Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правила роботи

Вступ

Сьогодні ми з вами торкнемось однієї з важливих тем сьогодення – «Безпека дітей в Інтернет мережах». Статистика показує, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом, але більше половини не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи

Правила:

Ø вимкнути мобільні телефони;

Ø правило «тут і зараз»;

Ø правило «піднятої руки»;

Ø правило добровільної активності;

Ø говорити по черзі, не перебиваємо;

Ø не критикувати;

Ø бути толерантними;

Ø дотримуватись конфіденційності;

Ø правило «вільної ноги».

Вимкнути мобільні телефони – нічого не повинно заважати проведенню тренінгу.

Правило «Тут і зараз» - всі проблеми та негаразди треба залишити за межами тренінгу, а «тут і зараз»бути позитивнимиу висловах і ставленні до інших.

Правило «Піднятої руки» - якщо хтось з учасників тренінгу хоче щось додати чи розповісти то необхідно підняти руку, а не галасувати.

Говорити коротко, по черзі – дбаючи про можливість сказати, важливо дбати про можливість почути.

Не критикувати – наша зустріч – це діалог. Кожна точка зору – це особиста реальність, вона базується на власному досвіді. Критикувати – означає ставити свою точку зору вище за іншу.

Бути толерантними – відноситись з повагою до ідей, думок, почуттів, віку, статі, національності, релігійних віросповідань учасників тренінгу.

Добровільність – брати участь у тренінгу за бажанням, без спонукання збоку тренерів або членів групи.

Конфіденційність – особиста інформація не обговорюється і не виноситься за коло тренінгу.

Правило «Вільної ноги» - якщо комусь з учасників буде конче необхідно вийти, то про це непотрібно питати чи оповіщати. Треба тихенько вийти, щоб не заважати іншим.

«Правила» повинні не тільки декларуватися,

а й дотримуватися під час тренінгу

 

Знайомство (гра «Весела квіточка»)

Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи

Метод: індивідуальна робота

Теоретична інформація:

На ватмані малюється квітка без пелюстків. Учасникам тренінгу пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на квітку та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Ці «нікнейми» можна використовувати під час спілкування на тренінгу. Папір з квіткою розміщується на стіні.

Поради тренерам:

Виконуючи вправу, важливо пам’ятати правило позитивності і добровільності.

Очікування (гра «Гаряча картопля»)

Мета: визначити очікування учасників від тренінгу

Метод:метод гри, обговорення в колі

Опис вправи:

Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невеличка м’яка іграшка, яку передають (або кидають) учасники один одному. Той, хто її спіймав розповідає про свої очікування, починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…». Далі він кидає іграшку наступному з учасників.

Поради тренерам:

Важливо, щоб учасники проговорювали всю фразу:

«Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…»

Гра «Хто більше?»

Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?

· Тренер пропонує учасникам назвати два улюблених фрукта, наприклад, апельсин, яблуко, або щось інше.

· По черзі «через одного» діти поділяються на дві групи:

«Апельсини» знаходяться в одній стороні, а «Яблука» - в іншій.

· Кожній з команд видається маркер та лист ватману.

· Тренер пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.

Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.

· Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.

· Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.

 

Поради тренерам:

При виконанні завдання, слідкуйте, щоб учасники не підглядали за роботою іншої команди.

 

Варіант 2. Які види комунікативних технологій ви знаєте?

За попереднім принципом учасники поділяються на дві команди: «Однокласники» та «В контакті».

Перша група називає засоби комунікацій в мережі Інтернет, а друга - засоби комунікацій в мобільних телефонах.

 

Небезпеки в Інтернеті

Мета: визначити позитивні та негативні сторони Інтернету

Метод: індивідуальна робота

· Учасники розподіляються на дві команди.

· Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні. Команди говорять по черзі.

 

Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

Мета: в ігровій формі розповісти про один із можливих випадків шантажу та проговорити основні правила знайомства в Інтернеті.

Метод: метод гри, індивідуальна робота.

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

Слова ведучого-тренера:

- Ми пропонуємо до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

- Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.

Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

· не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;

· погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;

· повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.

 

Розважальна гра «Дракон, Дівчинка і Самурай»

Мета: відволікти та розважити дітей

Метод: розважальна гра

Учасники розподіляються на дві команди.

Для проведення гри діти повинні вивчити три фігури: дівчинка, самурай та дракон. Тренер показує фігури, а учасники запам’ятовують.

Дівчинка: тренер переминається з ноги на ногу, тримається за спідничку і співає «Ля-ля-ля-ля».

Дракон: ставить ноги по ширині пліч, підіймає руки до гори, розчепірює пальці, як кігті та кричить: «А-а-а-а!».

Самурай: учасник стає до бойової стійки. Одна нога попереду, рука ніби тримає меч. Самурай кричить: «У-у-у-у!».

 

Кожна команда за 30 секунд вирішує, яку фігуру буде показувати. Потім на «раз, два, три» групи становляться в фігури.

Якщо обидві команди показують однакові фігури, тоді нічия.

Якщо фігури не співпали: самурай вбиває дракона (команда самурая заробляє одне очко), дракон з’їдає дівчинку (команді дракона одне очко), а дівчинка спокушає самурая (команді дівчинки одне очко).

Вправи для обговорення соціальних мереж «Корова»

Група дітей об’єднується попарно. В кожній парі визначаються ролі «вуха» та «слова». «Слова» отримують аркуш паперу із зображення корови. «Вуха» отримують чистий аркуш паперу. «Слова» повинні не показуючи сам малюнок словами передати «Вухам» зміст малюнку. «Вуха» повинні не підглядаючи намалювати те, що їм скаже «Слово». Ведучий одразу повідомляє, що на малюнку зображена корова.

