Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Альтернативні теорії максимізації

Традиційна теорія фірми та її проблеми

Тема 2. Традиційна та альтернативна теорії фірми

Традиційна теорія фірми виходить з того, що метою її діяльності є максимізація прибутку.

Фірми звичайно можуть ставити і інші цілі, як наприклад, збільшення їх ринкової частки. Однак, всі подібні цілі підпорядковуються зрештою меті одержання максимального прибутку. Такий підхід до фірми дозволяє достатньо точно моделювати її поведінку.

Водночас критики традиційної теорії фірми вказують на такі її проблемні моменти:

1. Навіть якщо фірми і прагнуть максимізувати прибуток, існують суттєві труднощі у тому аби вони могли на практиці підпорядкувати свою діяльність цій цілі. Одна із проблем, яка виникає у цьому відношенні – брак інформації. Зокрема, фірми можуть не володіти достатньо точними даними, щодо положення їх кривих попиту і граничного доходу, в наслідок чого максимізація прибутку за правилом MR=MC перетворюється в інформаційному плані на достатньо складне завдання.

2. Фірми можуть взагалі не ставити за мету одержання прибутку. В традиційній теорії припускається, що кінцева мета діяльності фірми визначається її власниками, які цілком можуть вбачати її якраз в максимізації прибутку.

Проте, як зауважують критики, на практиці рішення щодо діяльності фірм, в тому числі і стратегічні, нерідко приймаються не їх власниками, а менеджерами, які можуть переслідувати інші цілі. Відносини між власником фірми і її менеджерами є одним з випадків стосунків між принципалами та агентами. Люди, які наймають для здійснення певних функцій інших людей(принципали) як правило, володіють меншою інформацією щодо цих функцій ніж ті люди, що наймаються ними(агенти), що створює підґрунтя для неналежного виконання агентом покладених на нього обов’язків.

Можливими шляхами розв’язку проблеми принципалів та агентів є:

1. Налагодження ефективного контролю за діяльністю агентів.

2. Створення стимулів для того, аби агенти діяли більшою мірою в інтересах принципалів.

 

Існує декілька альтернатив щодо традиційної теорії максимізації:

1. Максимізація довгострокового прибутку.

В традиційній теорії припускається, що фірми максимізують короткостроковий прибуток, однак чимало дій фірми можуть бути кваліфіковані як такі, що не відповідають цій цілі і водночас співпадають з ціллю максимізації довгострокового прибутку, наприклад політика зниження цін на пропоновану фірмою продукцію може призводити до зменшення прибутку у короткостроковому періоді та зростанню прибутку у довгостроковому періоді. Головною проблемою теорії максимізації довгострокового прибутку є труднощі, які можуть виникати при оцінці фірмами майбутніх положень кривих попиту і витрат.

2.Максимізація корисності для менеджерів.

Стверджується, що за умови досягнення фірмою задовільного рівня прибутковості, менеджери отримують значну свободу у тому, яку політику впроваджувати. При цьому цілком можливо, що вони намагатимуться діяти у власних інтересах, які полягають у максимізації їхньої корисності, основними складовими якої є їхні оклади, гарантії зайнятості.

Один з висновків даної теорії полягає в тому, що у разі, коли менеджери матимуть можливість реалізувати власні цілі, може посилюватися тенденція до зростання середніх витрат виробництва в результаті зростання витрат на облаштування офісів, збільшення персоналу…

3. Максимізація доходу від продажів

В цій теорії припускається, що менеджери прагнуть максимізувати виручку від продажів. Це пов’язано з тим, що успішність менеджерів оцінюватися відповідно до динаміки цього показника.

Максимізація доходів від продажів може бути вагомішою ціллю фірми ніж максимізація прибутку, особливо тоді, коли фірми мають впливовий відділ продажів.

4.Максимізація зростання

Замість того аби ставити за завдання максимізацію прибутку, менеджери можуть націлювати діяльність фірми на максимізацію її розмірів. Менеджери виявляються зацікавленими у цьому тому що у більших за розміром фірмах вони можуть мати більше влади та повноважень, а також більш високі оклади.

 


Читайте також:

  1. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  2. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  3. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  4. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  5. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  6. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  7. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  8. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  9. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  10. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  11. Альтернативні стратегії за матрицею Мак-Кінсі.
  12. Альтернативні теорії вартості




Переглядів: 2076

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підприємство, як вид господарської діяльності, що здійснюється з метою одержання прибутку. | Теорія фірми Коуза

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.07 сек.