів боротьби з масованими німецькими повітряними ударами, підводним німецьким флотом, а також висадки союзників у Європі. Основою школи є дослідження людей, тобто форми подання реальності і операцій. Після створення моделей роль змінних відіграють кількісні значення. Особливого значення тут надають комп’ютерам, які дозволяють дослідникам операцій конструювати математичні моделі підвищеної складності, які наближені до реальності і є більш точними.

 


Читайте також:

  1. IV етап. Ситуаційний підхід
  2. Багаторівневий підхід. Протокол. Інтерфейс. Стек протоколів.
  3. Інтегровані підходи до управління (процесний, системний, ситуаційний).
  4. Комплексний підхід.
  5. Ландшафтно – екологічний підхід. Визначення ландшафтної екології.
  6. Процесний підхід.
  7. Системний підхід.
  8. Системний підхід. Основні принципи та аспекти.
  9. Ситуаційний аналіз
  10. Ситуаційний аналіз.
  11. Ситуаційний аналіз.
  12. Ситуаційний менеджмент




Переглядів: 808

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Список використаної літератури | Процесний підхід.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.