Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ

У науці управління існують й інші підходи до виділення методів управління. Серед них можна назвати такі:

Групування на основі характеру джерела інформації(Н.Островерхова, Л.Даниленко).

Автори виділяють такі методи, як вербальні, дослідницькі, ілюстра­тивно-показникові, техніко-технологічні.

Вербальні методи — індивідуальна консультація або бесіда, гру­повий інструктаж, нарада, збори.

Дослідницькі методи— вивчення передового педагогічного до­свіду, атестація педагогів, анкетування, аналіз документів, статистична й математична обробка даних тощо.

Ілюстративно-показникові методи— моделювання структури навчально-виховного процесу, побудова графіків, таблиць вивчення рівня знань тощо.

Техніко-технологічні методипередбачають активне застосування технічних засобів і пристроїв, комп'ютерних програм тощо.

Групування на основі конкретних типів керівників, стилю їхньої роботи(А.Черняховський).

Розрізняють шість характерних методів управління, які відповіда­ють певним типам керівників:

• керівник-початківець —стартовий метод;

• керівник-автократ — автократичний метод;

• керівник-популіст — популістський метод;

• керівник-демократ — демократичний метод;

• керівник-ліберал — ліберальний метод;

• керівник-апаратник — апаратний метод.

Стартовий метод— це метод спроб і помилок, він є малоефек­тивним.

Автократичний методґрунтується на критерії одержання макси­мально можливого прибутку за одночасно низького соціального забез­печення працюючих.

Популістський методвикористовується, коли керівник з метою завоювання популярності намагається забезпечити максимум соці­альних благ працюючим, зміщуючи інтереси виробництва на дру­гий план.

Демократичний методхарактеризується постійною орієнтацією керівника на підлеглих, врахуванням їхніх думок, виробленням коле-пального рішення, аналізом реальної ситуації, конкретних умов ро­боти, використанням творчого потенціалу підлеглих, їхніх знань, ква­ліфікації, умінь.

Ліберальний методвикористовує керівник, який більше перейма­ється власним становищем в організації, ніж проблемами виробництва і підлеглих.

 

...Якщо немає жодних конкурентоспромож­них проблем, які могли б привернути увагу опонентів, — створіть їх.

Апаратний методхарактерний для командної економіки. Це фор­мальний метод управління, принциповою особливістю якого є прагнен­ня керівника уникнути відповідальності за прийняте рішення, ухили­тися від рішення. Як правило, апаратник маскується під демократа.

Така класифікація методів управління допомагає сформувати погляд ззовні, з позицій стороннього спостерігача, виробити критичне ставлен­ня до своєї роботи, може бути корисною при рефлексійному аналізі.

Групування методів управління на основі примусу або переконання (Б.Гаєвський).

Примусові методи ґрунтуються на правовому забезпеченні.До них належать методи управління всіма сферами життя людини на основі використання правових документів, починаючи з Конституції України і закінчуючи управлінськими рішеннями місцевого рівня.

Методи переконання не забезпечені правовими документами. Це можуть бути програми, теоретичні обгрунтування, концепції, соціо­логічний аналіз, методи морального заохочення, моральні норми сус­пільства тощо.

Будь-яке управлінське рішення обов'язково узгоджується з мо­ральними нормами суспільства.І хоча ці норми не мають правового забезпечення, вони діють так само, як і правові. Тому використання методів переконання дає більш вагомі результати в управлінні.

Автори посібника «Управление народним образованием в районе (городе)» відзначають, що методи базуються на принципах і зумовлю­ються ними (М.Кондаков та ін.).

Автори об'єднують методи управління у дві групи:

• організаційного впливу;

• стимулювання: матеріального, соціального, морального.

 

Узагальнення всіх способів класифікації можна представити так

(див. схему).

Схема


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. III. За виділенням або поглинанням енергії
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. Oracle Управління преміальними
  7. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  8. А. Видання прав актів управління
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Адаптивні організаційні структури управління.
  12. Адміністративне право і державне управління.




Переглядів: 1788

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Від чого залежить вибір методів управління | Класифікація методів управління загальною середньою освітою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.