МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перше питанняПлан ТЕМА 2. ВИРОБНИЦТВО ТА ЙОГО ЧИННИКИ. ЕКОНОМІЧНІ ПОТРЕБИ.СУСПІЛЬНИЙ ПРОДУКТ.
1. Суть та стадії суспільного виробництва. 2. Основні фактори суспільного виробництва, їх взаємодія. Результат суспільного виробництва. 3. Ефективність суспільного виробництва. Економічна та соціальна ефективність, їх показники. 4.Суть та класифікація економічних потреб. Закон зростання потреб.
Розвиток людської цивілізації є єдиний внутрішньо суперечливий процес, тому людське суспільство при всіх соціально-економічних відмінностях являє собою цілісність. Розвиток людства опирається на прогрес суспільного виробництва. Це матеріальна основа поступального розвитку людської цивілізації. Виробництво взагалі, поза конкретною суспільно-економічною формою – наукова абстракція, яка дозволяє виділити його основні риси, навести узагальнені визначення. Виробництво матеріальних благ – це основа життя й розвитку суспільства. За цією загальною формою приховуються глибокі зміни в умовах і факторах виробництва. Це і трудова діяльність за допомогою примітивних знарядь первісної людини, і виробництво на основі сучасних гнучких автоматизованих систем, які спираються на швидкодіючу електронно-обчислювальну техніку; це і виробництво, що орієнтується лише на фізичну силу працівника, і виробництво, яке реалізує інтелектуальні можливості людини. Незважаючи на глибокі зміни у виробництві, воно зараз, як і завжди,зберігає єдиний зміст. Виробництво – це процес створення необхідних благ для задоволення різноманітних потреб людини. Виробництво – це процес праці, однак праця і виробництво не тотожні поняття. Виробництво завжди має суспільний характер та завершений результат на відміну від індивідуальної праці. В процесі виробництва взаємодіють : праця, засоби праці та предмети праці. Основні риси виробництва: Завжди є суспільним. Має безперервний характер розвитку, постійно повторюється.
У процесі виробництва виникають економічні відносини між людьми.
Виробництво являє собою процес взаємодії людини з природою, впливу людини на предмети і сили природи, пристосування їх до задоволення потреб людей, суспільства.
Виробництво завжди має суспільний характер та завершений результат. Тому все суспільне виробництво може бути розглянуто з двох сторін:
- відношення “людина – природа” ( це і є продуктивні сили суспільства);
- відносини “людина – людина” (це виробничі відносини).
Процес виробництва – це взаємодія продуктивних сил і виробничих відносин, які перебувають у суперечливій єдності, але відносно автономні у своєму розвитку. А розвиток може бути як еволюційним, так і стрибкоподібним.
Характерною рисою виробництва як процесу є також поєднання в ньому елементів розвитку і функціонування (тобто безперервного його повторення, в ході якого створюються передумови для розвитку). Нарощування кількісних змін під час функціонування виробництва робить можливим перехід на новий якісний рівень, на якому знову-таки забезпечується більш ефективне функціонування.
Важливою особливістю процесу виробництва є створення те тільки матеріальних, а й нематеріальних благ та послуг, значення яких в сучасних умовах значно зросло.
До складу матеріального виробництва входять галузі та підприємства, які виробляють матеріальні блага: промисловість, сільське господарство будівництво, а також матеріальні послуги: транспорт, торгівля, зв’язок, комунальне господарство, побутове обслуговування (ремонт одягу, прання білизни, хімчистка).
У нематеріальному виробництві створюються особливі, нематеріальні блага (духовні і культурні цінності) та надаються нематеріальні послуги (охорона здоров’я, освіта, наукове консультування).
Суспільне виробництво розглядається через чотири взаємопов’язані між собою стадії: – виробництво безпосередньо;
- розподіл;
– обмін;
– споживання.
Виробництво – це визначальна стадія, але воно здійснюється не заради самого виробництва. Ні, воно отримує сенс лише тоді, коли служить споживанню. Адже споживання – це мета і рушійний мотив виробництва. Врешті-решт саме споживання визначає: що треба виробляти, у якому обсязі та якої якості.
Читайте також:
|
||||||||
|