МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯУ науці управління існують й інші підходи до виділення методів управління. Серед них можна назвати такі: • Групування на основі характеру джерела інформації(Н.Островерхова, Л.Даниленко). Автори виділяють такі методи, як вербальні, дослідницькі, ілюстративно-показникові, техніко-технологічні. Вербальні методи — індивідуальна консультація або бесіда, груповий інструктаж, нарада, збори. Дослідницькі методи— вивчення передового педагогічного досвіду, атестація педагогів, анкетування, аналіз документів, статистична й математична обробка даних тощо. Ілюстративно-показникові методи— моделювання структури навчально-виховного процесу, побудова графіків, таблиць вивчення рівня знань тощо. Техніко-технологічні методипередбачають активне застосування технічних засобів і пристроїв, комп'ютерних програм тощо. • Групування на основі конкретних типів керівників, стилю їхньої роботи(А.Черняховський). Розрізняють шість характерних методів управління, які відповідають певним типам керівників: • керівник-початківець —стартовий метод; • керівник-автократ — автократичний метод; • керівник-популіст — популістський метод; • керівник-демократ — демократичний метод; • керівник-ліберал — ліберальний метод; • керівник-апаратник — апаратний метод. Стартовий метод— це метод спроб і помилок, він є малоефективним. Автократичний методґрунтується на критерії одержання максимально можливого прибутку за одночасно низького соціального забезпечення працюючих. Популістський методвикористовується, коли керівник з метою завоювання популярності намагається забезпечити максимум соціальних благ працюючим, зміщуючи інтереси виробництва на другий план. Демократичний методхарактеризується постійною орієнтацією керівника на підлеглих, врахуванням їхніх думок, виробленням коле-пального рішення, аналізом реальної ситуації, конкретних умов роботи, використанням творчого потенціалу підлеглих, їхніх знань, кваліфікації, умінь. Ліберальний методвикористовує керівник, який більше переймається власним становищем в організації, ніж проблемами виробництва і підлеглих.
...Якщо немає жодних конкурентоспроможних проблем, які могли б привернути увагу опонентів, — створіть їх. Апаратний методхарактерний для командної економіки. Це формальний метод управління, принциповою особливістю якого є прагнення керівника уникнути відповідальності за прийняте рішення, ухилитися від рішення. Як правило, апаратник маскується під демократа. Така класифікація методів управління допомагає сформувати погляд ззовні, з позицій стороннього спостерігача, виробити критичне ставлення до своєї роботи, може бути корисною при рефлексійному аналізі. • Групування методів управління на основі примусу або переконання (Б.Гаєвський). Примусові методи ґрунтуються на правовому забезпеченні.До них належать методи управління всіма сферами життя людини на основі використання правових документів, починаючи з Конституції України і закінчуючи управлінськими рішеннями місцевого рівня. Методи переконання не забезпечені правовими документами. Це можуть бути програми, теоретичні обгрунтування, концепції, соціологічний аналіз, методи морального заохочення, моральні норми суспільства тощо. Будь-яке управлінське рішення обов'язково узгоджується з моральними нормами суспільства.І хоча ці норми не мають правового забезпечення, вони діють так само, як і правові. Тому використання методів переконання дає більш вагомі результати в управлінні. Автори посібника «Управление народним образованием в районе (городе)» відзначають, що методи базуються на принципах і зумовлюються ними (М.Кондаков та ін.). Автори об'єднують методи управління у дві групи: • організаційного впливу; • стимулювання: матеріального, соціального, морального.
Узагальнення всіх способів класифікації можна представити так (див. схему). Схема Читайте також:
|
||||||||
|