МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Теорія фірми КоузаТеорія фірми Гелбрейта Множинність цілей фірми та її поведінкові теорії Фірми можуть переслідувати декілька цілей. Забезпечити одночасну реалізацію яких неможливо. Тоді керівництвом фірми можуть встановлюватися компромісні значення для контрольних показників, які характеризують ступінь досягнення альтернативних цілей. Той факт, що фірми можуть одночасно мати декілька цілей, пов’язаний зокрема з наявністю в їхній структурі різних підрозділів зі своїми наборами специфічних завдань. У свою чергу реалізація цілей підрозділів обмежується інтересами причетних до компанії осіб – акціонерів, клієнтів, кредиторів. Фірма – це організація, до якої входять групи з різними інтересами і її важливим завданням є пошук способів зменшення між групових конфліктів. Особливість поведінкових теорій фірм є те, що вони досліджують які саме цілі у дійсності переслідують фірми; чим вони вмотивовані, які суперечності можуть виникати і як вони можуть розв’язуватися. Передбачається, що для різних підрозділів фірм встановлюються контрольні цифри, у разі недосягнення яких розпочинається пошук причин. У разі конфлікту між контрольними показниками, менеджери намагатимуться знімати подібні протиріччя шляхом переговорів, результати яких будуть залежати від співвідношення їх влади в організації. Ще один альтернативний погляд на природу фірми прийнято пов’язувати з ім’ям відомого американського економіста Гелбрейта. За Гелбрейтом, крупні корпорації не є ані підприємницькими ані капіталістичними інститутами. Замість цього вони обслуговують цілі бюрократичного, корпоративного управлінського апарату. Групи, які приймають рішення в крупних корпораціях – це так звана техноструктура, яка складається з вчених, інженерів, професійних менеджерів. Власники крупного бізнесу втратили контроль над ним через посилення складності сучасного ділового та технологічного світу. Головний інтерес техноструктури полягає у збереженні власних робочих місць а тому і в збереженні та розвитку самих компаній. Проте часто зростання компаній забезпечується не за рахунок впровадження нових продуктів, а за рахунок нав’язування споживачам за допомогою реклами традиційної продукції. Фірми намагаються мінімізувати ризики і через це неохоче йдуть на впровадження нових продуктів, та насправді фірми нерідко погано слугують не тільки їх власникам, а й споживачам. У 1937 році була опублікована, згодом «Природа фірми», в якій автор поставив два запитання: 1.Чому у вільній економіці взагалі існують фірми? 2. Чому все виробництво не здійснюється однією великою фірмою? Шукаючи відповідь на ці запитання Коуз ввів поняття трансакційних витрат, які в широкому розумінні включають всі витрати, пов’язані організацією обміну(витрати на пошук партнерів, укладання та підтримка угод з ними) За Коузом, фірми та ринок являють собою альтернативні способи здійснення тих самих обмінних операцій. Якщо на ринках виробництво координується через ринкові обмінні трансакції, то всередині фірм цю саму функцію здійснює підприємець. Таким чином визначальною ознакою фірми є заміщення цінового механізму. Фірми виникають тоді, коли їх ієрархічна організація забезпечує здійснення тих самих трансакцій з меншими витратами ніж це міг би зробити ринок. Проте, починаючи з певного моменту, подальше розширення кола трансакцій, які здійснюються всередині фірми, може виявитися занадто витратним. Звідси випливає, що процес зростання фірм триватиме доти, поки витрати на проведення додаткових трансакцій в межах фірм не стануть перевищувати витрат и на проведення цих самих трансакцій у ринковий спосіб. Таким чином, вибір між фірмою та ринком, або між тим: зробити самому чи купити, диктується зрештою співвідношенням витрат на здійснення трансакцій в одному та іншому випадку. Читайте також:
|
||||||||
|