![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Правила роботиВступ Сьогодні ми з вами торкнемось однієї з важливих тем сьогодення – «Безпека дітей в Інтернет мережах». Статистика показує, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом, але більше половини не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі. Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи Правила: Ø вимкнути мобільні телефони; Ø правило «тут і зараз»; Ø правило «піднятої руки»; Ø правило добровільної активності; Ø говорити по черзі, не перебиваємо; Ø не критикувати; Ø бути толерантними; Ø дотримуватись конфіденційності; Ø правило «вільної ноги». Вимкнути мобільні телефони – нічого не повинно заважати проведенню тренінгу. Правило «Тут і зараз» - всі проблеми та негаразди треба залишити за межами тренінгу, а «тут і зараз»бути позитивнимиу висловах і ставленні до інших. Правило «Піднятої руки» - якщо хтось з учасників тренінгу хоче щось додати чи розповісти то необхідно підняти руку, а не галасувати. Говорити коротко, по черзі – дбаючи про можливість сказати, важливо дбати про можливість почути. Не критикувати – наша зустріч – це діалог. Кожна точка зору – це особиста реальність, вона базується на власному досвіді. Критикувати – означає ставити свою точку зору вище за іншу. Бути толерантними – відноситись з повагою до ідей, думок, почуттів, віку, статі, національності, релігійних віросповідань учасників тренінгу. Добровільність – брати участь у тренінгу за бажанням, без спонукання збоку тренерів або членів групи. Конфіденційність – особиста інформація не обговорюється і не виноситься за коло тренінгу. Правило «Вільної ноги» - якщо комусь з учасників буде конче необхідно вийти, то про це непотрібно питати чи оповіщати. Треба тихенько вийти, щоб не заважати іншим.
а й дотримуватися під час тренінгу
Знайомство (гра «Весела квіточка») Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи Метод: індивідуальна робота Теоретична інформація: На ватмані малюється квітка без пелюстків. Учасникам тренінгу пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на квітку та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Ці «нікнейми» можна використовувати під час спілкування на тренінгу. Папір з квіткою розміщується на стіні. Поради тренерам: Виконуючи вправу, важливо пам’ятати правило позитивності і добровільності. Очікування (гра «Гаряча картопля») Мета: визначити очікування учасників від тренінгу Метод:метод гри, обговорення в колі Опис вправи: Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невеличка м’яка іграшка, яку передають (або кидають) учасники один одному. Той, хто її спіймав розповідає про свої очікування, починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…». Далі він кидає іграшку наступному з учасників. Поради тренерам: Важливо, щоб учасники проговорювали всю фразу: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…» Гра «Хто більше?» Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте? · Тренер пропонує учасникам назвати два улюблених фрукта, наприклад, апельсин, яблуко, або щось інше. · По черзі «через одного» діти поділяються на дві групи: «Апельсини» знаходяться в одній стороні, а «Яблука» - в іншій. · Кожній з команд видається маркер та лист ватману. · Тренер пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна. Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші. · Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово. · Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.
Поради тренерам: При виконанні завдання, слідкуйте, щоб учасники не підглядали за роботою іншої команди.
Варіант 2. Які види комунікативних технологій ви знаєте? За попереднім принципом учасники поділяються на дві команди: «Однокласники» та «В контакті». Перша група називає засоби комунікацій в мережі Інтернет, а друга - засоби комунікацій в мобільних телефонах.
Небезпеки в Інтернеті Мета: визначити позитивні та негативні сторони Інтернету Метод: індивідуальна робота · Учасники розподіляються на дві команди. · Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні. Команди говорять по черзі.
Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку» Мета: в ігровій формі розповісти про один із можливих випадків шантажу та проговорити основні правила знайомства в Інтернеті. Метод: метод гри, індивідуальна робота. На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова). Слова ведучого-тренера: - Ми пропонуємо до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування. (Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку). - Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї. На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи. Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. (Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку) - Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця. Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму) - У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло. Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка? Що було необхідно зробити інакше? ПАМ’ЯТАЙТЕ: Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил: · не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають; · погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці; · повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.
Розважальна гра «Дракон, Дівчинка і Самурай» Мета: відволікти та розважити дітей Метод: розважальна гра Учасники розподіляються на дві команди. Для проведення гри діти повинні вивчити три фігури: дівчинка, самурай та дракон. Тренер показує фігури, а учасники запам’ятовують. Дівчинка: тренер переминається з ноги на ногу, тримається за спідничку і співає «Ля-ля-ля-ля». Дракон: ставить ноги по ширині пліч, підіймає руки до гори, розчепірює пальці, як кігті та кричить: «А-а-а-а!». Самурай: учасник стає до бойової стійки. Одна нога попереду, рука ніби тримає меч. Самурай кричить: «У-у-у-у!».
