МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Досвід Росії в протидії легалізації незаконних доходівМабуть,не треба особливо зупинятися на тому, яке значення для українського законотворчого процесу має російський досвід у протидії легалізації незаконних доходів. Історично так склалося, що багато новинок, що впроваджує у свою практику Росія, рано чи пізно використовуються в Україні, у тому числі це відноситься як до окремих правових норм, так і до цілих законів. Безумовно, об'єктивна причина тому є. Це велика подібність економічних укладів. Десятки років, прожитих під загальним «радянським» дахом дали про себе знати. У світі немає країни, крім Росії в більшому ступені схожої на Україну, причому схожість виявляється буквально в усьому: у промисловості, торгівлі, системі утворення, охороні здоров'я, зрештою, у менталітеті. Проблема «відмивання» грошей у Росії не просто існує, вона, подібно раковій пухлини розпускає безліч метастазів, а тому вимагає термінового лікування. Іншими словами, передумови для посилення заходів для протидії легалізації незаконних доходів у Росії сформувалися. В основу російського законодавства закладені загальноприйняті у світі принципи протидії легалізації доходів, природно з деякими своїми нюансами. В основу правової бази для боротьби з «відмиванням» грошей у свій час в Росії були покладені наступні документи: 1) Кримінальний кодекс Російської Федерації; 2)Федеральний Закон «Про наркотичні засоби і психотропні речовини»; 3) Федеральний Закон «Про протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом»; 4) Концепція національної безпеки Російської Федерації (затверджена Указом Президента РФ від 17 грудня 1997 року № 1300); Ці правові документи постійно корегуються. Згідно Федерального Закону РФ «Про протидію легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом» від 13.07.2001 року – легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, - це надання правомірного вигляду власності, використанню або розпорядженню грошовими коштами або іншим майном отриманими у результаті вчинення злочинів за винятком передбачених ст. 193, 194, 198, 199 КК РФ, відповідальність по яких встановлена вказаними статтями. Після прийняття Закону у КК РФ з’явилося дві норми спрямовані на протидію легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Стаття 174 Легалізація (відмивання) грошових коштів або іншого майна, отриманих іншими особами злочинним шляхом: «здійснення у крупному розмірі фінансових операцій, інших угод з грошовими коштами або іншим майном, завідомо набутих іншими особами злочинним шляхом (за винятком злочинів передбачених ст. 193, 194, 198, 199¹, 199² чинного Кодексу), з метою надання правомірного вигляду власності, використанню або розпорядженню вказаними грошовими коштами або іншим майном». Ст. 174¹ – здійснення у крупному розмірі фінансових операцій або інших угод з грошовими коштами або іншим майном, набутих особою в результаті вказаних засобів або іншого майна з метою здійснення підприємницької або іншої економічної діяльності. Законодавець виключив із примітки до даних норм кримінального закону ст. 193, 194, 198, 199¹, 199² КК РФ по відношенню до яких можлива легалізація (відмивання) грошових коштів або іншого майна, оскільки вони не приносять особі, яка вчинила такі злочини злочинного доходу, у позначеному вище змісту. На думку багатьох фахівців у результаті вчинення злочинів, передбачених ст. 193, 194, 198, 199¹, КК РФ, не відбувається збільшення розмірів легалізуємого (відмиваємого) майна, це майно зберігає свої попередні розміри. Основний аргумент прихильників нинішньої редакції ст. 174 та 174¹ КК РФ заключається у тому, що виключення з диспозиції цих статей злочинів при їх вчиненні не збільшують майно даної особи. Злочинець не набуває нового майна, а протиправно зберігає це майно, яке в нього вже є в наявності. Саме тому, немає факту придбання майна злочинним шляхом, отже не має легалізації (відмивання). Ст. 193 КК РФ – не повернення з-за кордону коштів в іноземній валюті; Ст. 194 КК РФ – ухилення