Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пристосування та гнучкість як складові адаптації

Берн виділяє чотири крайні типи поєднання Пристосування та Гнучкості. (Написати на дошці)

1. Пристосування + /Гнучкість + – «Прагматик».

Людина спокійно робить свою справу, послідовно досягаючи результату. Це прагматична, соціально адаптована особистість, яка здатна пожертвувати принципами заради зручностей. Звісно, у спосіб, що вважається прийнятним у суспільстві. В деяких професіях такий спосіб поведінки вважається бажаним і навіть культивується.

2. Пристосування + /Гнучкість - – «Принциповий».

Людина діє терпляче і дипломатично, проте не відмовиться від жодної своєї цілі. Сюди можна віднести багатьох успішних людей, яким властивий власний «почерк» у роботі.

3. Пристосування- /Гнучкість + – «Хаотик».

Людина починає працювати то над одним, то над іншим, не маючи ні майстерності, ні терпіння. Вона отримує тільки те, чого зможе досягти, не змінюючи тактику.

4. Пристосування + Гнучкість - – «Диктатор».

Досягає власних цілей не звертаючи увагу на потреби інших. Така людина негнучка у своїх вимогах, змушує інших грати за її правилами.

 

Важливу роль у пристосуванні до групи відіграє реалістичність образу групи, а точніше, дотримуючись термінології Берна, групового імаго.

Повний процес пристосування групового імаго складається з 4 етапів:

І стадія – попередній груповий імаго кандидата на членство в групі (імаго для ритуалів). Складається з поєднання фантазій Дитини і очікувань Дорослого, заснованих на попередньому досвіді. Узагальнений, ідеалізований.

ІІ стадія – пристосований імаго для проведення часу. Утворюється шляхом поверхневої оцінки Дорослим інших людей під час діяльності. Людина на цьому етапі погоджується на спільне проводження часу, проте з обережності не розпочинає власну гру.

ІІІ стадія – оперативний імаго для гри. Утворюється після того, як людина вирішить, що знає своє місце у груповому імаго лідера. На цьму етапі людина адаптувалася до групи на стільки, щоб втілювати власний сценарій, активно діяти для задоволення своїх потреб.

IV стадія – вторинне пристосування (імаго для інтимності). На цьому етапі, людина відмовляється від власної гри для того, щоб грати за правилами групи, підтримуючи її культуру. Формується справжня, не декларативна, відданість груповим ідеалам та нормам. В малій групі така поведінка може стати сходинкою до спілкування, вільного від гри.

 

Таким чином, адаптація залежить від здатності змінювати свої образи (в т.ч. образ групи), пристосовуючи їх до нової дійсності.

 

2. Концепція адаптації за Карлом Фопелем

Карл Фопель є автором численних збірників практичних рекомендацій з організації групової роботи, тренінгових програм зі створення команди тощо. Значною мірою його увага присвячена ефективній командній роботі і розкриттю потенціалу особистості в умовах групової взаємодії.


Читайте також:

  1. Адаптації до паразитичного способу життя
  2. Адаптації та навчання
  3. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  4. Біосфера, її складові, взаємозв’язок між ними.
  5. Бюджет як економічна категорія та його складові
  6. Бюджетний процес, його поняття і складові етапи
  7. Важливий механізм адаптації до стресу полягає в зміні зкспрессіі генів
  8. Взаємозвязок соціалізації та професійної адаптації в
  9. Визначення факторів дезадаптації молоді.
  10. Власний капітал підприємства: функції, складові та оцінка
  11. ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ, ЙОГО ФУНКЦІЇ ТА СКЛАДОВІ
  12. Водний обмін у наземних тварин. Пристосування до життя в аридних умовах




Переглядів: 870

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Індивід і група: з чим і для чого людина приходить у групу | Принципи формування команди та пристосування особистості до внутрішньо групових взаємин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.