МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Особливості аналізу взаємозв’язку “витрати-випуск-прибуток” за умов асортименту.На практиці найчастіше підприємства виробляють і реалізують не один вид продукції, як ми розглядали раніше, а декілька. В такому випадку аналіз “витрати-випуск-прибуток” ускладнюється і ґрунтується на комбінації продажу.
Комбінація продажу – це питома вага окремих видів продукції у загальному обсязі продажу. Цю питому вагу можна виразити: - у відсотках або коефіцієнтах; - у пропорції (співвідношенні) питомої ваги виробів (наприклад, 2 до 3). Для визначення точки беззбитковості кожного виду продукції потрібно визначити величину маржинального доходу в розрахунку на одну умовну одиницю, або середньозважений маржинальний дохід. Середньозважений маржинальний дохід – сума величин маржинального доходу на одиницю різних виробів, зважених на їх питому вагу. Маємо таку формулу: , (5.19) де - середньозважений маржинальний дохід; - маржинальний дохід на одиницю і-го виробу; рі – питома вага і-го виробу в обсязі продажу. Середньозважений маржинальний дохід можна обрахувати і іншим способом: = (5.20) Розглянемо розрахунок точки беззбитковості на основі даних таблиці 5.10. Таблиця 5.10 - Інформація про витрати і доходи підприємства
Підприємство має таку комбінацію продажу: 75% обсягу продажу становлять стаціонарні телефони, а 25% - радіотелефони (або 3 до 1). За формулою (5.19) маємо таку величину середньозваженого маржинального доходу: 60х0,75+100х0,25=70 грн. Або за формулою (5.20): (60х7500+100х2500):100000=70 грн. Маючи величину середньозваженого маржинального доходу та загальних постійних витрат, можна обчислити точку беззбитковості у натуральному виразі за формулою (4): =175000:70=2500 (од.) Таким чином, щоб відшкодувати всі витрати, підприємству необхідно реалізувати 2500 телефонних апаратів. Проте постає питання: яких саме – стаціонарних чи радіо? Для відповіді на це питання скористаємось даними про комбінацію продажу: - стаціонарні телефони: 2500х0,75=1875 од. - радіотелефони: 2500х0,25=625 од. Точку беззбитковості за умов асортименту можна визначити також за допомогою рівняння. Для цього позначимо кількість радіотелефонів за Х. Тоді з урахуванням комбінації продажу кількість стаціонарних телефонів складе 3Х (0,75:0,25). На основі цього складемо рівняння за формулою (5.3): х =х+ 200 х 3Х+400Х=140 х 3Х+300 Х+175000 Звідси Х=625 од. - радіотелефони 3Х=1875 од. – стаціонарні телефони. Слід мати на увазі, що точки беззбитковості підприємство може досягти і при інших комбінаціях продажу. Для цього припустимо, що підприємство випускає тільки стаціонарні телефони. Тоді точка беззбитковості буде дорівнювати: 175000:60=2917 од. Якщо підприємство виготовлятиме тільки радіотелефони, то точка беззбитковості складатиме: 175000:100=1750 од.
На основі цих даних побудуємо графік, на якому на осі Х відобразимо беззбитковий обсяг радіотелефонів, а на осі У – стаціонарних телефонів. Будь-яка точка на лінії, що з’єднує точки на осях, є точкою беззбитковості (рис. 5.4).
Рисунок 5.4 - Графік беззбитковості при комбінації двох виробів Звідси слідує, що: = або: =2917-1,67 х радіотелефони Припустимо, підприємство планує реалізувати 1500 радіотелефонів. Тоді, щоб досягти точки беззбитковості, йому необхідно додатково реалізувати ще певну кількість стаціонарних телефонів, а саме: =2917-1,67 х 1500=2917-2505=412 од. Важливо відмітити, що зміна комбінації продажу впливає на величину точки беззбитковості таким чином: - при збільшенні питомої ваги реалізованих одиниць з більшим маржинальним доходом на одиницю точка беззбитковості зменшується; - при збільшенні питомої ваги реалізованих одиниць з меншим маржинальним доходом на одиницю точка беззбитковості збільшується. Як наслідок, прибуток збільшується при збільшенні питомої ваги реалізованих одиниць з більшим маржинальним доходом і навпаки.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|