від сплати митних платежів, які стягуються з організації або фізичної особи; Ст. 198 КК РФ- ухилення фізичної особи від сплати податків або страхового внеску в державні не бюджетні фонди; Ст. 191¹ КК РФ- ухилення від сплати податків або зборів з організацій; Ст. 192² КК РФ – не виконання обов’язків податкового агента [1, 49-50]. Аналіз змісту ст. 174 і ст. 174¹ КК РФ і розташування їх в системі норм Особливої частини Кримінального кодексу РФ дозволяє зробити висновок, що безпосередній об'єкт даних діянь — це встановлений законодавством порядок здійснення фінансових операцій і інших операцій з грошовими коштами або іншим майном і їх використання в підприємницькій і іншій економічній діяльності. Об'єкт злочину матеріалізується в предметі злочинного діяння. Предметом злочинів виду, що вивчається, є матеріальне вираження суті тих, що охороняються кримінальним законом суспільних стосунків, на які здійснено посягання, тобто само діяння на предмет і є злочинність діяння. В результаті легалізації (відмивання) грошових коштів або іншого майна відбувається, як вже вказувалося, створення нових антигромадських стосунків у сфері економічної діяльності суб'єктів, шляхом дій винних осіб грошові кошти або інше майно, придбане злочинним шляхом. Така дія обумовлена тим, що злочинець прагне змінити соціально-економічний статус злочинно придбаних перерахованих предметів, легалізувати (відмити) їх. Тому, предметом легалізації (відмивання) грошових коштів або іншого майна не можуть бути матеріальні цінності вилучені з цивільного обороту, оскільки вони ні в одному випадку не можуть бути легалізовані (наприклад, що належать державі-предмети мистецтва, ядерна зброя, розповсюдження яких заборонено міжнародними договорами, і т.д.). Російським законодавством передбачено правове рішення, яке гласить, що до кримінальної відповідальності притягуються дві категорії суб’єктів: 1) особа, яка здійснює легалізацію (відмивання) грошових коштів або іншого майна, набутого у результаті злочину вчиненого їм самим (ст. 174¹ КК РФ); 2) особа, яка здійснює легалізацію (відмивання) грошових коштів або іншого майна, набутих у результаті злочину, який вчинено третіми особами (ст. 174 КК РФ). Іншими словами, до кримінальної відповідальності по ст. 174¹ КК РФ притягується особа, яка вчинила основний злочин в результаті якого і були набуті грошові кошти або інше майно, а потім здійснила ще фінансові операції або інші угоди з цими грошовими коштами, або іншим майном з метою надання їм правомірного вигляду. По ст. 174 КК РФ до кримінальної відповідальності притягується особа, яка сама не вчинювала основного злочину, але усвідомлювала злочинне походження предмету, здійснювала з ним фінансові операції та інші угоди з метою надання правомірного вигляду володінню, використанню та розпорядженню таким предметом . Що стосується історії становлення податкової служби РФ, то вона була створена у 1991 році під назвою податкова служба Російської Федерації. У 1992 році у складі податкової служби було сформоване управління податкових розслідувань, призначене для боротьби з податковими злочинами. У 1993 році дане управління виділили в окрему правоохоронну структуру – Федеральну податкову поліцію. Податкові органи Росії знаходилися в системі міністерства податків і зборів, а на початку 2004 року, у ході адміністративної реформи, ввійшли в склад міністерства фінансів РФ під назвою Федерально-податкової служби. Указом президента РФ від 1 березня 2011 року №248 «Питання міністерства внутрішніх справ Російської Федерації», у структурі центрального апарату МВС Росії організоване Головне управління економічної безпеки та протидії корупції. Одним із завдань якої є забезпечення економічної безпеки та здійснення боротьби зі злочинами економічної та корупційної спрямованості, у тому числі вчиненими організованими групами, злочинними формуваннями, що носять транснаціональний або міжрегіональними характерами. Здійснення заходів спрямованих на протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом. Читайте також:
|
||||||||
|