Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принципи формування команди та пристосування особистості до внутрішньо групових взаємин

К. Фопель визначає команду як невелику групу однодумців, які вирішують спільне завдання і володіють взаємодоповнюючими навичками та якостями. Для вирішення завдання члени команди разом формулюють цілі і стратегію своєї роботи, за яку вони несуть спільну відповідальність.

Групу людей можна назвати командою, якщо:

· Група невелика – 2-12 осіб;

· Члени групи володіють взаємодоповнюючими навичками (технічні і функціональні навички, здатність виявляти проблеми і приймати рішення, навички міжособистісної взаємодії, здатність до навчання),

· Наявність спільної задачі та загальних результатів. Ця задача повинна стати тісно пов'язаною з особистими інтересами членів команди. Загальна задача певною мірою сприяє залагодженню конфліктів і узгодженню особистих інтересів.

· Загальна стратегія роботи.

· Взаємна відповідальність.

Важливо, щоб набір групових ролей також обслуговував процес вирішення загальнокомандного завдання і найбільш повно розкривав потенціал кожного учасника команди.

На думку Фопеля, для ефективної адаптації людини до групи і сприятливого розвитку групи в цілому велике значення мають комунікативні навички. Натомість, роль психологічної сумісності членів групи він вважає переоціненою. Ця сумісність успішно формується завдяки загальному руху команди до спільної мети і разом пережитим злетам і падінням.

 

Для успішного включення в команду людині необхідно пройти декілька щаблів-умов, серед яких:

1. Прийняття себе.

Сюди відноситься розвиток самоповаги і усвідомлення власних реакцій на видимі відмінності між ідеальним і реальним Я. Набуття почуття цінності власної особистості дозволяє стати більш незалежним від соціальних умовностей і очікувань інших людей. Центр самоповаги повинен знаходитися в межах власного Я, а не визначатися цілком соціальним визнанням і засвоєними раніше чужими уявленнями про цінності.

2. Прийняття інших.

Під цим розуміється повага і терпимість до думок, почуттів і стилю життя інших людей. Прийняття інших – це установка, що дозволяє кожному члену команди відчувати меншу відповідальності за інших, менше тиснути на них і маніпулювати ними. Нарешті, прийняття інших означає, що я надаю чужій індивідуальності у всіх її аспектах таке ж право на існування, яке надаю собі. Проте така позиція не виключає готовності вступити в полеміку якщо певні прояви чужої індивідуальності зачіпають мої інтереси.

3. Контакт і співпраця з іншими людьми.

Кожна людина не тільки розвиває відповідальність за себе, тим самим розвиваючи свою автономію, але одночасно і усвідомлює той факт, що може реалізувати себе тільки в контакті з іншими людьми. Будь-хто зацікавлений в спілкуванні і співробітництві з іншими, і при цьому він може залишатися самим собою, не відмовляючись від контакту.

4. Міжособистісна відкритість

Неабияк важлива для команди, проте слід пам’ятати, що занадто високий ступінь відвертості може бути таким же шкідливим для міжособистісних відносин, як і занадто низький.

Ці та інші принципи покладені в основу тренінгових програм для розвитку групової згуртованості.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  5. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  8. Активність особистості та самоуправління
  9. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  10. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  11. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  12. Алгоритм формування потенціалу Ф2




Переглядів: 730

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пристосування та гнучкість як складові адаптації | Групові норми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.