Кожна команда за 30 секунд вирішує, яку фігуру буде показувати. Потім на «раз, два, три» групи становляться в фігури. Якщо обидві команди показують однакові фігури, тоді нічия. Якщо фігури не співпали: самурай вбиває дракона (команда самурая заробляє одне очко), дракон з’їдає дівчинку (команді дракона одне очко), а дівчинка спокушає самурая (команді дівчинки одне очко). Вправи для обговорення соціальних мереж «Корова»
Тривалість ігри – 5 хвилин. Обговорення. Після 5 хвилин ведучий попарно демонструє роботи: оригінал та малюнок. Звичайно вони дуже різняться. Ведучий запитує «Слово»: - Це ти так розповідав своєму другові, що він намалював щось страшне? Дитина буде заперечувати, доводячи, що він (вона) дуже старалися передати малюнок. Ведучий запитує «Вуха»: - це ти так уважно слухав, що намалював не те, що тобі казали? Дитина буде заперечувати та казати, що він (вона) малювали саме те, що їм казали. Запитуємо всіх присутніх: - Чому так сталось? «Слова» старались говорити, а «Вуха» слухати та малювати. Аналогія в роботі із Інтернет. Спілкування в Інтернеті в більшості випадків обмежено або словами, або навіть лише текстовими повідомленнями. Не можна повністю довіряти тим відчуттям, що складаються у нас під час читання таких повідомлень. По назві НІКу «лагідний» ми не можемо думати, що й людина є такою – лагідною. Ми не знаємо, хто знаходиться по той бік екрану.
Підсумки (вправа «Валіза») Мета: підвести підсумки особистої участі у тренінгу Метод: обговорення в групі, виконання індивідуальних творчих завдань · На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів ...” · Тренер на листі ватману малює валізу, пральну машинку і корзину для сміття (або має домашню заготовку). · Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом: - якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття; - якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини; - якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.
Інформаційний матеріал В Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом, але більше половини не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі. - Що роблять в онлайні підлітки? Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями (EN), електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідують чат-кімнати (EN), і багато з них бере активну участь у дорослих або приватних чатах. Хлопці в цьому віці скоріше за все виходять за межі, шукаючи грубий гумор, насильство, азартні ігри та відверті сайти для дорослих. Дівчата, скоріш за все, схильні до розмов в онлайні й більш піддані сексуальним домаганням. Нещодавно було проведено соціологічне опитування дітей віком від 7 до 15 років про користування Всесвітньою мережею та контроль батьків за їх роботою. Дані опитування показали, що батьки лише у 24% випадків запитують, які саме сайти відвідують діти у мобільному Інтернеті. Відвідуваннями стаціонарного Інтернету цікавляться в 57% випадків. Але лише 5% батьків також цікавляться більш детальною інформацією щодо змісту цих сайтів, які діти відвідують у мобільному та 30% — стаціонарному Інтернету. Найбільш зацікавлені у цьому батьки із півдня України (54%), наймеш із сходу України (10%). Дана статистика змушує замислитись. Батьки досить спокійно спостерігають неконтрольовані візити дітей в Інтернет. І наслідки такої поведінки вже є. Так, 27% дітей підтвердили, що з ними вже контактували незнайомі люди в мережі Інтернет та 30% із числа цих дітей пішли на контакт. Більш того, діти не лише охоче йдуть на контакти із незнайомими людьми із мережі Інтернет, а й розкривають особисту інформацію про себе. 28% — пересилали свої фотографії, 17% — інформацію про родину. Слід відмітити, що 7% опитаних дітей пропонували наркотики та 11% із них прийняли таку пропозицію. Цікаво, що на запрошення заробити гроші відгукнулось лише 8%. Слід також відмітити, що 79% дітей впевнені у тому, що вони достатньо інформовані про ризики в Інтернет та 67% навіть повідомили, що їм розповідали правила роботи в мережі. Основними інформаторами, за словами дітей, є батьки (59%), друзі (37%) та на останньому місці — вчителі (33%). Враховуючи достовірність отриманої інформації про негативний вплив Інтернету на свідомість підлітків, можна легко помітити розбіжність між впевненістю дітей у своїй поінформованості та реальним рівнем інформування. Також це підтверджується досить ризикованою поведінкою дітей в мережі Інтернет, про що і свідчать вище наведені дані. - Яка ж небезпека може очікувати на будь-кого в мережі? І чи можна цього якимось чином уникнути? Таке питання почало хвилювати суспільство вже давно. І основною його задачею стало застереження від небезпеки своїх дітей. 1. Віруси, хробаки та троянці Перша проблема, з якою ми можемо зітнутися, - це віруси. Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки. Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп’ютері. Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп’ютера на інший. Наприклад, хробак електронної пошти може сам відправляти себе на всі адреси електронної пошти в адресній книзі користувача. Інтернет-хробаки шукають підключені до Інтернету комп’ютери, які не містять найостанніших оновлень безпеки. Троянські коні, або троянці, — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача. Читайте також:
|
||||||||
|