МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація ендокринних залозФІЗІОЛОГІЯ ЕНДОКРИННОЇ СИСТЕМИ
План 1.Ендокринні залози, гормони та їх значення: - основні механізми дії гормонів; - регуляція секреції гормонів 2. Механізм взаємодії ендокринних залоз.Гіпоталамо-гіпофізарна система. Роль ліберинів і статинів. 3. Гормони гіпофізу. Механізм впливу. 4. Щитоподібна залоза,гормони та вплив на обмін речовин. 5.Прищитоподібна залоза, гормони, їх функція 6. Ендокринна функція підшлункової залози.
Самостійне вивчення теми: Поняття про стрес.Роль гормонів надниркових залоз під час стресу. Виконайте завдання №5 збірника поза аудиторної самостійної роботи.
Література: Основна : Л – 1 « Нормальна фізіологія» за ред. В.І.Філімонова, К. «Здоров’я»; Федонюк Я.І. Анатомія та фізіологія з патологією»,Тернопіль, 2001 р. Фізіологія людини за ред. В.І. Філімонова, К. Медицина, 2011 р.,с.122-145. Додаткова: Атлас з нормальної фізіології А.В. Коробков, С.А. Чеснокова,р.8. Брин В.Б. « Физиология человека в схемах и таблицах». Ростов – на-Дону, 1999 г.
1. Ендокринні залози: - гіпофіз; - епіфіз; - прищитоподібні; - щитоподібна; - загрудинна; - надниркові залози. 2. Залози змішаної секреції: - підшлункова залоза; - статеві залози. 3. Паракринні клітини. Властивості гормонів. Гормони, що виділяються спеціалізованими чи неспеціалізованими ендокринними клітинами характеризуються: 1. дистантністю дії (діють на великій відстані від місця виділення), 2. високою біологічною активністю (здійснюють вплив у малих концентраціях), 3. високою специфічністю. За хімічною структурою гормони поділяються на: 1. Білково-пептидні (інсулін, глюкагон, всі гормони гіпоталамуса та гіпофіза). Вони водорозчинні, але погано розчиняються у ліпідах. 2. Стероїдні – гормони кіркової речовини наднирників, статеві гормони. Вони жиророзчинні, але погано розчинні у воді. 3. Похідні амінокислот: - тиреоїдні гормони (жиророзчинні); - катехоламіни (водорозчинні). Транспортуються гормони кров’ю у вигляді сполук з білками плазми, форменими елементами крові. Концентрація гормонів коливається, бо залежить від швидкості утворення ,руйнування, виведення із організму В кров поступає велика кількість гормонів, кожен з них впливає на декілька функцій, тому один орган можне бути під впливом декількох гормонів, в зв’язку з цим взаємодію між гормонами можливо розділити на 3 види: - синергізм; - антагонізм; - пермисивна дія. Гормони здійснюють на організм такий вплив: 1. метаболічний, забезпечують обмін речовин; 2. морфогенетичний, впливають на ріст, формоутворення; 3. кінетичний, регулюють діяльність виконавчих органів; 4. корегуючий, тобто змінюють інтенсивність функцій органів і тканин. Читайте також:
|
||||||||
|