Тривалість ігри – 5 хвилин.

Обговорення.

Після 5 хвилин ведучий попарно демонструє роботи: оригінал та малюнок. Звичайно вони дуже різняться. Ведучий запитує «Слово»:

- Це ти так розповідав своєму другові, що він намалював щось страшне?

Дитина буде заперечувати, доводячи, що він (вона) дуже старалися передати малюнок.

Ведучий запитує «Вуха»:

- це ти так уважно слухав, що намалював не те, що тобі казали?

Дитина буде заперечувати та казати, що він (вона) малювали саме те, що їм казали.

Запитуємо всіх присутніх:

- Чому так сталось? «Слова» старались говорити, а «Вуха» слухати та малювати.

Аналогія в роботі із Інтернет.

Спілкування в Інтернеті в більшості випадків обмежено або словами, або навіть лише текстовими повідомленнями. Не можна повністю довіряти тим відчуттям, що складаються у нас під час читання таких повідомлень. По назві НІКу «лагідний» ми не можемо думати, що й людина є такою – лагідною. Ми не знаємо, хто знаходиться по той бік екрану.

 

Підсумки (вправа «Валіза»)

Мета: підвести підсумки особистої участі у тренінгу

Метод: обговорення в групі, виконання індивідуальних творчих завдань

· На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів ...”

· Тренер на листі ватману малює валізу, пральну машинку і корзину для сміття (або має домашню заготовку).

· Кожному учаснику пропонується розподілити «знання і навички, що вони отримали на тренінгу», за принципом:

- якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації або йому було нецікаво – стікер « відправляють» до корзини для сміття;

- якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити» - до пральної машини;

- якщо отримані знання нові та корисні – до валізи, щоб забрати з собою та втілювати в життя.

 


Інформаційний матеріал

В Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом, але більше половини не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

- Що роблять в онлайні підлітки?

Підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями (EN), електронну пошту та грають в онлайнові ігри. Вони активно використовують пошукові сервери для знаходження інформації в Internet. Більшість підлітків відвідують чат-кімнати (EN), і багато з них бере активну участь у дорослих або приватних чатах. Хлопці в цьому віці скоріше за все виходять за межі, шукаючи грубий гумор, насильство, азартні ігри та відверті сайти для дорослих. Дівчата, скоріш за все, схильні до розмов в онлайні й більш піддані сексуальним домаганням.

Нещодавно було проведено соціологічне опитування дітей віком від 7 до 15 років про користування Всесвітньою мережею та контроль батьків за їх роботою. Дані опитування показали, що батьки лише у 24% випадків запитують, які саме сайти відвідують діти у мобільному Інтернеті. Відвідуваннями стаціонарного Інтернету цікавляться в 57% випадків. Але лише 5% батьків також цікавляться більш детальною інформацією щодо змісту цих сайтів, які діти відвідують у мобільному та 30% — стаціонарному Інтернету.

Найбільш зацікавлені у цьому батьки із півдня України (54%), наймеш із сходу України (10%).

Дана статистика змушує замислитись. Батьки досить спокійно спостерігають неконтрольовані візити дітей в Інтернет. І наслідки такої поведінки вже є.

Так, 27% дітей підтвердили, що з ними вже контактували незнайомі люди в мережі Інтернет та 30% із числа цих дітей пішли на контакт. Більш того, діти не лише охоче йдуть на контакти із незнайомими людьми із мережі Інтернет, а й розкривають особисту інформацію про себе. 28% — пересилали свої фотографії, 17% — інформацію про родину. Слід відмітити, що 7% опитаних дітей пропонували наркотики та 11% із них прийняли таку пропозицію. Цікаво, що на запрошення заробити гроші відгукнулось лише 8%.

Слід також відмітити, що 79% дітей впевнені у тому, що вони достатньо інформовані про ризики в Інтернет та 67% навіть повідомили, що їм розповідали правила роботи в мережі. Основними інформаторами, за словами дітей, є батьки (59%), друзі (37%) та на останньому місці — вчителі (33%).

Враховуючи достовірність отриманої інформації про негативний вплив Інтернету на свідомість підлітків, можна легко помітити розбіжність між впевненістю дітей у своїй поінформованості та реальним рівнем інформування. Також це підтверджується досить ризикованою поведінкою дітей в мережі Інтернет, про що і свідчать вище наведені дані.

- Яка ж небезпека може очікувати на будь-кого в мережі? І чи можна цього якимось чином уникнути?

Таке питання почало хвилювати суспільство вже давно. І основною його задачею стало застереження від небезпеки своїх дітей.

1. Віруси, хробаки та троянці

Перша проблема, з якою ми можемо зітнутися, - це віруси.

Віруси та хробаки є небезпечними програмами, які можуть поширюватися через електронну пошту або веб-сторінки. Віруси можуть пошкодити файли або програмне забезпечення, що міститься на комп’ютері.

Хробаки розповсюджуються швидше за віруси безпосередньо з одного комп’ютера на інший. Наприклад, хробак електронної пошти може сам відправляти себе на всі адреси електронної пошти в адресній книзі користувача. Інтернет-хробаки шукають підключені до Інтернету комп’ютери, які не містять найостанніших оновлень безпеки.

Троянські коні, або троянці, — це небезпечні програми, які створені так, щоб виглядати безневинними, наприклад, як гра. Після активації вони можуть пошкодити файли без відома користувача.


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. V. Етичні правила психологічних досліджень
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  10. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  11. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  12. Алгоритм роботи прозорого моста




Переглядів: 2897

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зовнішньоекономічний договір | Не допускайте того, щоб вас ошукали

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.