МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯУ науці управління існують й інші підходи до виділення методів управління. Серед них можна назвати такі: • Групування на основі характеру джерела інформації(Н.Островерхова, Л.Даниленко). Автори виділяють такі методи, як вербальні, дослідницькі, ілюстративно-показникові, техніко-технологічні. Вербальні методи — індивідуальна консультація або бесіда, груповий інструктаж, нарада, збори. Дослідницькі методи— вивчення передового педагогічного досвіду, атестація педагогів, анкетування, аналіз документів, статистична й математична обробка даних тощо. Ілюстративно-показникові методи— моделювання структури навчально-виховного процесу, побудова графіків, таблиць вивчення рівня знань тощо. Техніко-технологічні методипередбачають активне застосування технічних засобів і пристроїв, комп'ютерних програм тощо. • Групування на основі конкретних типів керівників, стилю їхньої роботи(А.Черняховський). Розрізняють шість характерних методів управління, які відповідають певним типам керівників: • керівник-початківець —стартовий метод; • керівник-автократ — автократичний метод; • керівник-популіст — популістський метод; • керівник-демократ — демократичний метод; • керівник-ліберал — ліберальний метод; • керівник-апаратник — апаратний метод. Стартовий метод— це метод спроб і помилок, він є малоефективним. Автократичний методґрунтується на критерії одержання максимально можливого прибутку за одночасно низького соціального забезпечення працюючих. Популістський методвикористовується, коли керівник з метою завоювання популярності намагається забезпечити максимум соціальних благ працюючим, зміщуючи інтереси виробництва на другий план. Демократичний методхарактеризується постійною орієнтацією керівника на підлеглих, врахуванням їхніх думок, виробленням коле-пального рішення, аналізом реальної ситуації, конкретних умов роботи, використанням творчого потенціалу підлеглих, їхніх знань, кваліфікації, умінь. Ліберальний методвикористовує керівник, який більше переймається власним становищем в організації, ніж проблемами виробництва і підлеглих.
...Якщо немає жодних конкурентоспроможних проблем, які могли б привернути увагу опонентів, — створіть їх. Апаратний методхарактерний для командної економіки. Це формальний метод управління, принциповою особливістю якого є прагнення керівника уникнути відповідальності за прийняте рішення, ухилитися від рішення. Як правило, апаратник маскується під демократа. Така класифікація методів управління допомагає сформувати погляд ззовні, з позицій стороннього спостерігача, виробити критичне ставлення до своєї роботи, може бути корисною при рефлексійному аналізі. • Групування методів управління на основі примусу або переконання (Б.Гаєвський). Примусові методи ґрунтуються на правовому забезпеченні.До них належать методи управління всіма сферами життя людини на основі використання правових документів, починаючи з Конституції України і закінчуючи управлінськими рішеннями місцевого рівня. Методи переконання не забезпечені правовими документами. Це можуть бути програми, теоретичні обгрунтування, концепції, соціологічний аналіз, методи морального заохочення, моральні норми суспільства тощо. Будь-яке управлінське рішення обов'язково узгоджується з моральними нормами суспільства.І хоча ці норми не мають правового забезпечення, вони діють так само, як і правові. Тому використання методів переконання дає більш вагомі результати в управлінні. Автори посібника «Управление народним образованием в районе (городе)» відзначають, що методи базуються на принципах і зумовлюються ними (М.Кондаков та ін.). Автори об'єднують методи управління у дві групи: • організаційного впливу; • стимулювання: матеріального, соціального, морального.
Узагальнення всіх способів класифікації можна представити так (див. схему). Схема Читайте також:
|
||||||||
|