Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відповідальність за порушення антимонопольного законодавства

Антимонопольне законодавство України встановлює кілька видів санкцій за порушення норм цього законодавства:

1. Майнова відповідальність (ст. 52 Закону «Про захист еко­номічної конкуренції»):

у формі штрафу, який накладається на суб'єктів господарюван­ня — юридичних та фізичних осіб (таблиця);

у вигляді відшкодування збитків, заподіяних зловживанням монопольним становищем, антиконкурентними узгодженими ді­ями, дискримінацією суб'єктів господарювання органами держав­ної влади, органами місцевого самоврядування та органами адміністративно-господарського управління й контролю (ст. 55 Закону України «Про захист економічної конкуренції»). Шкода, заподіяна порушеннями, передбаченими пунктами 1, 2, 5, 10, 12, 18, 19 ст. 50 цього Закону, відшкодовується особою, що вчинила порушен­ня, у подвійному розмірі завданої шкоди;

у вигляді вилучення товарів з неправомірно використаним по­значенням та копій виробів іншого суб'єкта господарювання.

Штрафи, передбачені за порушення антимонопольно-конкурентного законодавства

 

Вид порушення Розмір штрафу
1) зловживання монопольним ста­новищем на ринку; 2) антиконкурентні узгоджені дії, 3) невиконання рішення, попере­днього рішення органів АКУ або їх виконання не в повному обсязі. До 10 % виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що пере­дував року, в якому накладається штраф. У разі наявності незакон­но одержаного прибутку, який перевищує 10 % зазначеного до­ходу (виручки), штраф наклада­ється у розмірі, що не перевищує потрійного розміру незаконно одержаного прибутку. Якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів АКУ, голови його територіаль­ного відділення не надав розмір доходу (виручки), штраф накла­дається у розмірі до 20000 не­оподатковуваних мінімумів до­ходів громадян.
1) здійснення учасниками узго­джених дій — суб'єктами госпо­дарювання — дій до отримання на них дозволу від АКУ; 2) обмежувальна та дискриміна­ційна діяльність, заборонена згідно із частиною другою статті 18, стат­тями 19 і 20 Закону України «Про захист економічної конкуренції»; 3) порушення положень погодже­них з органами АКУ установчих документів суб'єкта господарюван­ня, створеного в результаті кон­центрації, якщо це призводить до обмеження конкуренції; 4)концентрація без отримання відповідного дозволу органів АКУ, у разі якщо наявність такого дозволу необхідна.   До 5 % доходу (виручки) су­б'єкта господарювання від реа­лізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому на­кладається штраф. 1) Якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів АКУ, голови його територіаль­ного відділення не надав розмір доходу (виручки), штраф накладається у розмірі до 10 000 неопо­датковуваних мінімумів доходів громадян.  

 

 


1. Обмежувальна діяльність, заборонена згідно із частиною пер­шою статті 18 цього Закону; 2. неподання інформації АКУ, його територіальному відділенню у встановлені органами АКУ, головою його територіального відді­лення чи нормативно-правовими актами строки; 3. подання інформації в неповному обсязі АКУ, його територі­альному відділенню у встановлені органами АКУ, головою його територіального відділення чи норма­тивно-правовими актами строки; 4. подання недостовірної інформації АКУ, його територіальному відділенню; 5. створення перешкод працівникам АКУ, його територіального відділення у проведенні перевірок, огляду, вилученні чи накладенні арешту на майно, документи, предмети чи інші носії інформації; 6. обмеження в господарській діяльності суб'єкта господарюван­ня у відповідь на те, що він звернувся до органів АКУ із заявою про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.   До 1 % доходу (виручки) су­б'єкта господарювання від реа­лізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. Якщо доходу (виручки) немає або відповідач на вимогу органів АКУ, голови його територіаль­ного відділення не надав розмір доходу (виручки), штраф накладається у розмірі до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
Вчинення господарюючими су­б'єктами — юридичними особами та їх об'єднаннями — дій, визна­чених як недобросовісна конкурен­ція (ст. 21 Закону України «Про захист від недобросовісної конку­ренції»)   До 3 відсотків від реалізації товарів, робіт, послуг господарюючого суб'єкта за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. У ра­зі, якщо обчислення виручки господарюючого суб'єкта неможливе або виручка відсутня, штра­фи накладаються у розмірі до 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян  

 

 

2.Організаційно-господарські санкціїможуть застосовуватися як самим Антимонопольним комітетом (примусовий поділ моно­польних утворень), так і відповідними органами влади і управління (скасування ліцензій, припинення операцій зовнішньоекономічної діяльності).

Примусовий поділ не застосовується у разі:

неможливості організаційного або територіального відокрем­лення підприємств або структурних підрозділів;

наявності тісного технологічного зв'язку підприємств, струк­турних підрозділів, якщо частка внутрішнього обороту в загаль­ному обсязі валової продукції підприємства (об'єднання тощо) становить більше ЗО %.

3. Адміністративна відповідальність посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, а також громадян, зареєстрованих як підпри­ємці, за правопорушення, передбачені ст.ст. 29—32 Господарського
кодексу України, а також за неподання чи несвоєчасне подання пе­редбаченої законом інформації, або свідоме подання недостовір­ної інформації Антимонопольному комітету України, його тери­торіальним відділенням, ухилення від виконання чи несвоєчасне
виконання рішень Антимонопольного комітету України, його те­риторіальних відділень.

Суб'єкт господарювання, якому нанесено збиток недобросовіс­ними конкурентними діями, має право на захист своїх порушених інтересів і на звернення до спеціально уповноважених органів, які надають захист у порядку, передбаченому Законом України «Про Антимонопольний комітет України», Господарським процесуаль­ним кодексом України.

Такими органамиє: Антимонопольний комітет України; територіальні відділення Антимонопольного комітету України; адміністративні колегії; апеляційні суди; Вищий господарський суд; апеляційні господарські суди; місцеві господарські суди.

Основним завданням уповноважених органів є відновлення порушених інтересів суб'єктів господарювання, призупинення правопорушень, а також вплив на правопорушника з метою попе­редження подібних порушень у майбутньому.


Читайте також:

  1. IV. Відповідальність сторін
  2. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адміністративна відповідальність
  5. Адміністративна відповідальність
  6. Адміністративна відповідальність
  7. Адміністративна відповідальність
  8. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  9. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил
  11. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  12. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства




Переглядів: 1698

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правове становище Антимонопольного комітету України | Зовнішньоекономічна діяльність: основні положення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.